Gå til innhold

Tråd for oss som hater Vista


Anbefalte innlegg

vel, nå er ikke egentlig lappetopper i utgangspunktet ypperlige spillmaskiner, men prosessoren din skal være mer en bra nok til å spille CS 1.6, swat 4 vet jeg ikke, fordi jeg aldri har rørt det.

 

Du burde prøve å finne oppdateringer til skjermkortet og annen hardware.

Pass på at du får installert Service Pack 1 til Vista også

Jeg har det og den gjør den TREG!

HVA FAEN ER DETTE, TUKLET MED DETTE I NOEN MÅNER!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstår ikke alle de som syter over Vista. Det er ikke noe tvang å bruke Vista. Man kan istedet kjøre Linux, XP eller til og med kjøre MAC. Om man ikke liker Vista så kan man skaffe seg noe annet.

 

Jeg har hatt mange datamaskiner opp gjennom tiden og kan si at de to maskinene jeg har hjemme som kjører Vista er de mest stabile og raske jeg noensinne har hatt. Nå er begge maskinene av 2007 årgang så hardware og software er nytt.

 

Mange av de som klager over Vista tror jeg har eldre maskiner. Vista krever mye (både av RAM, CPU, harddisk og skjermkort) så jeg vil ikke anbefale noen som har XP på sin PC å oppgradere til Vista. Men om man skal kjøpe en ny datamaskin så ville jeg kjøpt Vista.

 

Jeg tror at all edder og gallen vi leser om hvor elendig Vista er egentlig ikke handler om Vista som operativsystem. Det handler om at disse personene ikke liker Microsoft som firma. Mange har antipati mot dominante aktører i markedet som Microsoft, Sony og Telenor og elsker å skrive dritt om disse selskapene selv når det er ufortjent. De skriver da at XP er så bra fordi dette er et operativsystem som Microsoft ikke lenger tjener penger på.

 

Vi har også alle de som ikke liker Vista fordi det finnes innebygget bedre mekanismer mot piratkopiering etc. (DRM osv.). Ofte er det fjortiser som klager, folk som aldri har kjøpt en film, låt eller dataspill i sitt liv. De er redd for at med Vista så kan de kanskje ikke lenger bruke alt de laster ned fra Bittorrent. Parallelt leser vi at enkelte spillprodusenter snakker om å gi opp å lage spill til PC på grunn av at så mange driver med piratkopiering. Så for alle oss som kjøper dataspill og DVD-er på ærlig vis er faktisk DRM en stor fordel. Kanskje det kan bidra til at vi også i fremtiden får gode dataspill til PC-er.

 

Sannheten er at de fleste som kjøper nye PC-er idag er fornøyd med Vista og ikke opplever mye problemer. Jeg kjenner mange som har kjøpt ny PC i fjor eller i år og ingen av dem har fått problemer som skyldes Vista. De fleste problemene som dukker opp er faktisk dårlige drivere fra obskure, billigere leverandører av hardware eventuelt spesiell programvare. Norton programvare er en av de store synderne her.

 

Jeg har til og med lest om folk som klager over at et 10 år gammelt ISDN modem som de har ikke har drivere i Vista. Man kan ikke forvente at steingammel hardware skal ha support i et moderne operativsystem som Vista.

 

Endel klager over at Vista er så ressurskrevende. Ja, Vista er nok det mest ressurskrevende operativsystemet man kan kjøpe om dagen. Men hardwaren har økt i ytelse hvert eneste år det betyr at man kan få programvare som kan gjøre mer. Aero i Vista gjør at man endelig kan utnytte den store kapasiteten i skjermkort som 8800GT til noe annet enn spill. Vista ser mye bedre ut enn XP og det går raskt om man har et bra skjermkort og en rimelig ny PC. Prisene på PC-er har aldri vært lavere sett mot folks lønninger enn nå. For 15000 får man en skikkelig grom PC som kan kjøre alt man vil av spill i Vista med høy ytelse. For 12-13 år siden kjøpte jeg en Pentium 200 PC til over 20.000 og ytelsen er kun en brøkdel av dagens ytelse. Folk bytter PC-er minst hvert 3 år så det er etter mitt syn ikke noe problem at operativsystemer lages slik at de kan gjøre mer (og dermed blir mer krevende).

 

Jeg foreslår at de som klager over Vista i fremtiden holder seg langt unna Vista og heller gleder seg over XP, Linux eller hva de nå bruker. Så kan alle oss andre som er fornøyd med Vista bruke vår Vista i fred. Jeg har ingen intensjoner om å omvende Vista hatere til å like Vista. Det er umulig. Men jeg forstår ikke hva som er problemet for dem at mange faktisk liker Vista.

Endret av Stauffenberg
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jo det er TVANG!

HVOR MANGE GANGER MÅ JEG SI AT JEG IKKE FÅR TAK I XP DRIVERE TIL MIN LAPTOP!!!

 

mitt råd er:

kjøp deg en litt eldre laptopp, som er laget for XP, da slipper du å lete etter drivere.

det er alt for mange som kjøper en som er laget for Vista og klager etterpå for mangel på XP drivere !

 

lykke til videre

Lenke til kommentar

de som er redd for sikkerheten i xp,bør prøve xp64. kjører windows brannmur og avg8.0 free..aldri hatt problemer..problemet med xp er at det ikke er mulig å gi støtte for hybrid crossfire..men standard crossfirefunker bra..

Lenke til kommentar

:dribble: siden det er blitt roligere nå i denne diskusjonen, må jeg bare si:

 

det er " f(%?%¤&/& ) ikke så mange klage poster i vista forumet som jeg har ventet,

ca 5 til dagen og noen er svar fra før.

 

da jeg ble medlem i 2004, var gjennomsnittet i xp klaging/problemer ca 25 ++++ til dagen,

 

så jeg tror at " vista " er mye bedre en sitt " rykte " i dette forumet

 

 

jeg er kjempe fornøyd ( noe problemer må man bare godta )

 

hilsen: vista/xp fan

Lenke til kommentar

Etter å ha modifisert og fikset endel må jeg si meg veldig fornøyd med vista så langt, i førsten fikk jeg sjokk...

Etter en fresh install er det så mye juggel og dilldall som skal gjøre alt så "sikkert" og "hjelpe" deg at det er helt sykt, men disse funksjonene er bare irriterende!

Lenke til kommentar

Dette funker fortsatt ikke etter feilsøking, googling og kjør som admin og kompatibillitetsmodus på min nye Vista:

Battlefield2

Css

Hl2 episode 1 og 2

Garry's mod

FL studio 8

 

Avg leker teit med å ikke oppdatere seg selv

Vista oppleves som tregt og UAC er en megaflopp!

 

Mer kommer! Vista kan IKKE brukes som spillos enda!

Lenke til kommentar
Dette funker fortsatt ikke etter feilsøking, googling og kjør som admin og kompatibillitetsmodus på min nye Vista:

Battlefield2

Css

Hl2 episode 1 og 2

Garry's mod

FL studio 8

 

Avg leker teit med å ikke oppdatere seg selv

Vista oppleves som tregt og UAC er en megaflopp!

 

Mer kommer! Vista kan IKKE brukes som spillos enda!

Er så lei av at folk snakker så generelt som det der. De fleste med Vista spiller utmerket. På den listen der har jeg selv css og hl2 ep1 & 2. Alt av spill har fungert uten noe fixing i det hele tatt. Så slutt å snakk for alle med uttallelser som at vista ikke kan brukes til å spille enda. Det må jo være en forskjell på meg og deg, og siden Vista er kopier av hverandre snakker vi selvfølgelig om enten hardwarefeil eller brukerfeil..

Lenke til kommentar
Jo det er TVANG!

HVOR MANGE GANGER MÅ JEG SI AT JEG IKKE FÅR TAK I XP DRIVERE TIL MIN LAPTOP!!!

 

mitt råd er:

kjøp deg en litt eldre laptopp, som er laget for XP, da slipper du å lete etter drivere.

det er alt for mange som kjøper en som er laget for Vista og klager etterpå for mangel på XP drivere !

 

lykke til videre

Mja... gjort er gjort.Byner å bli vant til det...

Satser på en kraftig stasjonær :!:

 

hmm... lurer på åssen Windows Seven blir? :hmm:

Endret av -SWAT 4-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...