bjorngb Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Ønsker å hente en xml fil fra en url: http://www.yr.no/sted/Norge/Telemark/Sauhe...varv/varsel.xml for å parse denne med en xsl. Jeg kan laste ned filen og sette inn referansen til xsl filen - og da blir alt fint. Men hvordan fikser jeg dette serverside? Webserveren støtter php - er det mulig å gjøre dette kun ved bruk av html? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Nope, du må bruke PHP. Mulig det går an å bruke JavaScript, men jeg ser ikke noe grunn til dette. Finnes ferdige PHP-script/klasser for å parse XML-filer. Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Trenger jo ikke å parse den, er jo bare å legge til <?xml & <?xml-stylesheet i starten av fila, som enkelt gjøres med f.eks. PHP. Lenke til kommentar
bjorngb Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 OK - regner med at jeg må bruke noe print og > for å få dette til... håper jeg får sett på det i påsken - skal reise om ikke lenge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå