DawnDusk Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Hei! Tror dere at vi kommer til å få større utvalg av 30" LCD-skjermer for PC dette året? Utvalget er i dag svært beskjedent, og 24" er det vi må egentlig slå oss til ro med hvis vi for tiden ønsker oss en mega-skjerm for PC-bruk. Men vil det kanskje stoppe på 24", eller kan jeg forvente større utvalg av 30"? Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 blir vel fleire 30" skjermer. er vel 19" som er "standard" skjerm pr dags dato. blir vel 21" som blir standard framover. og det vil vel øke etter kvert som det blir billigere. sånn som med TV. få Tv'er som blir solgt er mindre enn 32". Lenke til kommentar
robert166 Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 blir vel fleire 30" skjermer. er vel 19" som er "standard" skjerm pr dags dato. blir vel 21" som blir standard framover. og det vil vel øke etter kvert som det blir billigere. sånn som med TV. få Tv'er som blir solgt er mindre enn 32". Er vell 22" som er standaren nå vell? er vell heller få som kjøper mindre enn 22" visst dei skulle gått til innkjøp av skjerm. Og blir vell 24" som blir standaren framover. Lenke til kommentar
theportable Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Og med en økt skjermstørrelsesstandard, så vil prisene for 30" også falle tror dere? Vil jeg kunne se 30" skjermer til rundt 6000kr innen en tid, eller er det mer enn mindre helt uaktuelt? Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Og med en økt skjermstørrelsesstandard, så vil prisene for 30" også falle tror dere? Vil jeg kunne se 30" skjermer til rundt 6000kr innen en tid, eller er det mer enn mindre helt uaktuelt? Det vil jeg nok tro at du vil ja, er ikke så lenge siden 24" lå på rundt 6K Lenke til kommentar
theportable Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Hvordan var markedet for 24" for... omtrent 1 år siden da? Var det like beskjedent som 30"? Etter hva jeg vet, er det vel bare 4 skjermer som konkurrer i 30" klassen, og det gjør det jo veldig lite konkurransedyktig egentlig - samtidig som det kanskje er en indikasjon om at markedet er lite? Men hvis jeg venter med en PC kjøp til rundt august-oktober, tror dere at jeg vil ha noen flere rimeligere 30" å velge mellom? Lenke til kommentar
anordne Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Altså når skjermen er 30" er jo det ganske så stort. Folk har jo 32" tv på flere meters avstand i stua, så om det blir en standard tror jeg egentlig ikke. 24" synes noen er i største laget.kanskje det kan komme noen flere modeller mellom 24 og 30 til priser rundt 5-6tusen Lenke til kommentar
theportable Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Altså når skjermen er 30" er jo det ganske så stort. Folk har jo 32" tv på flere meters avstand i stua, så om det blir en standard tror jeg egentlig ikke. 24" synes noen er i største laget. Vel, hvis du leser HW.no sine tester av 30" LCD-skjermer, så kommenterer de alle skuffelsen av å måtte gå tilbake til en 20" skjerm. Ingen har kommentert at 30" er for stort - tvert i mot. Er bare i tvil hvor lenge jeg må vente før jeg kan få kjøpt en 30" under 8000 kr! Lenke til kommentar
enden Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 blir vel fleire 30" skjermer. er vel 19" som er "standard" skjerm pr dags dato. blir vel 21" som blir standard framover. og det vil vel øke etter kvert som det blir billigere. sånn som med TV. få Tv'er som blir solgt er mindre enn 32". Er vell 22" som er standaren nå vell? er vell heller få som kjøper mindre enn 22" visst dei skulle gått til innkjøp av skjerm. Og blir vell 24" som blir standaren framover. Det kommer lit ann på hvordan du definerer standarden. Det er helt klart 19" som selges mest, men 22-tommere står sterkt blant entusiaster (da mener jeg generelle dataentusiaster og ikke bildegeeker). Jeg pleier å se på hva som selges sammen med PC-pakkene hos den lokale elektrokjeden og si at det er standard størrelse. Når det gjelder større størrelser har jeg tidligere tippet det kommer til å ta lenger tid å få folk over på 24" enn mindre størrelser. Vi ser nå at 24-tommerne har begynt å krype ned i akseptabel pris, så det vil nok gå fortere enn jeg antok for et år siden, men fortsatt tregere enn f.eks. 22". 30" tror jeg ikke kommer til å bli mainstream, men det kommer nok til å legge seg et sted rundt der 24-tommere står i dag. Det blir mer tilgjengelig og rimeligere, men ikke standard. Lenke til kommentar
Wrangle Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Men så er det jo snakk om en syk oppløsning på 30" LCD skjermer til PC da...det er jo ikke en vanlig HD TV det er snakk om i disse testene som har vært utført. Men når skjermene ligger på 10k stykket så orker ikke jeg gjøre noe storinnkjøp enda. Lenke til kommentar
theportable Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) 30" tror jeg ikke kommer til å bli mainstream, men det kommer nok til å legge seg et sted rundt der 24-tommere står i dag. Det blir mer tilgjengelig og rimeligere, men ikke standard. Nei, jeg tror nok aldri at 30" kommer til å bli noen som helst standard for PC-bruk. Men jeg er bare generelt nysgjerrig på hvordan prisutviklingen vil bli fremover, da en 30" er perfekt for mitt bruk. Hvor lang tid tror du det vil ta før 30" LCD-skjermer har lagt seg i en priskategori 5000-6000? Jeg kunne svært gjerne tenkt meg en 30" for mitt bruk, men pris og lite utvalg gjør at jeg holder igjen. Det er dette jeg hadde håpet på vil bli bedre i fremtiden. Det eneste jeg håper på, er at ikke produsentene gir opp siden markedet ikke er det største! Var på Eplehuset en dag, og så på Cinema Display 30". Eneste gangen jeg har prøvd en 30" skjerm med en slik oppløsning, og det var rett og slett en opplevelse jeg vil ta med meg hjem! Endret 18. mars 2008 av theportable Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Jeg tipper vi ser en halvvering mot slutten av neste år, men det er ikke basert på noe annet enn gjetning Lenke til kommentar
theportable Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Nettopp. Takk for riktig god hjelp! Får se om jeg ikke får startet en liten spareplan... selv om det blir lenge å vente til 2010! =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå