Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rust under bildøren, kan eg bruke hammerlakk?

Anbefalte innlegg

Eg ser eg har fått noko brune prikker under førar døra på min Peugeot 406. Eg har tatt vekk noko gummilignende greier som er kvitt med lakk over. Ser ut som slags fuge/silikon.

Under dette var det noko overfladisk rust. Eg har pusset vekk dette. Så har eg smurt på eit lag hammerlakk. Vart ikkje så fint, men det er ikkje så synleg da det er under døra.

Vil hammerlakken vere kraftig nok og vil den holde vekke rusten?

Det er vell litt rusteter i hammerlakken også?

Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hammerhite er vel basert på white spirit som tynner, tror jeg. Vanlig billakk med cellulosetynner reagerer med white spiritbaserte malinger, så du vil få problemer dersom du skal lakke over hammerhiten. Puss heller reint, bruk et eller annet stoff som fjerner rust som måtte ligge i porene (fins mange, spør i bilrekvisitaforretningen), legg på grunner, lakk over med noen strøk riktig farge billakk + klarlakk på toppen hvis du har metalliclakk.

Lenke til kommentar

Har brukt original farge over hammerite uten noe problem, dog jeg brukte den lille kost å påføre lakken med så det er ikke noe fint/pent arbeid jeg gjorde, men de driter je i da det er på innsiden av døra. Forresten lakken sitter fortsatt like godt.

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...