Flin Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Hei, jeg har ikke peiling på windows-programmering i det hele tatt så jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg litt. Jeg lurer på om det er mulig å lage et .bat fil eller noe som jeg kan legge i oppstart mappa, denne filen skal regulere volumkontrollen innebyged i windows. Den skal sette lyden til et gitt nivå. Dette skal skje når windows starter. Når det er gjort skal filen helst lukke seg selv. Noen som kan hjelpe? PS: jeg bruker xp Endret 16. mars 2008 av Hjelpphp Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Det er fult mulig. Funksjonen du må bruke ligger i winmm.dll og heter waveOutSetVolume. Det du må gjøre er å bruke rundll32 for å kjøre dll funksjonen med de rette argumentene. Nedenfor er alt du burde trenge. winmm.dll int waveOutSetVolume(IntPtr hwo, uint dwVolume); INFO: Windows Rundll and Rundll32 Interface waveOutSetVolume lykke til og bare spør hvis det er noe mer du lurer på. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 Er ikke helt sikker på om jeg skjønner dette jeg. Har prøved med RUNDLL32.EXE winmm.dll,int waveOutSetVolume(IntPtr wDeviceID, uint 0x0000); Men da får jeg "Feil i winmm.dll, manglende oppføring: int" Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 fjern int fra waveOutSetVolume det skal vel bli slik: rundll32 winmm.dll,waveOutSetVolume,0,0 Men jeg trodde ikke man kunne starte en hvilken som helst funksjon med rundll32? trodde den bare funket på funksjoner som er definert slik: HWND hwnd,HINSTANCE hinst, LPTSTR lpCmdLine, int nCmdShow Lenke til kommentar
Flin Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 Det fungerer ikke det heller :S Får beskjed om at det er en manglende oppføring. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Det ser ut til at GeirGrusom har rett i at det ikke fungere med alle funksjonene. Da går det ikke via batch med mindre du har et program som gjøre jobben for deg Lenke til kommentar
Flin Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 Ok, takk for svar da. Får prøve å finne en annen måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå