Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Overklokking av Intel Pentium D

Anbefalte innlegg

Selv pér kjerne er Core2-en raskere på samme frekvens. At den har dobbelt så mange kjerner kommer i tillegg. :p

Skulle tro du burde klare noenlunde det samme som meg (3.6GHz). Jeg har som sagt vannkjøling men har MYE å gå på angående temperatur. Og den kjøleren du linka til ser ganske så kraftig ut.

Dog er det helt nødvendig at software/spill faktisk støtter flere kjerner for at man skal få utbytte av den ekstra ytelsen. Crysis støtter etter det jeg har hørt to kjerner, men er temmelig sikker på at det vil komme nyere spill som støtter flere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selv pér kjerne er Core2-en raskere på samme frekvens. At den har dobbelt så mange kjerner kommer i tillegg. :p

Skulle tro du burde klare noenlunde det samme som meg (3.6GHz). Jeg har som sagt vannkjøling men har MYE å gå på angående temperatur. Og den kjøleren du linka til ser ganske så kraftig ut.

Dog er det helt nødvendig at software/spill faktisk støtter flere kjerner for at man skal få utbytte av den ekstra ytelsen. Crysis støtter etter det jeg har hørt to kjerner, men er temmelig sikker på at det vil komme nyere spill som støtter flere.

har akkurat hørt det samme. så blir en 4kjerne.. men ville du anbefalt vannkjøling for meg.. vet jeg kanskje ikke har de saftigste delene som spyr mye varme men kanskje det vil lønnde seg alikevel?:p har jo kikka på vannkjøing men tror det vil bli ganske dyrt.. så kan det hende det kommer et nytt skjermkort med tiden også.. nå som jeg har brukt noen kroner på vifter for jeg kan ikke fordra støy:P så vil vannkjøling være ganske stille i forhåld.. er i tilfelle bare viftene til radiatoren som kanskje støyer litt?

foressten hva for en temperatur holder du med 3,6 ghz? den ligger på 2,4 ghz originalt så den er overkloksvillig hvis du har klokka opp 1,2 ghz?:O

Endret av hardrocxsludge
Lenke til kommentar
Kan du laste ned CPU-z, kjøre den og ta scrrenshot og legge den opp her? DÅ ser eg ka slags prosessor du har :)

det skal la seg gjøre vettu..

Målt med CoreTemp:

Idle ligger jeg på 39, 40, 36 og 43C.

Load ligger jeg på 48, 50, 46 og 52C. (4x Prime95)

Må dog nevnes at romtemperaturen er veldig høy nå. ca. 28C.

det er jo ikke ille når du har klokka opp såpass mye som du har.. her ligger romtemperaturen på 20C xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...