El Matador Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) - Heihei, Da var min første bil i hus, og valget endte på en BMW 520i fra 1997. Riktignok første gang registrert i 1996, men fortsatt en 1997-modell. Bilen er i bra stand, spesielt med tanke på prisen. Fikk den for 70 000,-, prutet fra 85 000,- Riktignok kommer omregistrering på 1400,- i tillegg. Til min store lykke, fikk jeg forsikring til 18års dagen. Fikk satt den på pappa, til 4500,- pr. år. Delkasko selvfølgelig. Var ikke særlig aktuelt å ha bilen på mitt navn, da IF skulle ha hele 36 000,- (!!) for dette. Selvfølgelig er det litt småplukk som må utbedres. Hva annet kan man forvente på en såpass gammel bil? Alle servicer er dog fulgt, så forferdelig ille burde det ikke være. Litt tyske fakta: 2L motor 24V 0-100 på 10s Sort (Cosmos, fargekode 303) Soltak Automatisk klimaanlegg EL. Speil EL. Vinduer Sentrallås 7" Touchscreen Radio/CD Airbags Originale BMW M5 felger (18") Originale BMW Lettmetall vinterfelger (17") 186000km mm. Første bildene av bilen: Utvendig Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Innvendig Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Sekseren under panseret Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Bilen har riktignok litt kosmetiske skader i lakken, men jeg håper jeg får fikset det meste av disse med lakk (og tynn, tynn pensel) samt en skikkelig runde med poleringsmaskinen. Planene fremover Eksteriør Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor [ √ ] M5 bagasjelokk-spoiler – 353,- inkl. frakt [ √ ] Shadowline-nyrer – 360,- inkl. frakt [ √ ] Shark antenne – 50,- inkl. frakt [ √ ] Faceliftlykter [ √ ] M5-speil [ H ] ACS bakrutesenk Bestilt! [ X ] M5 Front [ X ] Bytte emblemer [ X ] Bytte nummerskiltplaten, og skiltet til nye Norge-skilt [ X ] Gjøre bilen shadowline [ X ] Bytte til LED-lyspærer [ X ] Nye hovedlyspærer Interiør Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor [ √ ] Installert 7” touchstereo [ H ] Anlegg Bestilt! [ √ ] Instrumentpanelringer [ √ ] xenon interiørlys. – 240,- inkl. frakt [ H ] ///M-pedalsett Bestilt! Utbedringer, modifikasjoner, annet, etc. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor [ √ ] Installert sportsluftfilter [ H ] Bilpleie – 1500,- Bestilt! [ H ] Polere, vokse, fjerne riper, etc. [ X ] Serviceinspeksjon 2 [ X ] Sjekke slakk i parkbrems [ X ] Bytte bremserør bak [ X ] Sjekk stab.stag bak [√] Done! [H] Work In Process [X] Remaining Updates: Handlet litt forskjellig Montert 7" Touchscreen Montert ny grill, M5-bagasjelokkspoiler, bestilt diverse Prøvemonterer faceliftlyktene, montert sportsluftfilter, fjerner 520i-embelemet Instrumentringer montert M5-speil, nye lykter, xenon-interiørlys og ///M-pedalsett endelig mottatt Prøvemontering av speil Speil montert, montert nye lykter, xenon-interiørlys Anlegg bestilt Endret 22. juni 2008 av Zevs. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Dette var en utrolig flott førstebil. Gratulerer med kjøpet.. Lenke til kommentar
opterolf Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Flott bimmer du har fått deg! Så strøken ut. Liker planene dine, holde det stilrent Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Konge førstegangsbil ja! De felga passet veldig bra på bilen, og med den stylinga du har tenkt deg bare gleder jeg meg til å se resultatet! Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 I stedet for å bytte emblemene bak hadde jeg heller tatt de helt bort. Blir litt feil å style en bil som en M5 og så står det 520i bakpå. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 I stedet for å bytte emblemene bak hadde jeg heller tatt de helt bort. Blir litt feil å style en bil som en M5 og så står det 520i bakpå. Er vel snakk om BMW emblemet og ikke modellnavnet Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) Handlet litt forskjellig i dag! facelift-Lykter: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor M5-bagasjelokkspoiler: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor M5-instrumentringer: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Diverse skikkelig bilpleieprodukter: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor BMW "Shark-antenne" Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Shadowline-nyrer Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Blir M5-speil, bakrutesenk og nye shadowline-nyrer så fort jeg finner noe dugende på eBay. M5-front er litt mer omfattende, så tar alle småting først. På denne bilen skal INGEN ///M-klistermerker! Endret 6. april 2008 av Zevs. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Ser ut som noen virkelig fine planer, gleder meg til nyere updates Lenke til kommentar
Skyline1 Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Denne vil jeg virkelig følge med på. Hvor mye ga du for bilen? Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Tror ikke det var noen u-pris Dytt på med noe bilder av interiør også? Og motorrom Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 (endret) Nei, er fornøyd med prisen. Bilder av interiøret og motorrommet (Som forøvrig faktisk er veldig clean! ) får komme i morgen. Litt mørkt ute til å ta bilder med mobil nå Fikk installert ny stereo også. Bare en kjip en, men duger absolutt. Bedre en kassettspilleren som stod i originalt. Resten av anlegget får vente, synes de originale høyttalerne spiller ganske godt i grunn. (Beklager dårlig bilde. Skarp sol + dårlig mobilkamera = ...) Forøvrig må jeg si jeg klør skikkelig i fingrene og høyrefoten etter å få kjørt bilen. Er enda bare 17år, så lovlig har jeg enda ikke kjørt. Endret 21. mars 2008 av Zevs. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Synes du de originale spiller godt? Da har jeg uoriginale i min bil, i så fall. ^_^ Jeg skal selv til med litt anlegg i bilen min, jeg må bare få ut fingrene, og bestille komponenter. Må finne ut om klima-anlegg sperrer for montering av spiller i den lavere delen av rammen. La du merke til om det var noe som blokkerte i nedre del, for monterting av spilleren din? Jeg kommer nok til å gå for en Pioneer AVH-5900DVD, og modifisere en monteringsramme med litt glassfiber og slikt, for å ha et håp om å få lukket igjen pyntelisten. Sommerfelgene du har på bilen nå (M5 Replika)? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Er det den spilleren som blir solgt på Ebay til omkring 2000? Isåfall, lurt på å kjøpe den selv. Er du fornøyd med den?- sett opp imot prisen vs hva du får? Hva slags utganger har du på din? Dobble phono utganger + enkel subb utgang? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Synes du de originale spiller godt? Da har jeg uoriginale i min bil, i så fall. ^_^ Jeg skal selv til med litt anlegg i bilen min, jeg må bare få ut fingrene, og bestille komponenter. Må finne ut om klima-anlegg sperrer for montering av spiller i den lavere delen av rammen. La du merke til om det var noe som blokkerte i nedre del, for monterting av spilleren din? Jeg kommer nok til å gå for en Pioneer AVH-5900DVD, og modifisere en monteringsramme med litt glassfiber og slikt, for å ha et håp om å få lukket igjen pyntelisten. Sommerfelgene du har på bilen nå (M5 Replika)? Klimaanlegget blokkerer ikke for den nedre delen. Er enig i at det ser jævlig ut slik det står nå. Tror faktisk ramma spilleren står i nå, er original og at det bare er plastikken man ettermonterer. Så med litt hjemmemekking er det helt klart mulig å flytte stereoen ned. Sommerfelgene er originale M5-felger. Er det den spilleren som blir solgt på Ebay til omkring 2000? Isåfall, lurt på å kjøpe den selv. Er du fornøyd med den?- sett opp imot prisen vs hva du får? Hva slags utganger har du på din? Dobble phono utganger + enkel subb utgang? Er nok ikke den spilleren, nei. Er fornøyd med spilleren, ja. Har ikke noe å utsette på med tanke på prisen. Eneste er vel at den ikke har sub-utgang, kun i form av digitalt signal. Er dog mulig å koble subben til via høyttalerutgangene på ett eller annet vis. Har ikke satt med skikkelig inn i det Ellers har den jo alt av annet inn og utganger. GPS, ryggekamera, Ryggevarsler, TV, osv. Har ett ryggekamera liggende, må bare finne ut hvor jeg skal plassere det. Endret 23. mars 2008 av Zevs. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 Under panseret Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Seksermotor er lækkert Du lovet interiørbilder Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 (endret) Jaja, er ikke akkurat så mye å vise frem da, men Vinterfelgene 17" (Som forøvrig trenger en vask ) Endret 24. mars 2008 av Zevs. Lenke til kommentar
heismann Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Utrolig pen bil! Tror dette er den bilen jeg liker desidert best til den prisklassen. Pene sommerfelger har du fått med deg, også! Stå på, gleder meg til å følge med på denne, bare ikke ødelegg den med for mye dilldall.. 5-serien med den faceliften du har fått med deg her er utrolig pen i seg selv! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå