Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pruting på bruktbil hos forhandler. Hvor mye?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå tenkt å kjøpe meg "ny" bil. Vil gjøre det hos forhandler, da jeg finner det tryggest. Spørsmålet er hvor mye er det mulig å prute en bruktbil på mellom 100-150.000? Ser jo at man kan forlange masse utstyr i tillegg i prisen. Hvor aktuelt er det på en bruktbil? Trenger egentlig ikke mye ekstra dilldall, vil helst få ned prisen. Er det mulig å f.eks. å si at man vil ha omreg. og evt salgskostnader som som de oprerer med i prisen? Lengre garanti? Blir jeg tatt seriøst om jeg sier jeg vil betale 130.000 for en bil som står til 140.000?

Mange spørsmål, men jeg er helt amøbe i dette feltet =D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

10% er ikke helt utenkelig - kanskje også mer avhengig av bilmerke/modell.

Husk at det nå er kjøpers marked når det gjelder bruktbiler hos forhandler - de aller fleste bugner over av bruktbiler som de tar i innbytte når kunder kjøper nybil. Enkelte har t.o.m. innbyttestopp ved kjøp av nybil (med unntak av "bestselgere").

Lenke til kommentar
Er det mulig å f.eks. å si at man vil ha omreg. og evt salgskostnader som som de oprerer med i prisen? Lengre garanti? Blir jeg tatt seriøst om jeg sier jeg vil betale 130.000 for en bil som står til 140.000?

Absolutt!! Som regel er alle biler hos en forhandler priset for høyt. De har en del å gå på. Å be om 10 000 i avslag på en til 140.000 tror jeg nesten de forventer :) Du har ingen ting å tape på det.

Lykke til!

Jeg jobber selv med å få en til 350 ned i 330. Tror det skal være mulig. Det er jo bare en 6% rabatt.

Endret av ironduke
Lenke til kommentar

De fleste biler i min årsklasse koster ca. 6000 i omregistrering og de færreste har det inkludert i prisen. Så å forlange omreg. i prisen pluss 5000 utenom kan være en grei strategi?

Og selvsagt skikkelige vinterdekk med. Ikke det crappet som vanligvis følger med.

Jeg kikket på en Toyota idag og da skulle de ta en service på bilen ved kjøp. Det skulle jeg få i prisen. Er ikke det en selvfølge at det taes en service på en bil før jeg overtar den?? Og ikke noe de så snillt vil gi meg på kjøpet?

Endret av Tommelom
Lenke til kommentar

De to bilene jeg har kjøpt i en bilforetning, har jeg fått prutet på begge.

Den ene, en Nissan Navara skulle de ha 319k for, den fikk jeg for 300k ferdig reg (12000,-).

Den andre bilen, en VW Passat stasjonsvogn, skulle butikken ha 75k for. Fikk den for 55k. Så det er godt mulig.

Men har du gitt en pris, ikke gi deg. Du må regne med at du må gå fra noen biler uten handel. Be de ringe hvis de endrer mening. Og finn så mye feil du klarer, nevn alt negativt med bilens stand.

Endret av picpac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...