Fr33m4n Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Jeg er på jakt etter minne av typen SO-DIMM DDR2, 667 MHz med CL4 i størrelsen 2GB. Fant denne i USA: http://www.newegg.com/Product/Product.aspx...N82E16820231165 Men det er tullete å importere den når den totale prisen da antakelig blir veldig høy. Skal bruke det på en laptop med et Intel GM965 chipset. Noen som har noen gode forslag på lignende i norge? Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Mulig jeg misforstår noe her, men du kan ikke bruke noen på denne siden da? Jeg så kjapt over de brikkene, og fant riktignok ikke nøyaktig det du er ute etter, men skal du importere fra USA bare for å få 667MHz CL4, i stedet for CL5? Du finner ikke noe i Prisguiden da? Jeg søkte ikke der. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Jeg tror man kan kjøre 800MHz CL5 minne på 667MHz CL4. Mine kan i hvertfall det. Lenke til kommentar
Fr33m4n Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 @cheeba: Det er nettopp det. Jeg har ikke tenkt å importere fra USA. Og jo, det er mye jeg KAN bruke, både der og i prisguiden. Men ikke noe som møter mine ønskede krav. Alt på 2GB er CL5. Jeg ønsker raskere minne med CL4. @sedsberg: Vel, det blir jo i tilfelle å overklokke minnet fordi den vil ikke kjøre på det normalt. Normalt så ville den bare ha klokka ned til 667MHz som er det som maks støttes av chipsettet. Jeg er generelt ganske skeptisk til overklokking i bærbare med tanke på den allerede minimale kjølingen, men kanskje du kan grave fram en god artikkel til meg med tester av temp, stabilitet og strømforbruk? Lenke til kommentar
rundgren80 Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Jeg er generelt ganske skeptisk til overklokking i bærbare med tanke på den allerede minimale kjølingen, men kanskje du kan grave fram en god artikkel til meg med tester av temp, stabilitet og strømforbruk? Min erfaring er at minne ikke blir merkbart varmere av å overklokkes. Dette bør være et spesielt lite problem i ditt tilfelle siden du underklokker på mhz samtidig som du overklokker på timingen.. Det er CPU som det først og fremst er problematisk å overklokke på bærbare. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Mange 800MHz CL5-brikker er godkjent for å kjøres på lavere CL ved lavere frekvens. Det vil si at man ikke overklokker i det hele tatt. Problemet er at man må se det ut i fra SPD-registerne om man skal vite 100% sikkert. SPD-infoen er heller ikke alltid oppgitt i websjapper og produsentsider. Lenke til kommentar
Fr33m4n Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 Mange 800MHz CL5-brikker er godkjent for å kjøres på lavere CL ved lavere frekvens. Det vil si at man ikke overklokker i det hele tatt. Problemet er at man må se det ut i fra SPD-registerne om man skal vite 100% sikkert. SPD-infoen er heller ikke alltid oppgitt i websjapper og produsentsider. Hmm. Interesant. Dette er ukjent for meg. Har du noen linker hvor jeg kan lese og lære dette. Eller vet du i så fall hvor jeg kan få tak i SPD-infoen , eventuelt kan du finne et 2GB 800MHz CL5 minne med riktig sertefisering til meg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå