Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Bank Norwegian sin rente

MagnusW

Anbefalte innlegg

Hvordan kan Bank Norwegian gi en så mye høyere rente enn alle andre banker? Ser at de har en rente på 6% på både bruks- og sparekonto. Og dette er fra første krone.

I dag har jeg DNB Intro, og her har jeg bare 0,15% fra 0-50 000,-

Frister veldig å bytte til Bank Norwegian, men ser at man må være 18 år =/ Noen som vet om det går ann å være disponent av foreldres konto der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Intro er brukskonto. Skal du spare penger er ikke brukskonto en lur sparemåte i det hele tatt. Hvis du jobber f.eks så spar heller penger på et BSU-konto og der tilbyr de 6.15% rente.

Men grunnen til at norwegian og skandiabanken klarer å tilby så gode renter er at de er internettbank, dvs si ingen kontorer eller personlig veiledning. Ei heller at det er noe forskjell mellom bruks og sparekonti.

Lenke til kommentar
Intro er brukskonto. Skal du spare penger er ikke brukskonto en lur sparemåte i det hele tatt. Hvis du jobber f.eks så spar heller penger på et BSU-konto og der tilbyr de 6.15% rente.

Men grunnen til at norwegian og skandiabanken klarer å tilby så gode renter er at de er internettbank, dvs si ingen kontorer eller personlig veiledning. Ei heller at det er noe forskjell mellom bruks og sparekonti.

Ja, jeg vet at Intro er en brukskonto, og det er det jeg bruker den til. Det jeg er ute etter nå, er en lønnskonto med litt høyere rente enn det jeg har pr dags dato. På den måten slipper jeg å ha alt i fond og akskjer, men kan ha litt penger på konto uten risiko. :)

Så, tilbyr Skandiabanken eller Bank Norwegian Visa til oss under 18?

EDIT: så at Kaupthing Edge bare var sparing. :) Høy rente tho

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Hvordan kan Bank Norwegian gi en så mye høyere rente enn alle andre banker? /quote]

To ting;

- Konkurranse-situasjonen: hadde de hatt lik rente med andre banker hadde de ikke fått kunder, dårlig strategi for en ny bank.

- Funding: Banker låner også penger. Banker som Norwegian må betale en veldig mye høyere rente til sine lånegivere enn det andre banker må. Løsningen blir derfor innskudd fra kundene.

Endret av KS
Lenke til kommentar

Jeg bruker både skandiabanken og postbanken(dnbnor), der skandiabanken brukes som brukskonti, mens fond, bsu, sparing gjøres hos postbanken. I disse dager er det mye konkurranse mellom bankene, ved å bruke flere banker kan du få best mulig betingelser.

F.eks vil jeg siden jeg har vært trofast kunde av postbanken i alle år lettere få lån til bolig enn en helt ny kunde og mer i lån. Slike ting er ikke alltid lett å verdsette men er en ganske så grei forsikring.

Lenke til kommentar
F.eks vil jeg siden jeg har vært trofast kunde av postbanken i alle år lettere få lån til bolig enn en helt ny kunde og mer i lån.

VET du det? Altså har du fått en forsikring om dette? Eller TROR du det?

Jeg vet det. Fikk lånepapirer men selv om jeg var student, de gikk gjennom kontoene mine BSU og alt. Andre banker du ikke har nært forhold til bruker bare 3'gangern.

Lenke til kommentar
Jeg vet det. Fikk lånepapirer men selv om jeg var student, de gikk gjennom kontoene mine BSU og alt. Andre banker du ikke har nært forhold til bruker bare 3'gangern.

Interesant at du tror det. Man kan jo aldri finne ut dette i ettertid selvsagt :)

Selv kjøpte jeg leilighet mens jeg fortsatt var student. Jeg hadde null historikk som kunde i banken, men fikk alikevel lån.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...