Gå til innhold

Sette opp en slags lokal FTP

Anbefalte innlegg

Sånn nå har jeg endret mappene til meg og pappa.
Forsikre deg gjerne om at mappene virkelig fins, hvis du la dem inn direkte i smb.conf
Men jeg fant den ikke etter restart heller altså. Men nøyaktig hvor vil du jeg skal gå i XP?
Jeg har ingen XP maskiner lengre, så derfor foreslo jeg å teste med live-CD-en du brukte når du installerte. Du finner den vel under network places eller noe slikt, og så kan du montere den som en nettverksdisk med Map network drive hvor du legger inn \\servernavn\deltmappenavn (bytt ut servernavn med navn eller IP på linuxserveren din, og deltmappenavn med navnet du ga den delte mappen, f.eks. navnet ditt). Uansett er oppsettet ditt riktig, så mappene deles ut så fremt de finnes.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var nå hos naboen en tur, og spurte om å låne XP maskina deres, for de henger seg på vårt trådløse.(laptop). Så gikk ejg på nettverkssteder. Der fant jeg linux serveren, og det stod noe med samba i navnet der. nå jeg prøvde å connecte, kom det noe med at parameteren var feil, og at han ikke hadde tilgang dit, hør med administrator.

noe i den duren i alle fall. Men altså, jeg fant den jo der. Men jeg finner den jo på deres, og ikke på noen av våre maskiner? Jeg har 2 maskiner, pappa har en og søstra mi har en. Ingen av de finner noe som helst.

Lenke til kommentar

Jeg vil vel anbefale log-in når naboen har tilgang på nettet. Når det gjelder at naboen din ser mappen og ingen av dine maskiner ser den, så henger ikke det på greip. Har du prøvd med live-CD som jeg ba deg om?

Lenke til kommentar

Har du prøvd med Live-CD og Nautilus?

Virker som om bildet er fra naboen din. Han ser altså linuxboksen mens ingen av maskinene hos dere ser den? Det er litt vanskelig å tolke akkurat det, derfor vil jeg at du prøver fra Live CD på en av dine maskiner slik at vi kan få sjekket om mappen deles ut under kontrollerte forhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...