Gå til innhold

Kampteknikk. Ta pistolen fra motstanderen

Anbefalte innlegg

Hvilke kampsporter?

Hvilken som helst kampteknikk som skal få deg til å tro at du kan slåss mot en person med et våpen i angrep modus, uten å ta alvorlig skade.

At man skulle klare å ta våpenet fra angriperen vellykket og uten noe skade, ved å kunne en teknikk skjer bare på filmer. For at dette skulle skje i realiteten må absolutt alt være helt riktig, og det skjer bare ikke, det blir bare et sjansespill.

Med engang det er et våpen inn i bildet, så er det ikke noen slåsskamp lengre. Så lenge du overlever vinner du.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes mange måter å avvepne en person på, men det lureste er bare å gi ifra seg penga. Har du dog ikke noe valg, så finnes det mange måter å gjøre det på. Bruk google, det er mange kampsporter der man trener i forhold til en slik situasjon. Fellesnevneren er vel at det må skje usansynlig raskt og overaskende. Måte Macgyver gjør det på er absolutt en lur måte, men hvor ofte går du med noe slikt i hånda da..

Lenke til kommentar
Det er ikke penga som er stress, men tanken på at han skal voldta dama. Tar heller en kule da ass. Greier meg vel såpass at jeg får kanskje ett skudd i armen eller noe.

Med tanke på at armen din kanskje kommer til og få en skade for resten av livet? Det er ikke så lett som i film vettu. Det og gå til angrep på han er vel heller ikke det smarteste i og med at han med pistolen kan skvette og dermed fyre av skudd som refleks eller noe. Så med mindre du er rask som superman så ser det ikke lyst ut for dama di..

Lenke til kommentar

Litt usaklig, men kanskje dere husker i Dødelig Våpen, der riggs skulle skyte han yakuza fyren, men så trykket han inn "field strip" knappen, og dro av sleiden. Det ville vært litt fett å få til!=)

Men riktignok, hvis det var snakk om at han skulle voldta dama mi(som egentlig er ganske usannsynlig, ettersom vi bor i gjøvik, og her er det hverken skog eller bakgater å voldta noen i), ville jeg nok tatt ei kule for henne. Evt. sagt okey og gått, for så å følge etter og denge dritten ut av han så fort han snudde seg bort fra meg. Tror ikke egentlig det ville vært noe problem, ettersom dama mi er ganske sterk, og mest sannsynlig ville dengt han:P

Lenke til kommentar

Om jeg er nært nok til å få tak i pistolen, driter jeg langt i å prøve på noe fancy knep med hud mellom hammeren og kammeret. Da hadde jeg vært mer opptatt av å peke pistolen bort fra meg (og dama) mens jeg sparker ham det jeg kan i ballene. Evt. peker den mot ham og trykker av.

Lenke til kommentar
Hvis du stapper en finger ned i kammeret, skal jeg love deg av du mister fingertuppen. Jeg hadde en softgun, nærmere bestemt en Smith&Wesson SW40F(sigma), med metall sleide og fjær operasjon. Jeg fikk fingeren i kammeret på den, og neglen sprakk på langs. En ekte pistol er mye kraftigere, og du kommer mest sannsynlig til å knuse fingeren. I tillegg, må han allerede ha avfyrt et skudd for at du får fingeren nedi der, og der er det glovarmt. Så det er nok en dum idé

Jeg hadde en softgun, nærmere bestemt en Smith&Wesson SW40F(sigma), med metall sleide og fjær operasjon. Jeg fikk fingeren i kammeret på den, og neglen sprakk på langs. En ekte pistol er mye kraftigere, og du kommer mest sannsynlig til å knuse fingeren.

Jeg fikk fingeren i kammeret på den, og neglen sprakk på langs. En ekte pistol er mye kraftigere, og du kommer mest sannsynlig til å knuse fingeren.

En ekte pistol er mye kraftigere,

Seriøst? Hadde jeg aldri trodd O__O

Carl :)

Lenke til kommentar
Hvis du stapper en finger ned i kammeret, skal jeg love deg av du mister fingertuppen. Jeg hadde en softgun, nærmere bestemt en Smith&Wesson SW40F(sigma), med metall sleide og fjær operasjon. Jeg fikk fingeren i kammeret på den, og neglen sprakk på langs. En ekte pistol er mye kraftigere, og du kommer mest sannsynlig til å knuse fingeren. I tillegg, må han allerede ha avfyrt et skudd for at du får fingeren nedi der, og der er det glovarmt. Så det er nok en dum idé

Jeg hadde en softgun, nærmere bestemt en Smith&Wesson SW40F(sigma), med metall sleide og fjær operasjon. Jeg fikk fingeren i kammeret på den, og neglen sprakk på langs. En ekte pistol er mye kraftigere, og du kommer mest sannsynlig til å knuse fingeren.

Jeg fikk fingeren i kammeret på den, og neglen sprakk på langs. En ekte pistol er mye kraftigere, og du kommer mest sannsynlig til å knuse fingeren.

En ekte pistol er mye kraftigere,

ekte pistol mye kraftigere,

pistol kraftigere,

Seriøst? Hadde jeg aldri trodd O__O

Carl :)

Nice quoting skills=) Du burde kanskje vite at det er feil å quote slik, ettersom jeg ikke ordrett sa "pistol kraftigere", og at det da skal stå utenfor "quote tags"-ene. Men det er en bagatell.

Skal ikke si det 100% sikkert, og det var ikke så groteskt som det kanskje høres ut. Den sprakk, men delte seg ikke. Hvis en softgun kan klare det, må jo en pistol være sterkere! Den har sikkert kraftigere fjær som drar sleiden tilbake, og i tillegg er den kun metall, mens softgunen hadde litt plast på seg og=P

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Ville gjort det som denne karen

Mvh. Havonzid

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar

Det eneste man kan gjøre er å satse på at man slipper til i et uoppmerksomt øyeblikk. Penger har jeg jo ikke noe imot å kaste fra meg, men det er andre ting som jeg ikke ville gått med på. Selv med pistolen rettet mot meg.

Men hva om han står så langt unna at alt du har planlagt bare blir helt umulig å utføre? Hva om situasjonen er annerledes på noen måte? Det er nesten umulig å forberede seg på noe sånt. Pistoler suger.

Lenke til kommentar

Jeg vet fasiten! Skaff deg bæretillatelse for en MP7 eller MAG7, og du er sikret. Sistnevnte ville nok garantert fått deg ut av situasjonen^^

Jeg tror ikke det hadde gjort noe om jeg hadde blitt trua på livet når det gjelder penger jeg. Har aldri med meg kontanter. Det værste som kunne skje er at han tok mobilen min.

Lenke til kommentar

Du kan søke litt på gun disarm på youtube, Både krav maga og kapap har en del interessante metoder. Men mye av dette bygger på trening. Det er dessverre ikke nok å se filmen en gang også forvente seg at dette skal gå bra i en reell situasjon,

Lenke til kommentar

Hva med å.... Få han til å se en annen vei eller noe, feks si at det er purk bak han, ta tak i pistolen, trykk på knappen sånn at magasinet detter ut. Også sikter du i bakken og skyter, så pistolen ikke har skudd, også banker du livskiten ut av han og poler pistolen i en bossdunk :p

Lenke til kommentar
Hva med å.... Få han til å se en annen vei eller noe, feks si at det er purk bak han, ta tak i pistolen, trykk på knappen sånn at magasinet detter ut. Også sikter du i bakken og skyter, så pistolen ikke har skudd, også banker du livskiten ut av han og poler pistolen i en bossdunk :p

Hva med å skrike at det kommer en purk, røske pistolen ut av hånda hans, og blaste begge kneskålene hans?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...