TheEdge Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Har i mange år hatt et merkelig problem med internet explorer. Dette problemet har jeg hatt på flere PC-er og også etter reinstallasjon.. Det gjelder IE 6 i Windows XP sp2. Laster ned alle windows oppdateringer automatisk og har nyeste Norton Internet Security.. Jeg har tilpasset verktøy/snarveilinjen i IE slik som jeg ønsker(små symbol, ingen tekst labler, har samlet menyen+navigasjonsknappene+adresselinjen på en linje, og har linker på linjen under). Dette fungerer jo glimrende, er ingen vits å ha halve skjermen med verktøylinjer og knapper jeg aldri bruker. Problemet dukker først opp dersom jeg åpner linker i nytt vindu vist mange ganger. Da begynner IE å oppføre seg merkelig. Da blir verktøylinjene mine omorganisert, og etterhvert forsvinner flere og flere av verktøylinjene.. Etter litt virker heller ikke funskjonaliteten med å kunne åpne linker i nytt vindu. Til slutt sitter jeg igjen med IE med kun navigasjonsknappene, og ingen linker jeg prøver å klikke på virker.. Dette skjer typisk dersom jeg ser på f.eks. qxl eller ebay hvor jeg kanskje har en lang liste med objekter jeg vil se nærmere på. Gidder ikke å klikke meg inn på hver enkelt for å måtte bla meg tilbake til listen for hver gang, så åpner heller hvert enkelt objekt i nytt vindu. Fungerer fint det en liten stund, men så begynner problemene beskrevet ovenfor. Da må jeg bare lukke alt av IE, og når jeg går innpå IE igjen, må jeg gjøre alle tilpassninger på nytt og da virker det en stund igjen.. Noen som har vært borti dette og evt. har løsning på dette? IE 7 er ikke noe alternativ, da jeg hater oppsettet på den, og hvor Microsoft av uante grunner har fjernet muligheten for å tilpasse verktøylinjer slik jeg vil.. Bruker Firefox en del, men ikke alltid den passer så ville gjerne fått IE 6 til å fungere som den skal.. Tips mottas med takk.. The Edge Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Ikke for å være stygg, men har du prøvd Firefox, Opera eller Safari? Lenke til kommentar
TheEdge Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 Ikke for å være stygg, men har du prøvd Firefox, Opera eller Safari? Som jeg skriver ønsker jeg gjerne å få IE til å fungere, for det kan jo ikke være meningen at det skal være sånn.. Jeg skriver jo at jeg allerede bruker Firefox.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå