ntraxx Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Hei! Jeg har akkurat bygget en ny maskin for min lillesøster, men problemet er at ingenting skjer når jeg starter opp. Eller altså maskinen starter jo opp, viftene går rundt og DVD-rom kan åpnes og lukkes. Jeg har sjekket at RAM sitter ordentlig, alle kabler er satt riktig fra strømforsyningen og prosessorvifta sitter som den skal. På skjermen står det ingen signal, akkurat som om det ikke skulle vært noe der. spesifikasjonene på den PCen er strømforsyning: Antec Earthwatt 500W prosessor: Intel E8400 3,0GHz (dual Core) skjermkort: Foxconn Geforce 8800GT 512mb hovedkort: Asus P5KC --> http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=53466 RAM: 2 x 1024mb OCZ PC2- 6400 (800MHz) Harddisk: Western digital Caviar 250GB DVD-rom : Samsung DVD-brenner av noe slag. Jeg trodde kanskje skjermkortet var ødelagt så jeg byttet det da med mitt skjermkort som er et 7950GT og prøvde 8800GT i min PC. Dette funket da dårlig. Akkurat det samme som før. Men nå fikk jeg et nytt problem, altså min PC som jeg prøvde 8800GT i startet opp såvidt det var, så kom en eller annen feilmelding om overclock failed eller noe. og så startet den på nytt og ikke noe signal fra min PC heller. Samme som den nye jeg bygget. Jeg byttet kortene om hverandre igjen, og nå fungerer ikke min PC, eller den andre PCen. Begge får svart skjerm når jeg starter opp. Kan faktisk det 8800GT kortet vært så mongo at det har ødelagt PCI-e portene på begge hovedkortene? rolleyes.gif Endret 16. mars 2008 av ntraxx Lenke til kommentar
posm Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Hei, jeg har akkurat samme problem som deg. Er ingen erfaren pc-bygger selv, så det kan lett være en nybegynnerfeil. mine specs: ASUS P5ESLI 8400 CD2 2 GB GEIL 800 mhz 8800 GT Foxconn OCZ 600 Watt PSU 500 GB Seagate HDD. DA jeg innstallerte grafikkortet, kom det en kraftig pipelyd som ikke ga seg. Jeg så også at viften ikke beveget seg. Smatidig var det vart skjerm Byttet derfor ut skjermkortet til mitt gamle 6600 GT. DA var det ingen pipelyd og viften gikk rundt.Imidlertid var det forstatt svart skjerm håper noen kjenner til dette og kan gi råd... - pipingen fra 8800 GT kortet fant jeg ut av, glemte å tilkoble strøm. Fortsatt svart skjerm. Har jeg ødelagt HK ved å glemme å tilkoble strøm til GPU?? Endret 16. mars 2008 av posm Lenke til kommentar
ntraxx Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 Jeg har bygget i sammen noen PCer før og jeg har ikke hatt noe sånt problem før. Ved å glemme å koble til strøm på GPUen ødelegger ikke kortet. I hvertfall ikke hvis kortet ikke står for lenge på uten, men en 5 minutter skader i hvertfall ikke. Ofte kan det være å glemme å feste den 4 pinners kontakten som skal på hovedkortet, men det har du sikkert husket på. Jeg skjønner i hvertfall ikke noe :/ Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Reset bios og prøv på nytt? Første som slo meg. Tho har jeg aldri bygget en pc alene før, så jeg har ikke noen erfaring å komme med. Men pleier å funke i noen tilfeller og verdt å prøve Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 - pipingen fra 8800 GT kortet fant jeg ut av, glemte å tilkoble strøm. Fortsatt svart skjerm. Har jeg ødelagt HK ved å glemme å tilkoble strøm til GPU?? Nei. Lenke til kommentar
Chandie Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Har støtt på slike problem før. Det faktiske problemet kokte ned til at maskinen ikke tålte DVI ingang i første omgang av installasjonen. Det krevde en vanlig RBG kabel. Bruk en overgang og se om det funker. Er latterlig om det går tbh. Y Lenke til kommentar
LWSR Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) <slått på pc idag morgen og surftet litt..kom tilbake fra jobb og slått på pcn igjen og så kom det bare ett lang piiiip med 2 kortere pip etterpå og skjermen sier no signal.. skiftet ram brikken i forskjellige slott 1 - 3 . 2 - 4 , kun ett brikke med 512 inne ,men samme sak etter jeg starter pcn . få snart hetta her når jeg ikke finner ut hva som er feil. ikke overklokket noe fra komponentene . kanskje HD har sett sine siste timer ? ASUS A8N-E Opteron 180 2 x 512 corsair xms¨ Asus Top 8800 GT Seagate 80 GB HD Creative Audigy 5.1 Samsung 226 BW Endret 18. mars 2008 av LWSR Lenke til kommentar
Xardas105 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Det kan hede at problemet er at hovedkortet blir kortsluttet. Se om det er noe under hk eller les manualen til kabinettet om den sikkerhet. Hadde akkurat samme problem som dere alle viftene gikk det vil si at alt fungerer som detr skal. Hvist viftene ikke går irunt betyr det noe feil med den tingen eks. skjermkortet elr viften til cpuen. Hvist ikke hk er kortsluttet alt er riktig satt sammen og alle viftene snurrer så er det skjermen som har noe problemer. Hvist du s.eks bruker abdapter, fra dvi til vga. Vga er det som er på de gamele tykke skjermene. Jeg hadde problem med at det ikke fungerte alle viftene snurret, men da jeg beveget litt på adaptern begynte skjermen å slå seg på å svarte. Det var bare i en liten stund fordi det var noen problemer med at den ikke satt helt inn. Da jeg prøvde senere gikk prossesorn og hk på LGA 775 socketen, skal sende det inn igjen for det var en feil. Håper på at jeg får tilbake pengene mine. Da jeg får det inn igjen skal jeg prøve på nytt, men denne gangen her skal jeg prøve på en ny skjerm som har dvi på seg. -Jeg vet at det er mange skrivefeil fordi jeg skrev ganske fort uten å bry meg om det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå