Loff1 Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Hvordan får jeg lyden til å fungere i Arch Linux? Si ifra dersom dere trenger noe av informasjon, og hvordan denne framskaffes. Endret 21. mars 2008 av _Link Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Har du prøvd å kjøre "alsaconf"? Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 gpasswd -a USERNAME audio Hvor USERNAME er brukernavnet ditt så klart. Man må være medlem av noen typer grupper. Lenke til kommentar
dedeee Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Og det kan hende at du må kjøre alsamixer for å få slått på volum. Egentlig er alt rimelig godt dekket i http://wiki.archlinux.org/index.php/Beginners_Guide Lenke til kommentar
Loff1 Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 Var bare aa kjoere "alsaconf" som trengtes. "Audio" var jeg medlem av fra foer. Har ogsaa problemer med aa faa norske tegn til aa fungere (som dere sikkert ser). Kan noen hjelpe meg med dette òg? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 I terminal, test # setxkbmap no Dersom det går fint, kan du redigere /etc/rc.conf og legge inn «no» under KEYMAP LOCALE= HARDWARECLOCK="localtime" TIMEZONE="Europe/Oslo" KEYMAP="no" CONSOLEFONT= CONSOLEMAP= USECOLOR="yes" Ørjan... Lenke til kommentar
Loff1 Skrevet 21. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2008 Den første kommandoen fikset problemet; jeg hadde allerede lagt inn «no» under KEYMAP. Når jeg går inn i tastaturoppsettet under «utforminger», og velger «Sett til forvalg», får jeg opp følgende: Feil under aktivering av XKB-konfigurasjon. Dette kan ha mange årsaker: - en feil i libxklavier-biblioteket - en feil i X-tjeneren (xkbcomp, xmodmap-verktøyene) - X-tjener med utilpasset libxkbfile-implementasjon Versjonsdata for X-tjener: The X.Org Foundation 10400090 Hvis du rapporterer dette i en feilrapport vennligst ta med: - Resultatet av xprop -root | grep XKB - Resultatet av gconftool-2 -R /desktop/gnome/peripherals/keyboard/kbd xprop -root | grep XKB: _XKB_RULES_NAMES_BACKUP(STRING) = "xorg", "pc105", "no-latin1", "", "" _XKB_RULES_NAMES(STRING) = "xorg", "pc105", "no", "", "" gconftool-2 -R /desktop/gnome/peripherals/keyboard/kbd layouts = [] model = overrideSettings = true options = [] Lenke til kommentar
Loff1 Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Ingen som vet? Må taste inn «setxkbmap no» for hver gang jeg starter PC-en på nytt. Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 vim /etc/rc.conf resten bør være ganske så åpenbart. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Jeg har Option "XkbLayout" "no" i InputDevice-seksjonen til keyboard i xorg.conf og KEYMAP="no-latin1" i rc.conf Funker strålende her ihvertfall.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå