AlecTBM Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Holder på i skrivende stund å installere LinuxMCE 0710 Beta 4 på en gammel maskin. Hardwaren på den nå er relativt dårlig, men kommer over minstekravet til LMCE. Litt mer detaljer om maskinen: Ram: 2x128MB + 1x64MB Skjermkort: Nvidia (Nærmere info senere) Lydkort: Ukjent (Info senere) Lagringskapasitet: 2x8GB Wenstern Digitals CD rom: Leser/skriver (Nærmere info senere) Trur jeg har et USB 2.0 kort, men er ikke sikker Det jeg er ute etter er Fjernkontroll og TV kort. evt. andre ting som jeg ikke har tenkt på. Forslag på støtta kort? Pris er også viktig her. Sier ikke nei takk til erfaringer også. AlecTBM EDIT: For de som ikke vet hva LinuxMCE: Linux Media Center Edition http://www.linuxmce.com Endret 16. mars 2008 av AlecTBM Lenke til kommentar
DIMENOS Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) for tv kort støtte se har tvkort-linuxmce pris kommer annen på om du skal ha dvb støtte eller ikke. du for noen bra kort til ca 300-500. lydkort om du skal ha spdif så er det bare å gå for terratec 5.1 til 165 i amentio. lykke til. jeg selv setter opp linux mce så fort 710 kommer ut orker i beta om du vil se utstyret til min linux mce: media-pc Endret 16. mars 2008 av DIMENOS Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Takker DVB er ikke så viktig, enda Men TV kort ligger ikke på toppen av lista, men er jo kjekt å ha. Øverst ligger Fjernkontroll. EDIT: Liker å ha det nyeste xD. Evt. bugs kan jeg leve med, er jo Beta 4 EDIT2: Et tips for de som skal installere LMCE: Hvis du installerer fra CD, bruk image, ikke CD'er. Tok godt over 1 time å cache Kubuntu CD-en. Brukte image på de to andre. EDIT3: Så over lista du hadde lagd. Anbefaler ikke ASUS når det kommer til Linux. Har bare hatt problemer med det. Dette gjaldt bærbare da. Endret 16. mars 2008 av AlecTBM Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 Okey Har nå funnet et tv-kort, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=315270#ProductTabs Har bare analog kabel-tv, trenger ikke noe mer enn det. Ser dette bra ut til mitt bruk? Lenke til kommentar
DIMENOS Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 den kort er bra og støttes av linux mce fra 704 om jeg ikke tar helt feil og tilbake til mitt asus hovedkort så er den test og funker med 710 beat 4 av noen på linux mce så håper det vil funke for meg også. jeg bruker bare dvd ver av linux mce og installere alt. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 Syns du jeg skal gå for det kortet da? Eller er det noen som har bedre forslag. Installasjonen står og går enda btw. Et tips til: Ha nettkobling mens du installerer OS, egentlig under hele installajsonen Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Har funnet en fjernkontroll også: https://prisguiden.no/product.php?productId=40260 Noen som kan si om denne ikke skulle være støttet? Eller er den mest sannsynlig det? EDIT: Da er LMCE installert og konfigruert. Skal konfigruere det bedre til anlegget mitt i morra. Ser ut til å fungere fint Endret 16. mars 2008 av AlecTBM Lenke til kommentar
olear Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Ang. fjernkontroll. Jeg bruker wiiremote som fjernkontroll, mus og joystick. Fungerer overraskende bra (Neverball blir aldri det samme ). Om den fungerer i LinuxMCE er noe annet. Lenke til kommentar
DIMENOS Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Syns du jeg skal gå for det kortet da?Eller er det noen som har bedre forslag. dette kortet er billig og bra. støtter linux noe minus med netverks lan må gjøre litt for å fikse det men alt er forklart godt i wiki til linuxmce. og wiimote er plan jeg har tenkt å bruke selv, har 4 wii remote fra før. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) Hva har nettverket med fjernkontrollen å gjøre? Har jeg missa noe eller? Framgang: Satte opp brukerkontoer og grove video og audio innstilinger i går/natt Har nå kobla PC-en til forsterkeren og får i skrivende stund opp splash-screen. Fin justering på projektor Endret 17. mars 2008 av AlecTBM Lenke til kommentar
Del Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Vurder dette kortet istedet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=302811 så får du med fjernkontroll. Sørg for å holde oss oppdatert, jeg er meget interessert i hvordan prosjektet ditt går fremover, ta gjerne notater av detaljer underveis, og nøl ikke med å dele vanskeligheter. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 Will do Det kortet så fint ut. Liten oppdatering: Innstilling av skjerm (projektor) går ikke så lett som planlagt. Kjører video ut fra composite, men oppløsningen blir feil, får kun den øverste delen av skjermen. Kjører nå igjennom forsterkern, skal prøve å kjøre direkte til projektoren. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) Å koble direkte til projektoren gikk som jeg trudde: ingen forandring. Skal bare få opp digital kameraet å prøve å ta et bilde av skjermen på veggen (composite), og av skjermen i pc (VGA) Det neste jeg kommer til å prøve er å koble pc-en til projektoren via VGA Legger til bilde på edit. EDIT: Lagt ved bilde Endret 17. mars 2008 av AlecTBM Lenke til kommentar
Del Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 VGA gir jo mye bedre signalkvalitet enn composite, så bruk det. Med 7.10 så kan oppløsning endres on-the-fly. Bruk proprietær driver fra nvidia, så setter du bare oppløsning med nvidia-settings. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) Ja vet at VGA gir bedre kvalitet, men har egentlig lyst til å slippe å trekke mer kabler enn nødvendig. Har lagt til bilder i posten over. Skal prøve å koble direkte nå, hvis jeg har lang nok kabel. Og KDE blir ikke kjørt etter som man er vandt med. LinuxMCE sin media station og core er det som står for det grafiske, og kubuntu desktoppen finnes ikke xD EDIT: Fikk samme halve skjerm som på composite på tv som jeg fikk på projektoren. VGA på projektoren funka fint. Må bare få flytta bilde litt ned, og sette oppløsninga til 16:9 Endret 17. mars 2008 av AlecTBM Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 Der funka det. Fant den den som var ok, etter en stund så kom jeg til der jeg kunne plassere bildet, zooma litt ut og skjøv det ned til venstre, også funka det fint. Laster opp bilde snart Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 Hmm Trur jeg har fordårlig maskin til å kjøre det skikkelig. Skal prøve å lette den litt, men jeg må nok bygge en ny PC. Noen som har forslag til deler? Pris har fremdeles mye å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå