konduktans Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Okei, dette er litt usaklig, og det er derfor det kommer i Off Topic sjangeren. Se for dere at dere kommer i denne situasjonen. Du er på byen med dama, og har en fin og rolig kveld. Plutselig kommer det en person opp til dere, med en pistol i hånda, og sier at han skal voldta dama di, ta pengene deres e.l., for ellers så skyter han dere. Du har ingen intensjoner om å gi fra deg hverken dama eller pengene, og bestemmer deg for å bevise hva for en mann du er. Siden du har litt sære interesser, har du spilt igjennom Hitman Blood Money flere ganger, og studert måten 47 tar pistoler fra aggresive fiender. Du tenker at du skal benytte sjansen og ta den fra "fienden".(Personen foran deg er såklart nærme nok til at du får tak i pistolen, eller du går nærmere til du er i rekkevidde) Jeg leste et sted at hvis man skal gjøre noe slik, skal man gripe rundt sleiden på pistolen, og feste huden mellom tommelen og pekefingeren mellom hammeren og avtrekker-pinne-dingsen. Så da er spørsmålene mine: 1) Lar deg seg gjøre, eller vil hammeren presse såpass hard at huden knuses og pistolen går av alikevel? 2) Gjør det noe så grusomt vondt at man ikke klarer å beskytte seg selv etterpå? 3) Er det noen smartere metoder å komme seg ut av situasjonen?(sett at man ikke vil gi han pengene/dama) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Vel for det første så kan du huske på at det er langt fra alle pistoler som har ekstern hammer Ang. smerten så er det vel bare å prøve? hvis hammeren ikke får særlig momentum før den treffer tommelen din så er det vel også mindre smerte. Dessuten vil adrenalinnivået på den gjennomsnittlige persoenn som prøver noe slikt være så høyt at du gir blanke faen uansett tror jeg Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) 1) Lar deg seg gjøre, eller vil hammeren presse såpass hard at huden knuses og pistolen går av alikevel? Jeg tipper det kommer ann på pistolen. Det er ikke allepistoler som har hane heller (Glock 17 f.eks.) Sett at pistolen har hane, og du putter handen imellom, så er det tvilsomt at hanen får noe særlig distanse å vandre på, dermed blir det mer som om noen kliper deg passe hardt. Men den vil tvilsomt gå igjennom huden hvis den ikke får vandre, da fjæra til hanen kan spennes med en tommel. Og dermed kan den heller ikke være kraftigere enn det. 2) Gjør det noe så grusomt vondt at man ikke klarer å beskytte seg selv etterpå? Det spørs jo om du faktisk ble skadet av 1. punkt. 3) Er det noen smartere metoder å komme seg ut av situasjonen?(sett at man ikke vil gi han pengene/dama) Om det er smartere eller ikke vet jeg ikke. Men det fungerer. Du sparker angriperen så hardt du overhodet klarer i skrittet. Der etter utfører du så mye vold at angriperen er satt ut av spill. Endret 16. mars 2008 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Man kan eventuelt tilsynelatende gi etter. Og i det han prøver å voldta dama så blir han jo faktisk litt opptatt og det er lettere å overumple han. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Man kan eventuelt tilsynelatende gi etter. Og i det han prøver å voldta dama så blir han jo faktisk litt opptatt og det er lettere å overumple han. Slenger meg på den. Det er ikke alltid det er så lurt å være helt, spesielt når motstanderen har en pistol. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) <!--SPOILER BEGIN--><div class="spoilertop" onClick="openClose('85af8b78a453812d687e91532ca9629b')" style="font-weight: bold">Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor</div><div class="spoilermain" id="85af8b78a453812d687e91532ca9629b" style="display:none"><!--SPOILER END--> 1) Lar deg seg gjøre, eller vil hammeren presse såpass hard at huden knuses og pistolen går av alikevel? Jeg tipper det kommer ann på pistolen. Det er ikke allepistoler som har hane heller (Glock 17 f.eks.) Sett at pistolen har hane, og du putter handen imellom, så er det tvilsomt at hanen får noe særlig distanse å vandre på, dermed blir det mer som om noen kliper deg passe hardt. Men den vil tvilsomt gå igjennom huden hvis den ikke får vandre, da fjæra til hanen kan spennes med en tommel. Og dermed kan den heller ikke være kraftigere enn det. 2) Gjør det noe så grusomt vondt at man ikke klarer å beskytte seg selv etterpå? Det spørs jo om du faktisk ble skadet av 1. punkt. 3) Er det noen smartere metoder å komme seg ut av situasjonen?(sett at man ikke vil gi han pengene/dama) Om det er smartere eller ikke vet jeg ikke. Men det fungerer. Du sparker angriperen så hardt du overhodet klarer i skrittet. Der etter utfører du så mye vold at angriperen er satt ut av spill. <!--SPOILER DIV--></div><!--SPOILER DIV--> ...eller så kan jeg rett og slett skyte han i kneet. Det sees vel på som selvforsvar? [L4r5 @ 16/03-2008 : 19:23]Man kan eventuelt tilsynelatende gi etter. Og i det han prøver å voldta dama så blir han jo faktisk litt opptatt og det er lettere å overumple han. Er egentlig litt enig i den. Men tror ikke jeg hadde klart å se på det. Og tenk om han tok henne med inn i en bil? Tror jeg ville gått "hitman style", tatt pistolen, for så å pistolwhippe han i hodet. Hvis man tar tak i pistolen som beskrevet over, vil man jo ha godt tak i den, og dermed ha et formidabelt våpen. Men for å dra det litt videre. I kampens hete, skal det litt til å treffe mellom hanen og sleiden, og hvis pistolen ikke engang har en hane, er jo det fysisk umulig. Men klarer man å holde igjen sleiden, og dermed avverge skuddet? Hvis jeg ikke husker helt feil, drives vel sleiden av avgasser fra skuddet. Så dvs. at for at den skal bevege seg, må man ha avfyrt et skudd først. Men hvis man da får tak i sleiden, får dytta pistolen i en annen retning, for så å holde igjen sleiden(hvis det går??) og unngå et oppfølgningskudd? Det kommer jo ikke noen ny kule inn i løpet, hvis den gamle hylsa fortsatt er der. Deretter kan man ta en strak venste og komme seg unna. EDIT: forklarte litt bedre Endret 1. desember 2011 av konduktans Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Hvis du klarer å dra sleiden tilbake i ladestilling vil det ikke være mulig å avfyre noe skudd (fordi kammeret tømmes til du lar sleiden gå frem igjen). Men så skal du klare å holde den der da om den ikke låses, og det er lettere for gjerningsmannen å trykke på knappen for å sende den tilbake enn for deg å forhindre det, så den er risky den også. Endret 16. mars 2008 av MrLee Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 Hvis du klarer å dra sleiden tilbake i ladestilling vil det ikke være mulig å avfyre noe skudd (fordi kammeret tømmes til du lar sleiden gå frem igjen). Men så skal du klare å holde den der da om den ikke låses, og det er lettere for gjerningsmannen å trykke på knappen for å sende den tilbake enn for deg å forhindre det, så den er risky den også. Tenkte mer å holde rundt hele pistolen, etter at den var ladd. Klarer man å holde igjen sleiden hvis et skudd blir avfyrt? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Om skuddet er avfyrt er det allerede for sent Sleidens operasjon påvirker på ingen måte patronen som allerede ligger i kammeret (ok, den tomme hylsa vil ikke sprette ut og du får ikke ladet en ny patron da). Så det hjelper deg ikke så mye at du klarer å stoppe en ny kule fra å entre kammeret om du allerede er skutt en gang. Sannsynligheten for at du klarer å tenke på så mye annet da er forsvinnende liten vil jeg tro. Endret 16. mars 2008 av MrLee Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Hvis du klarer å dra sleiden tilbake i ladestilling vil det ikke være mulig å avfyre noe skudd (fordi kammeret tømmes til du lar sleiden gå frem igjen). Men så skal du klare å holde den der da om den ikke låses, og det er lettere for gjerningsmannen å trykke på knappen for å sende den tilbake enn for deg å forhindre det, så den er risky den også. Og hvis man samtidig stikker en finger ned der patrona spretter ut så hindrer man jo at sliden glir frem igjen og ingen ny patron kommer inn i kammeret. Litt verre om han skulle ha revolver da. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Så og si alle revolvere har vel ekstern hane?...problem solved Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 Hvis du snakker med han, og får han på andre tanker, og så tar du tak i løpet i et øyeblikk han ikke følger med, og dytter ut til siden, er sjansen stor for at han ikke rekker å trekke av. Jeg sier det spesielt, ettersom at man mest sannsynlig er høy eller veldig full hvis man prøver å voldta ei jente som er med en macho kar som meg(ha ha). Fulle og høye folk er som kjent trege i reaksjonen(med mindre de går på E eller speed), og dermed kan man rekke det? Lenke til kommentar
orjanos3.16 Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Selv aner jeg ikke hvordan man tar en pistol fra motstanderen, men han karen her kan det nok :!: Lenke til kommentar
paa99 Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Du tar tak i handa som holder pistolen og dytter den rett opp i været. Med den andre handa så tar du tak i den andre handa hans. Han vil selfølgelig tenke mest på å få kontroll over pistolen igjen. Da får du tid til å nikke han i nesa og grabbe gønnern. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 Hvis du klarer å dra sleiden tilbake i ladestilling vil det ikke være mulig å avfyre noe skudd (fordi kammeret tømmes til du lar sleiden gå frem igjen). Men så skal du klare å holde den der da om den ikke låses, og det er lettere for gjerningsmannen å trykke på knappen for å sende den tilbake enn for deg å forhindre det, så den er risky den også. Og hvis man samtidig stikker en finger ned der patrona spretter ut så hindrer man jo at sliden glir frem igjen og ingen ny patron kommer inn i kammeret. Litt verre om han skulle ha revolver da. Hvis du stapper en finger ned i kammeret, skal jeg love deg av du mister fingertuppen. Jeg hadde en softgun, nærmere bestemt en Smith&Wesson SW40F(sigma), med metall sleide og fjær operasjon. Jeg fikk fingeren i kammeret på den, og neglen sprakk på langs. En ekte pistol er mye kraftigere, og du kommer mest sannsynlig til å knuse fingeren. I tillegg, må han allerede ha avfyrt et skudd for at du får fingeren nedi der, og der er det glovarmt. Så det er nok en dum idé Lenke til kommentar
Kuza Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Vet at dette er en hypotetisk situasjon, men at denne situasjonen skulle engang oppstå er så usannsynlig at du kunne heller vunnet første premiere i lotto et par ganger. Mye mer koseligere også. Og at man skulle klare å ta et skytevåpen fra en annen person, som ikke har noe problem å bruke våpenet på deg, det klarer man ikke uten at den pistolen går av et par ganger. Mange av disse kampsportene er bare for å gi deg selvtillit, og god fysikk. Sjansene for at man noen gang kommer til å få bruk for noen mer avanserte teknikker er veldig liten. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 Selv aner jeg ikke hvordan man tar en pistol fra motstanderen, men han karen her kan det nok :!: Han var enda villere enn steven segal jo! Way to go indi guy! Mange av disse kampsportene er bare for å gi deg selvtillit, og god fysikk. Sjansene for at man noen gang kommer til å få bruk for noen mer avanserte teknikker er veldig liten. Hvilke kampsporter? Lenke til kommentar
paa99 Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Kan bruke teknikken til Jackie i Rush Hour hvis noen husker den. Prøvde å finne på youtube men ga opp. Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Eller bare gjøre som MacGyver gjør i 0:55 Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå