Gå til innhold

Hvordan slutte å få reklame fra 2150?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jupp.. skal virker med STOPP .. værtfall ifølge en side jeg fant med litt info:

Vi ønsker deg velkommen till VINN SMS-Quiz

Hvordan deltar jeg?

Send ordet VINN til 2150 Etter en stund vil du motta instruksjoner.

Gjør slik: Send en SMS til 2150 hvor du skriver VINN på sms´en

Svar på spørsmålet

Du svarer på spørsmålet på følgende måte:

Send VINN opphold svar på spørsmålet til 2150

Gjør slik: VINN ditt svar eks. VINN 1000 send til nummer 2150

Riktig svar på hvert spørsmål øker din gevinst

Vinn regler

Konkurransen er en kunnskapsquiz av variert vanskelighetsgrad med alt fra lette til vanskelige spørsmål. Hver uke kåres det en vinner. Se vår vinnerliste. Når spilleren har meldt seg på VINN Quizen, har han/hun opprettet en konto hos oss. Premiene gis til den spilleren med høyest poengsum den dagen det kåres vinner. Se vinnerliste. Er det to spillere med samme poengsum vil den som oppnådde summen først bli vinneren.

Om en spiller får tildelt for mange poeng på grunn av tekniske problem vil summen bli rettet til det riktige av oss uten at spilleren blir varslet. Innsendte svar blir sjekket av oss manuelt ved endt runde. Poengsummene blir da rettet om vårt system har oppfattet svaret som feil, men svaret faktisk var riktig. Dette kan komme av spesialtegn i svaret m.m. Spilleren kan når som helst i runden klage på tildelte poeng. Klagen må ankomme oss innen trekningstidspunktet i runden pr. mail:

Poengsystem:

På det neste riktige svar får deltakeren 8000 poeng, så 4500, så 3500, så 2000, så 1000, så 400, så 250, så 150, så 130, så 120, så 110, så 80, så 50, så 30, så 10, og deretter 2 poeng for rett svar. Det er lov å sende inn maksimalt 200 svar i en uke / konkurranse. I finalene økes antall svar til maksimalt 201. Vinner er den som har flest poeng ved konkurransens kåring. Når en vinner er kåret blir alle poengsummene til deltagerne satt til 0 Se vår vinnerliste.

Hva skjer dersom jeg vinner?

Vi sender spilleren en SMS hvor vi bekrefter at han/hun har vunnet.

Premier:

Total premieverdi i perioden 6. mai 2007 til 25. februar 2008 er kr. 1.082.000,-

1. PremieBMW 320 Cab Verdi 526.000,-

2. PremieNissan Note Verdi 190.000,-

3. PremieJorden Rundt Reise Verdi 50.000,-

4-5. PremieVespa LX50 Verdi 25.000,-

6. PremiePanasonic 42” TV Verdi 15.000,- Det deles ut totalt 6 stk.

7. PremieLG P1 PC Verdi 9.000,- Det deles ut totalt 9 stk.

8. PremiePlayStation 3 Verdi 4.000,- Det deles ut totalt 9 stk.

9. PremieNokia 6110 Navigator Verdi 4.400,- Det deles ut totalt 2 stk.

10. PremieSonyEricsson W880i Verdi 3.800,- Det deles ut totalt 6 stk.

Premie1 og 2 leveres i Oslo. De andre sendes pr. post. Eventuell inntektskatt på premiene må vinner betale selv.

Hvordan stopper jeg denne tjenesten?

Dersom du ikke ønsker denne tjenesten lenger, sender du STOPP til 2150

Gjør slik: send ordet STOPP til 2150

Priser/varighet:

Mottatte meldinger koster kr. 29,- pr stk. Du kan når som helst sende STOPP til 2150 for å stoppe men du beholder din rett til å delta når de store premiene trekkes. Tjenesten er et løpende abonnement i en periode på max 90 runder/uker Etter denne tiden fornyes tjenesten automatisk og bruker blir varslet om dette. Prisen er kr 29.- pr. uke. Maksimum beløp som kan benyttes på denne tjenesten er kr 5000,-/måned/abonnement. Du kan når som helst sende STOPP til 2150 for å stoppe tjenesten.

Ansvarlig

Ansvarlig for tjenesten er M-Quest AS, Høgliveien 30, 1850 Mysen, og brukeren kan få ytterligere informasjon om sine rettigheter ved å henvende seg til oss. Trykk her for å kontakte oss

Lykke til

M-Quest as, Høgliveien 30, 1850 Mysen

(orgnr 983887171)

Tel: 99252907

kilde: http://www.alle3.com/vinn/Regler.html

Lenke til kommentar

Hm. Jeg bruker sjeldent mobilen. Blir kanskje 6-7 meldinger per uke, men ikke stort mer enn det. Likevel har jeg måttet kjøpe nytt kontantkort hver 50. dag, sirka. Jeg fant i går ut at for hver melding jeg fikk av 2150 (som innehold reklame for deres nettsider) trakk de 15 kroner fra mitt kontantkort.

Jeg la ikke merke til dette før i går, og jeg har ikke vært på sidene deres siden jeg gikk i åttende eller niende klasse. Jeg går nå andre året videregående... Jeg har altså motatt slike meldinger i flere år.

Lette litt rundt, og fant ut at jeg måtte sende "STOPALLE" til 2150 for at det skulle stoppe. Har gjort det.

Har sikkert tapt over 1500 kroner på svindlerne hos 2150. Sakte, men sikkert.

Lenke til kommentar

Ja, gjelder og følge med om man først får en sånn medling .. hørt om flere som har fått sånne meldinger over lengere perioder uten å vite at de faktisk blir trukket mye penger for søpla de sender ut..

Også folk som har byttet nummer pga problemer med sånne ting..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Eg har sendt stoppemelding for lengst, likevel blir telefonen min spamma for meldingar kvar måne. Ekstra irriterande er det at eg no oppdaga at eg blei svindla for 24,90 kr for siste reklame melding. Eg trur eg får melde det til forbrukerombudet eller noko sånn. Dette firmaet skal få svi på grunn av dette.

Eg veit at spammen kjem frå www.alle.no

Endret av PosteMonopolet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...