PROuser Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Jeg har stor tannlegeskrekk.. Og det skjønner dere sikkert etter å ha lest dette.. Jeg er 30 år nå. Jeg ber alltid om skikkelig bedøvelse hos tannlegen. Men når jeg tenker etter så er det et stort problem.. store områder av tannkjøtt, lepper og munn blir bedøvet, men ikke selve nerven i tanna! Så det går greit å bore en stund, til man treffer selve nerven i tanna! Da er smertene ikke særlig behagelige for å si det mildt.. Slik har det alltid vært så lenge jeg har gått til tannlege (skoletannlege også). Tannlegen har ofte prøvd å sette flere sprøyter, opp til 7-8 stk! i løper av besøket.. men det hjelper ikke på nerven i tanna, Blir bare meget bedøvet i området rundt. Og det kan ta 3-4 timer før det forsvinner.. Hva er galt? Hva kan gjøres? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Det er faktisk mulig å søke om å få gjort tannbehandlingen gjort under full narkose. Det er det -jeg- har planer om å gjøre. dessverre er det ikke alle steder de utfører dette, men ring tannlegen din og hør på muligheten for dette. Hilsen en som har panikk for tannleger selv. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Har antakeligvis noe av det samme. Har aldri borret, men har trukket tenner under dobbelt bedøvelse, og kjente godt at han dro for å si det sånn , men hele trynet ellers var numment. Hvis det er så sinssykt jævlig, vil det ikke være en slags gulerot å pusse så sinssykt bra at tannlegen slipper å borre? Lenke til kommentar
Gjest Kurert Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Jeg måtte ta en rottrekking her for et par år tilbake. Det ble delt opp i to "deler", hvor første delen var fjerning av tanna og andre delen var støping av ny tann (plastikk). Jeg hadde aldri hatt bedøvelse i munnen før og trodde dette skulle gå bra, men jeg fant fort ut at dette ikke var normalt da de hadde pumpa tannkjøttet mitt fullt av bedøvelse og var ca. 10 minutter inn i inngrepet. Bedøvelsen slutta å virke. Og dessverre kunne jeg ikke gjøre noe for det var akkurat da jeg måtte være helt stille p.g.a infeksjonsfare. Inni granskauen noe så vondt har jeg aldri opplevd, å fjerne alle fire tannrøttene uten bedøvelse. Men for å komme til en konklusjon, jeg sa i fra etter at det var "trygt" og tannlegen falt nesten av stolen. Så neste gang jeg kom inn for resten av jobben prøvde hun en annen type bedøvelse, en type "klikk penn" og denne fungerte ypperlig. Så mitt råd er: Spør tannlegen om h*n kan prøve alternativ bedøvelse på deg. Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Jeg har nevnt for tannlegen hver gang at det gjør veldig vondt når hun treffer nerven i tanna.. Hun prøver å sette flere sprøytestikk, men det hjelper ikke.. Da sier hun bare at siste utvei er å "dunke meg i hode med en hammer".. Så jeg gir opp til noen har funnet en bedre løsning.. (Har funnet en tannlege i oslo som bruker en spesialgele i hull, og slipper å bore.. Dette hadde nok vært noe for meg.. Men hadde vært kjekt om det finnes noen på sørlandet som kan gjøre det..) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Hvis dette gjelder alle tenner alltid, vet jeg dessverre ikke, men dersom nerven er betent, kommer ikke bedøvelsen frem så den får fungert som det skal (f.eks. ved en rotfylling). Regner med at tannlegen har forsøkt å gi deg det hun kan, men du kan jo ringe rundt til andre tannleger og høre om de har noen forslag? Hva med tannlegehøyskolen? Verd et forsøk, vel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå