Gå til innhold

Katodene lyser dårlig/ikke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tviler på at disse noenlysene vil være/utgjøre noen fare for kortet og visa versa. Det er jo på skjermkortet det vil være 90 grader og så er det vel et deksel/vifte osv.. så varmen vil jo være mye lavere ved avstand til det igjen..

Tips: Ta å kjør skjemkortene dine hardt i 1 time, så kjenner du med hånden din hvordan tempen er der du skal installere lysene. Brenner du deg :p så ikke installer neonlysene der..

Det går nok greit skal du se

Lenke til kommentar
Nå ble jeg veldig i tvil. Hvilket lys skal jeg gå for; neon eller kald katode? Fordeler, ulemper?

såvidt jeg har skjønt det er det hipp som happ... det er jo bare lys&farge.. ikke noe hokus pokus! kjøp det billige som funker for deg!

Kald katode: Mener dette også går under kaldt lys, med andre ord det som brukes av Bombefolk rundt omkring i verden for å ikke sette av "lys følere".

+ Tror det gir fra seg litt sterkere lys en neon...

Jeg hadde nok gått for kald katode pga pris; Mpx.no

Og wibla fikk jo svar på tiltale... Men sant nok, det regner ikke mye i ørkenbyen

Edit: for å blidgjøre min gamle norsklærer

Endret av Djenzn
Lenke til kommentar

noenlys lager så og si ingen varme, så du kan trygt bruke dem intill varme kopmponenter.

et neonlys ER en kald katode, men av det som selges i butikken så brukes ofte navnet "kald katode" for de mer nymotens rørene som rett go slett er mye slankere og lyssterke i forhold til størrelsen. De som derimot i praksis går under navnet neon er som regel mye større og klumpete, og var egentlig bare brukt pga. kalde katoder ikke var særlig lett å skaffe en del år tilbake.

Om du har valget er det ingen grunn for å ikke gå for de nyere kalde katoderørene, siden de har ingen ufordeler i forhold til den gamle typen.

-Stigma

Lenke til kommentar

Et par innlegg med off-topic av en grammatisk disputt er fjernet. Ønsker man å diskutere språk og grammatikk kan man gjøre det i Språk-kategorien.

Back to topic. :)

(Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding)

Lenke til kommentar

Vel, da fikk jeg kjøpt to stk katoder endelig men nok et problem har oppstått.

Koblet begge to i en inverter. Den ene katoden lyste ikke i det heletatt, mens den andre lyste kun halve røret. Hva er galt?

Slenger opp et bilde fra den ene katoden som lyser halvveis. Den andre lyser jo ikke noe...

post-104601-1206650917_thumb.jpg

Endret av Centuss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...