Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Overklokking av Intel Pentium D

Anbefalte innlegg

Heisann.. jeg har nå klokket opp min Intel Pentium R til 3,71 ghz.. jeg lurer på om det er noen måte og gå opp enda mer på? har stilt opp volten til 1.3375V for og greie 3,71 ghz men hvis jeg stiller opp enda et hakk ender det bare med at datan ikke vil boote.. noen som har noen tips??

Takk for forhånd

HardRocx

Endret av hardrocxsludge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er du sikker på at du har Pentium R ?

er ganske sikker ja.. kan jo legge ved et bilde:P

Det er en Pentium D du har. R-en står bare for Registered Trademark.

Jepp.. la merke til det nå.. har alltid sagt pentium d.. men men.. noen tips?, for når jeg setter opp volten litt mer så vil den ikke boote:S

Endret av hardrocxsludge
Lenke til kommentar
Tror du ligger på omtrent det samme jeg klarte med min. Skulle jeg høyere måtte jeg ha så høy spenning at kjølinga rett og slett ble upraktisk.

Har du noe i BIOS som heter FSB termination voltage?

Når jeg klokker opp går jeg inn i bios også softmenu setup så endrer jeg esternal clock til 261mhz som da er 3,66 ghz også har jeg endret cpu core voltage til 1,3375 men fant ingen fsb termination voltage.. holder foressten mellom 35-45 celsius. vet ikke om det er høyt for den prosessoren jeg:S?

Er det D 915 du har?

for å være ærlig så vet jeg ikke.. vet at det er en Intel Pentium D.

Endret av hardrocxsludge
Lenke til kommentar
Er trolig en D820 eller 920 siden den er på 2.8GHz originalt. Men ville ikke blitt overraska hvis du faktisk har nådd "taket" på den prosessoren.

ok takker for raske svar.. men hvis jeg eventuelt skal kjøpe ny som er raskere en den jeg har i nå.. hva ville dere ambefalt meg da? som ligger rundt 2000kr? jeg er ikke helt sikker på hva som lønner seg men bruker jeg pcn mest til å spille på se film etc..

Lenke til kommentar
Vrient å svare på når vi ikke vet noe om type HK du har, minne, skjermkort eller noe. Hvis du finner ut merke og modell på i hvert fall hovedkortet så ville det hjelpe stort.

Skjermkort: XFX GeForce 8600GT 540M 256MB GDDR3

Minne: Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5

Hovedkort: ABIT Fatal1ty F-I90HD, ATI RX1250, HDMI

hvis det vil bli mye bedre med nytt hk så kan jeg nok spandere på doningen min et nytt hk også..

Lenke til kommentar

Det stemmer det, og det er ikke den dyreste modellen. Men det finnes andre veldig gode alternativer til rundt 2000,-

Q6600-en min kosta 2000,- og med den får jeg ca. 33-45% CPU usage når jeg kjører Crysis. :)

Edit: Og den OC-er også bra.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
Det stemmer det, og det er ikke den dyreste modellen. Men det finnes andre veldig gode alternativer til rundt 2000,-

Q6600-en min kosta 2000,- og med den får jeg ca. 33-45% CPU usage når jeg kjører Crysis. :)

Edit: Og den OC-er også bra.

ja det var jo ikke ille for jeg vet at crysis er et forbana tungt spill og drive.. hvor var det du kjøpte din?

er det denna du har? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330169

Endret av hardrocxsludge
Lenke til kommentar

Det er den jeg har ja. Husker ikke om jeg kjøpte på komplett eller PSData. Kjører forøvrig stabilt på 3.6GHz nå (vannkjøling). Begrensningen min nå (på spill) er definitivt skjermkorta (To 8800GTS i SLI).

Men du må huske på at Core-prosessorene har mere ytelse pér MHz enn Pentiumene og du kan derfor ikke sammenligne frekvensene. Mange som tabber seg ut der.

Lenke til kommentar
Det er den jeg har ja. Husker ikke om jeg kjøpte på komplett eller PSData. Kjører forøvrig stabilt på 3.6GHz nå (vannkjøling). Begrensningen min nå (på spill) er definitivt skjermkorta (To 8800GTS i SLI).

Men du må huske på at Core-prosessorene har mere ytelse pér MHz enn Pentiumene og du kan derfor ikke sammenligne frekvensene. Mange som tabber seg ut der.

ja for jeg tenkte jeg har jo 3,65 ghz og denna er jo 2,4.. men er ikke det 4 kjerne og da teller det dobbelt så mye som 2 kjerne eller er jeg helt på jordet nå?:p

tror jaggu det blir en sånn doning gitt.. jeg har en grei vifte: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330802 hva tror du jeg hadde greid og overklokke med denna?:p hehe du kjører 2 8800 gts kort ja.. da burde grafikken din være nydlig.. jeg har ikke så mye penger så har et 8600 gt jeg ^^ men prosessor skal det hvertfall bli(Y)

Har sett på vannkjøing men tror det blir litt dyrt.. er fristende men jeg er ikke UTROLIG flink med data enda.. er bare 14 så går mye på forumer noen ganger:P

er du fornøyd med din vannkjøling elr? det virker som noe skikkelig kjølesaker hvertfall ^^

Endret av hardrocxsludge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...