roy_nor Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) Planlegger en liten rund-tur i japan denne sommeren, skal ta ~400cc lappen der nede, kjøpe en sykkel brukt for rundt 10000,- og leve på veien 1 månedstid. Har en del spørsmål i forbindelse med dette, siden det mest avanserte 2-hjuls kjøretøyet jeg har vært borti er en scooter. Aller først: Hvilken type sykkel passer godt som "førstegangs sykkel"? Jeg syntes roadster og cruiser sykler ser ufattelig fete og gøyale å kjøre på, men det som ser lett ut kan være vanskelig. (av erfaring..) Grisesikler på en (Obs, inneholder japansk tekst )Kawasaki Balkan og Suzuki Inazuma. Begge koster ~10000,- så det står på hvilken som egner seg best til mitt bruk i sommer. Det blir vel ihvertfall en 8~10 timer på veien hver dag, trener og er forberedt på å bli sliten, men vil ikke bli unødvendig sliten. Jeg er forresten 190cm høy, hvis sykkelen er for lav regner jeg med at knær/ben kommer til å verke? Er dette noe jeg burde ta hensyn til når jeg kjøper sykkel? (Man kan jo ikke akkurat justere setehøyden som på en tråsykkel...) Det andre er; hvilke japanske MC produsenter leverer "overall kvalitet" ? Siden sykkelen blir kjøpt brukt skal den få en sjekk på verksted etter kjøp, men jeg vil helst slippe å gi opp turen halvveis pga feil valg av produsent.. Tredje; hvor kan jeg få tak i bra men billig MC utstyr? Jeg har sjekket noen butikker i japan som selger utstyr (hansker, jakke, bukse, hjelm osv) for en ~500,- pr del. Har noen en positiv erfaring med japansk produsert utstyr så fortell meg gjerne om hvilket merke! Gleder meg stort til å trå inn i MC verden! Endret 17. mars 2008 av roy_nor Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Siden du skal kjøre mye sykkel, og du ikke har kjørt mye før, vil jeg anbefale deg å kjøpe et nyrebelte til å støtte opp ryggen. For du merker det i ryggen etter noen timer. Lenke til kommentar
roy_nor Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 Siden aktiviteten her på MC forumet virker å dreie seg mest om moped og lettsykler, kunne noen dirigert meg til et engelsk eller norsk forum med større aktivitet? Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 spør her http://www.mopedportalen.com/forum/index.php?showforum=44 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå