Gå til innhold

To fluebilder, macro

Anbefalte innlegg

Hei, kjedet meg litt idag så jeg tok noen bilder av en flue. Disse to ble jeg mest fornøyd med, blir glad for kritikk :)

Bildene var tatt håndholdt med en d40 med Sigma 105mm macro. Er forresten første gang jeg prøver meg skikkelig på macro.

Blir bildene små som hos meg, høyreklikk på dem og klikk vis bilde eller noe :)

169866.jpeg

169864.jpeg

Hvis ikke det går er bilde 1 her

Og bilde 2 her

Endret av Mafiabåss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jaja, større ble de, men skjønner fremdeles ikke hva som skal være så intressant med ei stygg flue.

Har du aldri syntes det har vært gøy å gå closeup på ting med kamera? Selvom kanskje ikke dette flue bildet er så veldig interessant for deg, så tenker jeg det er det for fotografen. Og siden det er hans første skikkelige gang som han skriver selv, så vil han vel ha litt kritikk på bilde, både teknisk og motiv så han kan bli bedre til neste gang?

jeg synes nr 2 var stilig når jeg så det i storstørrelse. Likte hvordan du har øynene i fokus, synd fluen blir kappet i vingen, siden det ødelegger litt.

Stå på!

Lenke til kommentar

Jo, macro er morro, men motiv og bakgrunn må stemme overens og komposisjonen bør være litt gjennomtenkt. Venter selv på mellomringer fra dealextreme :p

Hadde fluen vært i sitt rette element, evt. stått i fin posisjon, med samme teknisk gjennomføring uten avkuttet vinge hadde det vært mye bedre. Er vel kansje feil årstid til fluejakt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...