prarne Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Slo av datamaskinen før helgen og da jeg igår skulle slå den på igjen ville den ikke boote. Jeg ser at skjermkortet starter, men etter dette kommer det ingenting. Altså intet bios bilde kommer opp. Alle tre lysene på keyboardet blinker. Hovedkortet er ett ASrock 4Core1333-FullHD: http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=4Core1333-FullHD Har jeg rett i at hovedkortet er kaputt - hva slags feilsøking bør jeg gjøre? Trodde først at det kanskje var det interne skjermkortet som var gått. Prøvde derfor med ett Radeon 1950Pro som jeg hadde liggende, men med samme resultat. Har også tatt en "clear cmos", men det hjalp heller ikke. Er det bare å sende en reklamasjon? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Dessverre, ser ut som et kaputt hk ja. Sikker på at alle kontakter sitter godt? Hvis det er mulig ville jeg prøvd å teste med en annen CPU, PSU og bytte ram. Lenke til kommentar
prarne Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 Får ikke prøvd med en annen cpu, men har nå forsøkt med både en annen psu og ram - men samme resultat. Har opprettet en retursak nå - satser på å få ett nytt kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå