mave-x Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Hei jeg har prøvd å overklokke cpu`en, men finner ikke fram i Bios`en. Er det noen som har guider eller bilder for hvordan man skal gjøre det. Jeg har Asus P5VD2-MX Se det står på esken at spuen ikke locked og dermed kan overklokkes, hadde vært fint med hjelp til å overklokke Intel C2D E4300 1.8ghz til ca. 2.4ghz elr no. Finnes det programmer som du kan overklokke fra Windows? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Jeg vet ikke hvordan biosen din er bygd opp, men på mitt Asus kort er det under advanced og deretter jumperfree configuration mener jeg å huske. Finner du ikke frem i det hele tatt kan du jo bare poste noen bilder av biosen din. For å oppnå 2,4ghz på din cpu må FSB være 1066mhz. Men det kan likevel være lurt å ikke bare hoppe rett opp, men heller gå gradvis. Test også med orthos imellom økning av FSB. Sett minnet til unlinket og spesifiser den til å kjøre på standardfrekvensen inntil videre, da holder ikke minnet igjen klokkinga av cpu. Hvilket minne har du? Lenke til kommentar
mave-x Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 Det var ikke noen jumperfree configuration, laster opp bilder og håper at noen kan si hva jeg skal gjøre , skal gruble over det imens . Lenke til kommentar
Brian Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Det eneste jeg finenr her som ligner på min bios er CPU Configuration, har du sjekket der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå