Psychotron Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) Ok, jeg har ingen peiling på hvordan eller hva jeg skal utdanne meg til. Jeg har absolutt ingen planer, vet ikke hva jeg vil bli osv. Derfor tenkte jeg at jeg kunne lage denne tråden, med info om meg selv for råd og tips. Jeg er 17, går i 1. vgs på idrettslinjen. Nå er jeg ikke helt sikker på om det var riktig valg, jeg spiller fotball, og kommer ikke til å slutte med det med det første, men jeg satser liksom ikke så mye på det heller. Min største interresse er musikk, jeg spiller gitar og piano. (hører på mye musikk, hovedsaklig rock, indie og grunge.) Vet ikke om det er noe mer å si. Takk for meg. Endret 17. mars 2008 av Psychotron Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Husker jeg ikke helt feil så får man studiekompetanse av idresslinjen så det er noe du ikke burde være foruten siden du er såpass usikker. Hvis du er usikker etter at du har fått den kan jo militæret være et alternativ siden du får 1 år til å tenke på. Etter det så blir det litt verre siden man føler at klokken begynner å tikke, så ikke søk deg inn på noe bare for å gå på skole hvis du er usikker. Det er ikke morsomt å sitte igjen med 100.000kr i studielån for å finne ut at det ikke var din greie, snakker av erfaring her dessverre. Hvis det er noen trøst så er jeg i samme situasjon som deg, men jeg er 23år med 100.000kr i studielån, så jeg jobber for øyeblikket mens jeg venter på at skolebenken skal kalle. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) Husker jeg ikke helt feil så får man studiekompetanse av idresslinjen så det er noe du ikke burde være foruten siden du er såpass usikker. Hvis du er usikker etter at du har fått den kan jo militæret være et alternativ siden du får 1 år til å tenke på. Etter det så blir det litt verre siden man føler at klokken begynner å tikke, så ikke søk deg inn på noe bare for å gå på skole hvis du er usikker. Det er ikke morsomt å sitte igjen med 100.000kr i studielån for å finne ut at det ikke var din greie, snakker av erfaring her dessverre. Hvis det er noen trøst så er jeg i samme situasjon som deg, men jeg er 23år med 100.000kr i studielån, så jeg jobber for øyeblikket mens jeg venter på at skolebenken skal kalle. samme båt her også.. jeg kom ikke på hva jeg ville bli før jeg var 24 år.. men da er det for seint, er utdannet teknisk tegner no, men det er det helt umulig å finne seg job i og etter 5 år uten å tegna noe er det meste glemt. Svakstøm elektriker hadde vært noe for meg, men å komme inn på VGS på en alder av 27 år er det bare å glemme. så no jobber jeg som nattevakt i resepsjonen uten å være helt fornøyd med det.. men regningene må betales. Dårlig betalt er det også, ikke mange som har 175kr pr time på natt med 8 år ansenitet Har også 80k i studie lån, etter at jeg har gått 4 år på vgs i 4 forskjellige byer. er litt for lett å bli fucked i dette systemet.. Endret 17. mars 2008 av MysticoN Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Theresese Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Prøv å bla igjennom katalogen der det står om de forksjellige fagene du kan ta i andre- og tredjeåret på vgs. Bakerst står alle(hvertfall nesten) utdanningene du kan ta i Norge. Strek under det du er interessert i og prøv å finn ut mer om det; hvor lenge det varer, hva du kan bli, hvor det er, lønnsnivået osv. Hvis du ikke finer noe særlig av interesse så kan du jo ta et år på folkehøyskole og ha det supert og utsette utdaningen. Ikke glem å utforsk yrkesmessa! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå