Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Xbox live nekter å få open nat

Gjest Slettet+19283741

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741

Jeg har en speedtouch THOMSON ST780, jeg har lagt til xbox live til xboxen som enhet i rutere instillingene, upnp er haket av. Hvorfor får jeg fortsatt strict?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+212343
Jeg har en speedtouch THOMSON ST780, jeg har lagt til xbox live til xboxen som enhet i rutere instillingene, upnp er haket av. Hvorfor får jeg fortsatt strict?

Jeg har akkurat samme problem, ingen som kan hjelpe? jeg har speedtouch 5x6.

Lenke til kommentar

If the NAT status in the Network Status area of the Dashboard is "moderate" or "strict," you may have to configure port settings.

The following ports must be available for Xbox Live to operate correctly:

• UDP 88

• UDP 3074

• TCP 3074

Det er ikke lett å åpne porter i Thompson speedtouch routermodem men her er en guide:

(stemmer ikke helt med gatewayer/iprange i guiden, har du routermodem fra Telenor er det 10.0.0.138 er det fra Nextgentel 10.0.0.1)

http://www.portforward.com/english/routers...ox_Live_360.htm

hvis det ikke funker med en gang prøv en restart av routermodemet

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343
If the NAT status in the Network Status area of the Dashboard is "moderate" or "strict," you may have to configure port settings.

The following ports must be available for Xbox Live to operate correctly:

• UDP 88

• UDP 3074

• TCP 3074

Det er ikke lett å åpne porter i Thompson speedtouch routermodem men her er en guide:

(stemmer ikke helt med gatewayer/iprange i guiden, har du routermodem fra Telenor er det 10.0.0.138 er det fra Nextgentel 10.0.0.1)

http://www.portforward.com/english/routers...ox_Live_360.htm

hvis det ikke funker med en gang prøv en restart av routermodemet

jeg har allerede gjort det der. Men etter at jeg prøvde nok en gang å sette fast ip på boxn og forwarde de portene på modemet, restarte modem og kryssa fingra, så fikk jeg open nat.

helt til jeg restarta xboxn...da tilbakestilte det seg til strict, MEN etter at jeg stilte tilbake ip innstillingene på box'n til automatic, så var den plutselil åpen igjen...skjønner ingenting jeg, men nå fungerer det i allefall, så da er det ikke så nøye :thumbup:

Lenke til kommentar

sjekk at du har tilordnet riktig enhet/device ved å se hvilken ethernetport du har koblet til x-boxen i bak på speedtouchen, så gå inn på webgrensenittet og velg home network/hjemmenettverk, så ser du navnet på enheten/devicen under riktig ethport. vet ikke om det står x-box i navnet eller no jeg?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343
sjekk at du har tilordnet riktig enhet/device ved å se hvilken ethernetport du har koblet til x-boxen i bak på speedtouchen, så gå inn på webgrensenittet og velg home network/hjemmenettverk, så ser du navnet på enheten/devicen under riktig ethport. vet ikke om det står x-box i navnet eller no jeg?

akkurat det der var litt villedende hos meg. xboxn fikk tildelt samme navn som den ene av pc'ene mine.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343
Det er jo ikke riktig.. Prøv å restart modem og se om det endres. Du kan skrive inn ipen til xbox i stedet for enhetnavn, det er sikrere. (Som altså da er 10.0.0.X )

jeg vet det ikke er rett, men ip'en er riktig, og NAT fungerer som det skal, så da lar jeg det abre skure og gå:)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Gjest Slettet+32asd4f

Noen som kan hjelpe meg? Har prøvd alt som står i tråden her men fortsatt STRICT. Restartet modemet og nå funker ikke nettet heller :wallbash:

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...