Gå til innhold

Huawei E620. Trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Eg har eit Huawei E620 datakort. Men får ikke det til og fungere i pcen min

Det fungerer på min tideligere pc. Den er det installert xp på.

Når eg setter det i min nye pc kommer det ingenting opp og når eg kjører programmet så kommer det: "Finner datakort" -> "Datakort ugyldigt".. Det er jo normalt at datamaskinen vil prøve og finne driverer til enheten automatisk.. Dette skjer heller ikke. Noen som vett om dette kortet ikke går med vista? Eller noen som har noe tips?

 

Takker for alle svar!

Morten Berge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Eg har eit Huawei E620 datakort. Men får ikke det til og fungere i pcen min

Det fungerer på min tideligere pc. Den er det installert xp på.

Når eg setter det i min nye pc kommer det ingenting opp og når eg kjører programmet så kommer det: "Finner datakort" -> "Datakort ugyldigt".. Det er jo normalt at datamaskinen vil prøve og finne driverer til enheten automatisk.. Dette skjer heller ikke. Noen som vett om dette kortet ikke går med vista? Eller noen som har noe tips?

 

Takker for alle svar!

Morten Berge

har du drivere til vista?

vet at e220 har problemer med vista.

Lenke til kommentar
har du drivere til vista?

vet at e220 har problemer med vista.

 

Ja vel? Har dette selv med Vista og har ikke hatt problemer. Hva slags problemer er det snakk om?

 

-KJ

 

Se linken! Eg installerte dei eg fant der.

 

https://netcom.no/kundeservice/veiledninger...huaweie620.html

 

Det står jo faktisk "Programvare for Windows 2000/XP/Vista"

 

Og alt gikk greit under installasjonen av disse? Kortet flashes med nye drivere og firmware slik at hvis noe feilet så kan dette være kilden til problemet ditt.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Datakort ugyldig får du også hvis du har installert feks Norton internet security. Programmet sperrer for automatisk innleggelse av eksterne tilkoblinger, slik at man ikke blir utsatt for modemkidnapping. Men dette programmet sperrer også for seriøse oppkoblinger slik som Huawei oppkoblingen.

Prøv å gå inn i nettverkstilkoblinger og opprett en tilkobling manuelt. Oppkoblingsnummer *99#. Trenger ikke brukernavn eller passord.

 

NB: Husk at du må fjerne pinkodekontrollen dersom du kun bruker ekstern oppkobling og ikke NetCom Connect programmet. Sett simkortet i en vanlig mobiltelefon og fjern pinkoden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...