Gå til innhold

CPU Hastighet --> Varierer fra gang til gang!

balle3201

Anbefalte innlegg

Hei!

Har prøvd å spørre om dette før, men uten hell!

Har en XP 1700+ som til vanlig kjører på 1472 Mhz. Men nå de siste dagene har hastigheten variert alt fra 1457 -1478 Mhz ! Er det noen som har peiling på hvorfor dette skjer?

Vær så snill å hjelp meg!:)

Takk!:)

Epox 8KH-A+

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
samme med min XP2100, noen ganger er den nede i 1660mhz og den har vært oppe i maks 2243mhz... HVORFOR??

standard er den 1733mhz

det da vere overklokking...og til dere andre...:

eit lite avvik på 10-20mhz betyr ingenting, har opplevd det samme på ein god del CPUer

Lenke til kommentar

Hei:)

PC'en er ikke ustabil, og jeg har ikke lagt merke til noe særlig forskjell på ytelsen. Har brukt motherboard Monitor 5 og syns at det har vært et veldig bra program, men det kan jo vær at det faktisk er det som er problemet! Har også AIDA32 men har ikke funnet noe sted hvor den faktiske CPU hastigheten står oppført!Vet noen om det finnes, for da kan jeg jo sammenligne der.

Takk for alle svar!

:D

Lenke til kommentar

Har opplevd det samme på et gammal P3 maskin jeg har stående her. Den fluktuerer mellom 697Mhz og 702Mhz. Det jeg regner med at det er, er at klokkegeneratoren endrer karakteristikker med temperaturen eller noe. Når du i tillegg tar med at du har rimelig høy multiplier på CPU'en din, så vil selv et lite utslag på FSB bli ganget opp MANGE ganger.

Du hadde XP1700+ ? Den kjører på 11x 133Mhz = 1466Mhz (standard). Hvis FSB er 133Mhz +/- 1Mhz vil jo frekvensen på cpuen variere med 22Mhz ... dvs; den vil ligge mellom 1455Mhz og 1477Mhz.

Så lenge maskina går stabilt, så ser jeg ingen grunn til å bekymre seg.

Lenke til kommentar

:D:D

Takk for et BRA svar!:)Godt å høre at det ikke var noe verre!Men jeg lurer fremdeles på en ting!Jeg syns bare at det er litt rart at den ikke har vært slik tidligere! Aja, sikkert bare en bagatell,hehe!

TAKK!! :woot::woot::woot: :wink:

PS! Er det noen andre som har erfaring med dette??

Setter også pris på andre svar!:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...