Gå til innhold

Installere ny sATA harddisk, flytte filer fra den gamle til den nye og så formatere og reinstallere Windows XP på den gamle uten og formatere den nye?

Anbefalte innlegg

Dette er kanskje et litt noobish spørsmål men jeg lurer på om man kan installere en ny sATA harddisk, overføre ting fra den gamle sATA hardisken og så formatere og reinstallere Windows XP på den gamle uten og slette filene på den nye?

Jeg har tenkt på dette med USB hardisker og det ville vel kanskje vært mye enklere men da får man også tregere hastighet til høyere pris. Så jeg vurderer bare en vanlig sATA harddisk hvis det jeg lurer på ikke er et problem.

EDIT: Jeg har Windows XP Pro SP2 men CD-en er SP1

Endret av RogueAlien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men sist gang jeg installerte Windows på den sATA hardisken jeg har nå så lagde jeg tre partisjoner. Den ene for Windows og pogrammer, den andre for spill og den tredje for diverse annet. Etter at jeg hadde formatert og installert windows på den ene så måtte jeg formatere de to andre partisjonene etter at jeg hadde fått opp desktop første gang alikevel.

Kanskje fordi det var første gang jeg lagde de partisjonene?

Lenke til kommentar
Dette er kanskje et litt noobish spørsmål men jeg lurer på om man kan installere en ny sATA harddisk, overføre ting fra den gamle sATA hardisken, kople fra disken og så formatere og reinstallere Windows XP på den gamle? for så å kople disken tilbake igjen?

Ja det kan du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...