Gå til innhold

Tråd for oss som hater Vista


Anbefalte innlegg

For det første, nei, det er ikke bare å gå tilbake til XP. Jeg har selvsagt platen fremdeles, men siden jeg har brukt aktiveringskoden på den forrige PCen fungerer den jo ikke lengre. Ikke støtter det DX10 heller, så da sitter man der.

 

Men til saken. Jeg er neppe den eneste som hater Vista, så vi kan bruke denne tråden for å få utløp for litt frustrasjon og aggresjon. Ikke spar på kruttet, vi tåler da såpass. Selv har jeg hatt data fra ZX Spectrum tidlig på 80-tallet og var innom både Vic20 og Tiki 100, i tillegg til Commodore 64, Amiga og det der. Det tidligste PC operativsystemet jeg prøvde var MS-DOS 3.0, og jeg har vært innom DR-DOS, OS/3, BeOS, en drøss linuxvarianter (med og uten GUI) og så videre, og Vista sitter øverst på tronen av de aller verste OSene jeg har prøvd. Win95 er på andreplass, men det begynte å bli bra i Win98SE. WinME var brukbart, og Win2k greit nok. XP er et av de beste OSene jeg har prøvd, så hva gikk galt? Aner ikke, men noe er det. Hadde det ikke vært for DX10 og at det er svært vanskelig å få tak i en billig XP versjon hadde jeg kvittet meg med driten og knekt platen i flere biter før jeg rammet dem inn og hengte på veggen til skrekk og advarsel om jeg skulle mot formodning bli interessert i windows igjen. ;)

 

Men nok om det. Din tur nå. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
WinME var brukbart, og Win2k greit nok.

 

Mener du det OS-et som ble sluppet av Microsoft nå? Millennium Edition? For det var ikke i nærheten av "brukbart". Hadde man trengt en hattråd om OS, måtte den vært om ME. Jeg kryper enda litt sammen i fosterstilling og gråter en skvett når det nevnes.

Lenke til kommentar

Heh, interessant. Tittelen på tråden er "Tråd for oss som hater Vista", så hva gjør dere her egentlig? Jeg bare spør. Hadde jeg giddet nevne alt jeg hater i Vista ville jeg sitter her hele natten, men jeg har bedre ting å gjøre. Denne tråden er for oss som hater Vista, så la oss heller holde oss til nettopp det. Dere kan heller lage deres egen tråd med "Tråd for oss som elsker Vista". ;)

Lenke til kommentar
Heh, interessant. Tittelen på tråden er "Tråd for oss som hater Vista", så hva gjør dere her egentlig? Jeg bare spør. Hadde jeg giddet nevne alt jeg hater i Vista ville jeg sitter her hele natten, men jeg har bedre ting å gjøre. Denne tråden er for oss som hater Vista, så la oss heller holde oss til nettopp det. Dere kan heller lage deres egen tråd med "Tråd for oss som elsker Vista". ;)

Poenget til vi som stilte oss skeptisk er at til å whine såpass mye om Vista kom du ikke med ETT eneste argument om hvorfor Vista er dårlig. Men for all del, skal ikke forstyrre hat-tråden med min blasfemi. :)

Lenke til kommentar

Jeg var i starten veldig skeptisk til Vista (pga. de høye systemkravene) men da jeg fikk prøve det overgikk det alle mine forventninger. Det var som å komme tilbake til tiden da 133MHz og 16MB minne var state-of-the-art... Men det så jo flott ut. :ermm:

 

Dog var dette på en ny Acer med masse rar Acer-software, samt Norton Security Center. Må få prøvd det på min egen maskin og se hvordan det går på vanlige maskiner.

Lenke til kommentar

Jeg opprettet denne tråden for å gi oss som hater Vista et sted for å få utløp for litt frustrasjon og finne likesinnede. Tydeligvis har dere overhodet ikke forstått poenget.Hvorfor i svarte skal jeg komme med argumentasjon egentlig? Jeg hater Vista av en rekke grunner, men hvorfor i svarte skal jeg måtte si hvorfor jeg hater det? Det blir jo ikke akkurat noe bedre av den grunn. Men siden dere nekter å godta at noen faktisk hater dette drittsystemet er det bare å stenge denne tråden. Jeg gir blaffen.

Lenke til kommentar

Jeg er forbanna for at både M$ og nvidia drar beina etter seg når det gjelder sliaa modes som SLIAA32Q,det fins i xp ,men neida ikke til vista, og når kommer det? ,nei det vet jeg heller ikke ,kanskje i morgen, kanskje neste måned, kanskje aldri. Jeg er drittlei dette tullet, jeg vil ha sliaa moduser for vista NÅ!!! Da kan jeg bruke mine 2 8800 gts i kjempefin direct10 kvalitet i spill. jeg er så frustret over dette og pissed.

 

Fix it Nvidia fix it!!!

Endret av Mr_tranquilizer
Lenke til kommentar
Jeg opprettet denne tråden for å gi oss som hater Vista et sted for å få utløp for litt frustrasjon og finne likesinnede. Tydeligvis har dere overhodet ikke forstått poenget.Hvorfor i svarte skal jeg komme med argumentasjon egentlig? Jeg hater Vista av en rekke grunner, men hvorfor i svarte skal jeg måtte si hvorfor jeg hater det? Det blir jo ikke akkurat noe bedre av den grunn. Men siden dere nekter å godta at noen faktisk hater dette drittsystemet er det bare å stenge denne tråden. Jeg gir blaffen.

 

Anger management er en fin ting kompis. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Vista er jo mere stabilt har bedre sikkerhet og er enklere å feilsøke og retter flere av feil i XP automatisk?

 

Hva er egentlig galt med Vista? Sålangt har du ikke nevnt noen ting?

 

 

Jeg synes vista er bare noe DRITT, her er årsakene: Bruker mye del av prossesoren og ram. de er stappa av så mye sikkerheter som stenger meg ute en gang i blant...

Vista har en DEL problemer i spill feks:Sims2 og battlefield 1942. :cry:

 

Men kan noen hjelpe meg litt? jeg har kjøpt HP Pavilion G7030 med vista, og jeg har lagt inn win XP, jeg har store probblemer med drivere..(Søkt på internett men finner ikk'no)

PLZ HEELP!!! :confused:

 

JEG HAAAATER VISTA. :angry:

Lenke til kommentar
Vista er jo mere stabilt har bedre sikkerhet

Heller lavere sikkerhet enn å måtte bekrefte hvert eneste lille klikk

 

Ellers kan jeg jo bare si linux, som igjen er mer stabilt og sikrere enn vista.. Og det uten å plage deg

 

Om du sikter til UAC er dette IKKE ment som et sikkerhetsmoment i Vista. Dette kan uansett Tweakes slik som man selv vil. Om man får stadige advarsler fra UAC er det som regel bare pga dårlig programvare.

 

Jeg sammenlignet førvrig Vista med Windows XP og dette var ikke en diskusjon angående Linux som forøvrig er det minst fungerende operativsystemet jeg har kommet over. Har prøvd 4 forskjellige distroer på 10 forskjellige maskiner og alle har endt med å sitte i timesvis for å få selv de enkleste ting til å fungere slik man vil.

 

Jeg foretrekker en system som er brukervennlig og faktisk fungerer.

Lenke til kommentar

Det at man blir plaget med å godkjenne alt mulig rart er kun en liten del av den økte sikkerheten. Den primære hensikten med det klikk-og-godkjenn-systemet (også kalt User Accsess Control - UAC) er å beskytte brukeren mot seg selv ved å gi tillatelse til å utføre handlinger og oppgaver som man ellers kanskje ikke var beviste eller visste at man startet eller utførte. Det har altså ingenting med de mer tekniske og skjulte sikkerhetsfunksjonene, slik som ASLR, DEP, integritetskontroll, osv. Og UAC kan slås av, uten at man slår av de øvrige sikkerhetsfunksjonene.

 

Edit: Ble slått av fenderebest.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Jeg sammenlignet førvrig Vista med Windows XP og dette var ikke en diskusjon angående Linux som forøvrig er det minst fungerende operativsystemet jeg har kommet over. Har prøvd 4 forskjellige distroer på 10 forskjellige maskiner og alle har endt med å sitte i timesvis for å få selv de enkleste ting til å fungere slik man vil.

 

Jeg foretrekker en system som er brukervennlig og faktisk fungerer.

Det er et par kommandoer som er "must" etter man har installert linux. Uten dem så blir det ikke noen greie på det. Gjelder bl.a. kodeker og sånt

Lenke til kommentar
Det er et par kommandoer som er "must" etter man har installert linux. Uten dem så blir det ikke noen greie på det. Gjelder bl.a. kodeker og sånt

 

Den eneste grunnen til at jeg av og til bruker Linux er pga de mer avanserte mulighetene og funksjonene du ikke finner i Windows---til vanlig bruk er ikke Linux noe for meg da det bare fremstår som alt for tungvint og man ender som oftest opp med å gjøre alt via et konsollvindu. Men igjen---ikke la dette bli en Windows vs Linux debatt. Linux fungerer fint for noen og Windows kan fungere like fint for andre.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar
Jeg opprettet denne tråden for å gi oss som hater Vista et sted for å få utløp for litt frustrasjon og finne likesinnede. Tydeligvis har dere overhodet ikke forstått poenget.Hvorfor i svarte skal jeg komme med argumentasjon egentlig? Jeg hater Vista av en rekke grunner, men hvorfor i svarte skal jeg måtte si hvorfor jeg hater det? Det blir jo ikke akkurat noe bedre av den grunn. Men siden dere nekter å godta at noen faktisk hater dette drittsystemet er det bare å stenge denne tråden. Jeg gir blaffen.

 

Haha, fordi det hadde vært interessant å hørt? Hva gjør Vista så mye verre enn XP? Og den holdningen der hører dessuten hjemme på barneskolen. "Jeg vet det, men jeg vil ikke si det." Hva er forresten vitsen med denne tråden hvis folk bare skal si at de hater Vista, men ikke hva de hater med det? Det blir jo en interessant diskusjon. Og var Windows ME greit? Vista er da virkelig mye bedre enn ME noen gang var...

 

Jeg synes vista er bare noe DRITT, her er årsakene: Bruker mye del av prossesoren og ram. de er stappa av så mye sikkerheter som stenger meg ute en gang i blant...

Vista har en DEL problemer i spill feks:Sims2 og battlefield 1942. :cry:

 

Men kan noen hjelpe meg litt? jeg har kjøpt HP Pavilion G7030 med vista, og jeg har lagt inn win XP, jeg har store probblemer med drivere..(Søkt på internett men finner ikk'no)

PLZ HEELP!!! :confused:

 

JEG HAAAATER VISTA. :angry:

 

Hahaha, er du seriøs? Det er da ikke Vista sin feil at XP ikke klarer å legge inn driverne selv. Vet ikke med Battlefield 1942, men jeg vet at Sims2 fungerer perfekt i Vista siden samboeren min spiller det i Vista.

 

Fatter ikke hvorfor det skal være slik hver gang det kommer et nytt OS fra Windows. Husker godt når XP kom ut. Jeg installerte det og var glad og fornøyd mens alle kompisene mine mente at det var skikkelig teit og dårlig. Når jeg spurte hva som var teit og dårlig var det tydelig at de ikke visste hvorfor de hatet det. Sikkert bare fått med seg noe en random fyr på nettet hadde sagt og slukt det rått. Det er av en eller annen grunn så voldsomt "inn" å hate Microsoft sine nye operativsystem når de kommer. Virker som om det samme er tilfellet her. Hva med å faktisk prøve Vista, gutt?

 

EDIT: Er forøvrig ikke noen stor Vista fan selv, men det er da helt greit. Hadde håpet at steget fra XP skulle bli mye større med Vista enn det faktisk ble. Det er ikke stor forskjell på de to operativsystemene, men Vista er da i hvertfall et lite steg frem.

Endret av qweac
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hahaha, er du seriøs? Det er da ikke Vista sin feil at XP ikke klarer å legge inn driverne selv. Vet ikke med Battlefield 1942, men jeg vet at Sims2 fungerer perfekt i Vista siden samboeren min spiller det i Vista.

 

Fatter ikke hvorfor det skal være slik hver gang det kommer et nytt OS fra Windows. Husker godt når XP kom ut. Jeg installerte det og var glad og fornøyd mens alle kompisene mine mente at det var skikkelig teit og dårlig. Når jeg spurte hva som var teit og dårlig var det tydelig at de ikke visste hvorfor de hatet det. Sikkert bare fått med seg noe en random fyr på nettet hadde sagt og slukt det rått. Det er av en eller annen grunn så voldsomt "inn" å hate Microsoft sine nye operativsystem når de kommer. Virker som om det samme er tilfellet her. Hva med å faktisk prøve Vista, gutt?

 

EDIT: Er forøvrig ikke noen stor Vista fan selv, men det er da helt greit. Hadde håpet at steget fra XP skulle bli mye større med Vista enn det faktisk ble. Det er ikke stor forskjell på de to operativsystemene, men Vista er da i hvertfall et lite steg frem.

 

Heia XP Pro sp2 også oppover... Jeg haater vista og det er fler som gjør også.

er ikke denne tråden for VISTA!! :realmad:

 

Vista har fint motiv (utseende) men inni systemet er det bare dritt.. :tease:

Sett VISTAen på loftet og installer XP eller som sagt Linux..

Men linux er ikke kjent for microsoft games vell..

hørt at linux skal bli innstalert på skoler...(Lett å spore opp elevene) :yucky:

Tilbake til saken... >>>XP PRO<<< best

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...