Gå til innhold

Bruk av bærbar ved NTNU, NHH eller BI?

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal enten begynne på NHH, NTNU eller BI, men lurer på hvordan bruken av bærbar PC er på stedene. På videregående ble vi "lovet" mye arbeid med PC, men så ikke fnutten av det i de fleste timene, og eksamen var også håndskreven.

Derfor er jeg spent på hvordan det blir på høyere utdanning, og ønsker å høre fra studenter fra disse stedene. Er det nødvendig med en bærbar PC, eller holder det med en stasjonær PC i hybelen? Vil man ofte få bruk for en PC på skolen, eller går det for det meste i håndskrevne notater, og at man gjør alt det "digitale arbeidet" på en PC i hybelen/leiligheten?

Endret av theportable
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På NTNU kommer det veldig an på hvilke fag du tar. Jeg har hatt både fag hvor absolutt alt gjøres på PC, med unntak av eksamen, og fag som ikke har hatt noe som helst med PCer å gjøre. Hva er det du har søkt på hos NTNU?

Edit: Forresten, om du er litt kjapp til å skrive på PC er det absolutt å anbefale til å skrive forelesningsnotater. Ikke bare skriver jeg langt raskere på en PC, men jeg trenger heller ikke se på tastaturet eller det jeg skriver på for at det ikke skal gå over stokk og stein, slik jeg må når jeg skriver med penn. Men hvorvidt man har behov for å notere under forelesninger er veldig individuelt.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Er en fordel med bærbar, men ikke ytterst nødvendig så lenge du har en stasjonær. Er nok av PC-er på skolen. (NTNU)

Skal vel også sies at jeg "holdt ut" et halvt år før jeg kjøpte bærbar i tillegg til min stasjonære, selv om jeg ikke går på en "datalinje". Hadde vel også noe med at det er greit å ta med seg hjem i feriene...

Lenke til kommentar
Hei!

Skal enten begynne på NHH, NTNU eller BI, men lurer på hvordan bruken av bærbar PC er på stedene. På videregående ble vi "lovet" mye arbeid med PC, men så ikke fnutten av det i de fleste timene, og eksamen var også håndskreven.

Derfor er jeg spent på hvordan det blir på høyere utdanning, og ønsker å høre fra studenter fra disse stedene. Er det nødvendig med en bærbar PC, eller holder det med en stasjonær PC i hybelen? Vil man ofte få bruk for en PC på skolen, eller går det for det meste i håndskrevne notater, og at man gjør alt det "digitale arbeidet" på en PC i hybelen/leiligheten?

Det avhenger veldig av hvordan man liker å jobbe. Jeg jobber best foran pcn hjemme, men av og til må jeg ta med pc på skolen. Dette gjelder spesielt gruppearbeid. Andre igjen liker best å ha laptopen oppe i forelesninger.

Min løsning ble laptop med docking-stasjon. Jeg får da det beste av både stasjonær og laptop. Skjerm, tastatur og mus hjemme, og kan bare koble fra laptopen og ta med på skolen om jeg trenger det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...