Gå til innhold

Hakking når jeg kjører PS3 spill på PS3.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den siste;) Det hakker ikke så mye med litt. For eksempel ved Fortuna Castle ved broa der så er det ett gjerdet. Det gjerdet skal være helt rett men når jeg beveger meg så blir det mange linjer på skrå isteden.

Jeg spiller Devil May Cry 4 og Capcom har gjort det ganske bar med grafikken der.

Endret av PhoenixHunter
Lenke til kommentar
Bildet var bare et tilfeldig eksempel på tearing. Egentlig ingen mening bak det.

Men tearing på konsollspill synes jeg høres noe amatørmessig ut. :dontgetit:

Jeg har fullt av tearing på pcspillene mine, for eks farcry som jeg kjører på high sliter litt vel mye med tearing selv med vertical sync på, gjelder både skjermkortet og i selve spillet!

men du snakker om ett gammelt xbox spill som kom i 2002

Lenke til kommentar

Jeg har Samsung 1080p 40 tommer tv. Den skulle være bra nok. Så jeg tror ikke problemet ligger der. Jeg har hørt at det kan ha noe med lesingen av informasjon fra Devil May Cry 4 spillet. At PS3 en ikke er rask nok. Jeg bruker HDMI-kabel fra tv en til PS3 en og har stillt in video settings på PS3 en på HDMI og 1080p oppløsning. Men jeg har ikke kalibrert tv en enda. Men jeg hørte fra fetteren min at ikke problemet skulle ligge der.

Lenke til kommentar

Nei, problemet ligger verken i TVen eller spillet skulle man tro. Har selv 40" 1080p tv, og jeg har ikke opplevd noe merkbar screentearing i DMC4.

Eneste screentearing jeg har merket meg i noe spill hittill må være

i Heavenly Sword, når man ser utover utsikten over hele spillverden.

Skjer det konsekvent, eller bare i enkelte scener?

Endret av XDamage
Lenke til kommentar
Bildet var bare et tilfeldig eksempel på tearing. Egentlig ingen mening bak det.

Men tearing på konsollspill synes jeg høres noe amatørmessig ut. :dontgetit:

Jeg har fullt av tearing på pcspillene mine, for eks farcry som jeg kjører på high sliter litt vel mye med tearing selv med vertical sync på, gjelder både skjermkortet og i selve spillet!

men du snakker om ett gammelt xbox spill som kom i 2002

Nei det gjør jeg ikke.

Tearing på PC blir et litt annet tema da spillutviklerne ofte lager spill så de kan kjøres på hi-end eller framtidige kraftige maskiner. Da er det for mange nødvendig å skru av vsync for å få brukbar fps. Spesielt for de med litt eldre hardware.

På konsoll kan de (BØR de) optimalisere spillet så det går bra uten tearing da INGEN har en raskere eller trægere PS3/Xbox/Wii/whatever enn andre.

Lenke til kommentar
Jeg har Samsung 1080p 40 tommer tv. Den skulle være bra nok. Så jeg tror ikke problemet ligger der. Jeg har hørt at det kan ha noe med lesingen av informasjon fra Devil May Cry 4 spillet. At PS3 en ikke er rask nok. Jeg bruker HDMI-kabel fra tv en til PS3 en og har stillt in video settings på PS3 en på HDMI og 1080p oppløsning. Men jeg har ikke kalibrert tv en enda. Men jeg hørte fra fetteren min at ikke problemet skulle ligge der.

Hei:) har du en samsung f8 med 100hz? hvis 100hz motion er på når du spiller, kan det hende det hakker iblant ja! skru av den så vild itt problem forsvinne;) meny -> 100hz motion plus

->off :p...og husk innstillingene til oppskaleringen og hdmi utgangen på ps3en..

Lenke til kommentar
LCD tv? Kanskje etterslepp aka ghosting.

det som er greia med 100hz er at det skal gjøre bildet smoothere, men når man blander oppdateringsfrekvenser med tven og utgangen på ps3 altså 1920x1080p @ 24 Hz eller hva det er, så blir det krøll skjermen, det er ihvertfall min tolkning, har selv en 46" f8 samsung.

når jeg skrur av 100hz funker alt som det skal :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...