Gå til innhold

Tråd for oss som hater Vista


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det som er drit vista må ha alltid oppdateringer.

Hørt om windows 7 (Windows seven)Skal komme til 2010.

 

og XP har ikke hatt disse evige problemer med " må ha alltid oppdateringer " )

og

har lest: i 2009 kommer windows 7 ????( med enda flere oppdateringer i vente :p )

Lenke til kommentar
Heia XP Pro sp2 også oppover... Jeg haater vista og det er fler som gjør også.

er ikke denne tråden for VISTA!! :realmad:

 

Vista har fint motiv (utseende) men inni systemet er det bare dritt.. :tease:

Sett VISTAen på loftet og installer XP eller som sagt Linux..

Men linux er ikke kjent for microsoft games vell..

hørt at linux skal bli innstalert på skoler...(Lett å spore opp elevene) :yucky:

Tilbake til saken... >>>XP PRO<<< best

 

Hva er dritt?

 

Vista sluker virus i oppdateringsprogrammet...

Det som er drit vista må ha alltid oppdateringer.

 

Hæ?

Lenke til kommentar

Merker at det ennå ikke er noen som har klart å komme med et holdbart argument på hvorfor windows xp er bedre enn Vista.

 

Selvfølgelig vil man oppleve noen floker når et så stort system blir lansert over verden. Windows Vista har solgt mer enn 100 millioner lisenser(kilde) og er et operativsystem som skal kontrollere det meste av hardware og software som skal fungere på tusenvis av forskjellige maskinoppsett. Det er derfor vi nå får SP1.

 

Nå er jeg egentlig en fan av open source og Linux OS, men det kan ikke per dags dato sammenlignes med Windows. Linux har store problemer med drivere, grafikk generelt og manglende tilgjengelig programvare som ikke er i beta fase...

 

Mac maskiner og Operativsystemet OS X er begge utviklet av Apple. Dette betyr at de har FULL kontroll over hvilke maskinoppsett som kan brukes med operativsystemet. Det står i EULA'en til OSX at det ikke er lov å installere operativsystemet på noen andre maskiner enn de laget av Apple(for de som har hørt om Psytars )

 

Når det gjelder Windows Xp så er det et gammelt og veldig sårbart. Selvsagt fungerer xp, den har jo hatt nesten 7 år på seg. Det er på tide med neste generasjon. Xp på Wiki

Lenke til kommentar
Tilbake til saken... >>>XP PRO<<< best

Tilbake til saken? Hvilken sak? Den med at "inni systemet er det bare dritt" eller kanskje "Sett VISTAen på loftet", eller hva med "Heia XP Pro sp2 også oppover... Jeg haater vista"? Fantastiske argumenter.

 

Til de som lurer på hvorfor jeg skriver i "deres" tråd:

Er vel egentlig bare å se på den grenseløse usakligheten og flokkmentaliteten til folk som "hater" vista for å kunne slå seg til ro med å ignorere dem. Det hadde jeg også klart å gjøre hadde det ikke vært for at det potensielt er så mange av dem. Folk blir revet med og det spres mer og mer "magefølelse" av at vista er dårlig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg hater ikke vista, men det er småting som jeg likte bedre med xp.

 

Sluker ram, oftest rundt 1,6 - 1,9gb med noen programmer. Men har 4gb ram, som jeg kjøpte pga jeg ønsket vista 64bit. Så er ikke noe stort problem for meg.

 

Paranoid system til de grader. Er litt lei av at jeg må godkjenne nesten hver ting 2 ganger. Noen som vet hvordan man fjerner dette, gi lyd! :p

 

Positivt: Penere,raskere,dx10 osv... :)

Men tror jeg hadde brukt linux viss det hadde vært bedre støtte for spill osv...

Win 98 var noe dritt spør du meg. Satt mange timer og kaldsvettet forran det os.

Trådstarter. Hadde vært morsomt å høre hvorfor du hater vista, viss du har så mange grunner kan du jo nevne et par. Trenger ikke å sitte oppe hele natten for det? ;)

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke ha minnet fullt av ting Vista bestemmer. Jeg vil ha det til det jeg vil. Med mindre Vista genererer ting selv å fylle minnet med så må alt dette lastes fra harddisk. Harddisken er gampetræg så det vil ta tid. Spes om man har mye minne.

 

Har man 4GB med RAM så vil Vista stå og kjøre fylle dette opp med alt mulig vissvass? Det virker ikke særlig effektivt.

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke ha minnet fullt av ting Vista bestemmer. Jeg vil ha det til det jeg vil. Med mindre Vista genererer ting selv å fylle minnet med så må alt dette lastes fra harddisk. Harddisken er gampetræg så det vil ta tid. Spes om man har mye minne.

 

Har man 4GB med RAM så vil Vista stå og kjøre fylle dette opp med alt mulig vissvass? Det virker ikke særlig effektivt.

Hvor mange ganger må noen si at minnet ikke FYLLES opp, det bare utnyttes... hvis du trenger det til noe annet, vil du ikke merke at det var fylt opp. Og man merker heller ikke noe til at harddisken jobber med å legge inn i minnet når den ikke brukes.

 

Jeg vet ihvertfall at maskinen min bare ble raskere jo mer jeg brukte den. Og heller ikke tregere i det hele tatt når jeg bruker den til noe "utenom det vanlige".

Endret av Crossfire
Lenke til kommentar
Det som er drit vista må ha alltid oppdateringer.

Hørt om windows 7 (Windows seven)Skal komme til 2010.

 

og XP har ikke hatt disse evige problemer med " må ha alltid oppdateringer " )

og

har lest: i 2009 kommer windows 7 ????( med enda flere oppdateringer i vente :p )

 

Jeg har vist om at XP sluker dritt igjennom Windows Update og Microsoft Update. Dette høre kansje rart ut at jeg oppdaterer ikke pc'ene mine. Jeg oppdaterer bare virus programmet... :mrgreen:

???HVORFOR SYNES FOLK AT VISTA ER BRA??? :ph34r:

Lenke til kommentar

Jaja Folk kjøper vista fordi det er FINT og NYTT. Men har noen tenkt på at det er DRITT!

Noen har vist misforstått, denne tråden er for vista HATERE!!!

og så kommer det folk inn her å protesterer det vi sier..

Kansje vi ikke har så veldig god grunn at vi hater vista, men jeg syntes at utbyggelsen er for DÅRLIG!!!

EN TING JEG HATER MEST, VISTA TAR MYE PLASS PÅ HARDDISKEN! :mad:

Lenke til kommentar
Jaja Folk kjøper vista fordi det er FINT og NYTT. Men har noen tenkt på at det er DRITT!

Noen har vist misforstått, denne tråden er for vista HATERE!!!

og så kommer det folk inn her å protesterer det vi sier..

Kansje vi ikke har så veldig god grunn at vi hater vista, men jeg syntes at utbyggelsen er for DÅRLIG!!!

EN TING JEG HATER MEST, VISTA TAR MYE PLASS PÅ HARDDISKEN! :mad:

 

kjøp større harddisk, for tiden er disse svært billig ( ikke minst pga lave dollar ):dribble:

Lenke til kommentar

jeg syns vista er helt topp jeg, og jeg syns ikke folk skal klage over det? såklart ingen OS er helt som DU vil ha det. Det er jo kjempestort også, så noen småfeil er jo bare å vente seg?

 

jeg vet dette ikke hadde mye med "hater vista" å gjøre,men måtte bare si det :p

jeg syns også det er mange andre OS som heller burde hatt egen hat tråd...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...