Mafiabåss Skrevet 16. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Hei, kjedet meg litt idag så jeg tok noen bilder av en flue. Disse to ble jeg mest fornøyd med, blir glad for kritikk Bildene var tatt håndholdt med en d40 med Sigma 105mm macro. Er forresten første gang jeg prøver meg skikkelig på macro. Blir bildene små som hos meg, høyreklikk på dem og klikk vis bilde eller noe Hvis ikke det går er bilde 1 her Og bilde 2 her Endret 16. mars 2008 av Mafiabåss Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 16. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2008 Hmm? Thumbnailstørrelse random snapshot av en (død?) flue med "litt" tilfeldig komposisjon. Alt for små bildefiler. Ellers er det jo tamt med en flue som ligger nede, og du har kuttet vingene på begge bildene. Lenke til kommentar
Mafiabåss Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. mars 2008 Les hva jeg skrev da Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 16. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2008 Les hva jeg skrev da De blir ikke noe større, for du har bare lagt ut thumbnailene Lenke til kommentar
Mafiabåss Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. mars 2008 Les hva jeg skrev da De blir ikke noe større, for du har bare lagt ut thumbnailene Hmm... Merkelig, for gjør jeg som jeg beskrev så får jeg se bildene i den ordentlige størrelsen. Når jeg klikker på "vis bilde" kommer jeg til bildeadressen som er denne. Er de små der og? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 16. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2008 ja de er små der og. Lenke til kommentar
Mafiabåss Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. mars 2008 Hmmm. Da beklager jeg, moderator slett denne tråden. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 16. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2008 Korrekt url for selve bildene: http://bildr.no/view/169866 http://bildr.no/view/169864 Jaja, større ble de, men skjønner fremdeles ikke hva som skal være så intressant med ei stygg flue. Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 16. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2008 Jaja, større ble de, men skjønner fremdeles ikke hva som skal være så intressant med ei stygg flue. Har du aldri syntes det har vært gøy å gå closeup på ting med kamera? Selvom kanskje ikke dette flue bildet er så veldig interessant for deg, så tenker jeg det er det for fotografen. Og siden det er hans første skikkelige gang som han skriver selv, så vil han vel ha litt kritikk på bilde, både teknisk og motiv så han kan bli bedre til neste gang? jeg synes nr 2 var stilig når jeg så det i storstørrelse. Likte hvordan du har øynene i fokus, synd fluen blir kappet i vingen, siden det ødelegger litt. Stå på! Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 16. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2008 Jo, macro er morro, men motiv og bakgrunn må stemme overens og komposisjonen bør være litt gjennomtenkt. Venter selv på mellomringer fra dealextreme Hadde fluen vært i sitt rette element, evt. stått i fin posisjon, med samme teknisk gjennomføring uten avkuttet vinge hadde det vært mye bedre. Er vel kansje feil årstid til fluejakt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå