Albatross Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Hei! Jeg har kommet borti et noe merkelig problem. Etter å ha byttet ut stock kjøleren på på min C2D 6600 med en Noctua NH-UH12F, vil ikke maskinen starte! Første gangen jeg forsøkte å installere kjøleren fungerte alt greit i omtrent 10 minutter, så skrudde maskinen seg av og nektet å POSTe. Hovedkortet er et Gigabyte 945P-S3 (sokkel 775). Etter mye om og men bestemte jeg meg for å installere den gamle kjøleren, og voila! Ingen problemer. Prøvde så igjen med Noctua-kjøleren - resultatet var at maskinen nektet å POSTe... Og denne gangen var maskinen kald. Jeg mistenkte først at det var dårlig kontakt mellom kjøleren og CPU, og at maskinen skrur seg av pga overoppheting, men jeg har inspisert dette nøye visuelt, og det ser ut til at kontakten er som den skal. Jeg har prøvd å påføre goop midt på CPU og så montere kjøleren, for å se om det ville avsløre dårlig kontakt, men resultatet er at når jeg tar av kjøleren igjen har goopen spredd seg fint utover i et løvtynt lag.. Jeg har prøvd å flytte viftetilkobling på Noctua-vifta fra CPU-fan til SYS-fan, jeg har prøvd den UTEN vifte, prøvd med Noctua-kjøler + stock vifte... alltid samme resultat. Har også prøvd med to ulike strømforsyninger i to forskjellige kabinetter. Den eneste teorien jeg har igjen, er at bakplata eller noe annet av festemekanismen kortslutter et eller annet på hovedkortet slik at det ikke starter. Men det forklarer fortsatt ikke hvorfor maskinen HAR fungert med kjøleren i korte perioder. Men om det er et varmeproblem - hvorfor POSTer ikke maskina når den er kald? Jeg begynner å gå tom for idéer.... Please help! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå