Gå til innhold

Når tror dere DisplayPort vil komme for fullt på skjermkort?

Anbefalte innlegg

Hei!

Vil vente på å kjøpe ny PC før jeg kan få DisplayPort, da det ligger an til at dette blir den nye standarden. Men har dere noen anelse når vi kan forvente at skjermkort vil komme med DisplayPort? Flere har kommet med HDMI, og det burde vel derfor snart også være mulig å få DisplayPort? Kun GeFroce 9600GT "GS" som har det nå, tror jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AMD sine R700 FireGL kommer med display port. så i år blir displayport året.

IS DISPLAYPORT COMPATIBLE WITH HDMI, VGA, DVI?

HDMI and DisplayPort - These interfaces are so similar, it's ridiculous. DisplayPort 1.1 was released to be fully compatible with HDMI 1.3; there is little-to-no difference between the two. Consumers will be able to purchase simple HDMI adaptors for DisplayPort hardware, or can make use of HDMI-to-DisplayPort cables.

VGA and DisplayPort - Unfortunately VGA supports only analog-based signals, and DisplayPort only digital-based. A conversion from VGA to DisplayPort (or vice versa) will require an electronic convertor, much like today's VGA to DVI-D units.

DVI and DisplayPort - Aside from DVI's lack of audio support, the two interfaces are fairly compatible. If all goes as planned, consumers will be able to convert from DVI to DisplayPort with a simple adaptor, or use a DVI-to-DisplayPort cable. Expect to see audio-injectors in the near future as well.

WHEN WILL THE DISPLAYPORT BE AVAILABLE?

The DisplayPort 1.1 was announced at the Consumer Electronics Show in January of 2007, and the standard was finalized and approved by VESA on April 2nd. Given the general industry production ramp-up time, consumers should expect to see DisplayPorts on high-end hardware by the end of the year, and gradually on more and more mid-range electronics throughout 2008.

Lenke til kommentar
Hei!

Vil vente på å kjøpe ny PC før jeg kan få DisplayPort, da det ligger an til at dette blir den nye standarden. Men har dere noen anelse når vi kan forvente at skjermkort vil komme med DisplayPort? Flere har kommet med HDMI, og det burde vel derfor snart også være mulig å få DisplayPort? Kun GeFroce 9600GT "GS" som har det nå, tror jeg.

Flere brikker er klare for DisplayPort:

G92 brikken fra nVIDIA støtter det, men treger en ekstra brikke på selve kortet.

G94 (9600) har alt som trengs innebygd. Så med denne er det opp til kortprodusentene.

Lenke til kommentar

Takk for fine svar! :)

Vet dere om jeg burde slå til på et DisplayPort skjermkort i år, eller burde jeg vente til DisplayPort versjon 2.0 kommer? Eller vil v2.0 komme før DisplayPort blir vanlig på skjermkort uansett?

Tror dere også at DisplayPort skjermkort vil koste en del mer enn "vanlige" skjermkort med HDMI og DVI utganger?

Endret av theportable
Lenke til kommentar
Takk for fine svar! :)

Vet dere om jeg burde slå til på et DisplayPort skjermkort i år, eller burde jeg vente til DisplayPort versjon 2.0 kommer? Eller vil v2.0 komme før DisplayPort blir vanlig på skjermkort uansett?

Tror dere også at DisplayPort skjermkort vil koste en del mer enn "vanlige" skjermkort med HDMI og DVI utganger?

tror det blir lenge til v2.0 kommer v1.1 er bra nok, så om du skal ha ny dell eller samsung skjermene ikke vits å vente men om du ikke skal ha de skjermene så er det "no point"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...