leedsunited Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Jeg har tenkt meg på en ukes påskeferie og tenkte at jeg kunne kjøpe meg et nytt DS-spill. Det er Zelda Phantom Hourglass og Final Fantasy XII Revenant Wings det står mellom. Hvilket burde jeg velge og hvorfor? Det ser ganske stress ut å styre rundt med stylusen i Zelda. Har den gamle DSes, så da blir dette kanskje enda verre(?). Har aldri spilt Final Fantasy før. Er det nødvendig for å forstå historien i Revenant Wings? Endret 16. mars 2008 av leedsunited Lenke til kommentar
Dark Nemesis Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Final Fantasy er så sinnsykt dritt om du ikke har vokst opp med det. Og Phantom Hourglass er det beste på DSen til nå. Og det er NULL stress å styre Link rundt. Det føles helt naturlig. Tro meg, jeg følte det samme som deg før. Så du tar Zelda PH Lenke til kommentar
Jext Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Jeg var ikke videre imponert av FF Revenant Wings egentlig. Du bare styrer en haug med espers rundt med stylusen og lar de gjøre sin greie mot fiendene. Det ble veldig fort kjedelig for meg hvertfall. Kontrollene i Zelda PH funker utrolig bra på DS'en. Det er absolutt et av de beste DS spillene som er ute, så ville heller valgt det om jeg var deg. Det har ikke noe å si hvilken DS du har, du bruker så og si kun touch screen og kan ikke se for meg at skjermen er dårligere på DS Phat. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Har aldri spilt Final Fantasy før. Er det nødvendig for å forstå historien i Revenant Wings? Absolutt ikke, Revenant Wings sin story er veldig tynn og har veldig lite med ff12 sin story å gjøre, selv om det er samme personer i begge spillene. Zelda PH og FF Revenant wings er dog to helt forskjellige spill. Zelda er adventure og FFRW er real time strategy (light). Lenke til kommentar
Cornugon Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Slik jeg har forstått det, og som mange allerede har nevnt, så må man ha vokst opp med Final Fintasy for å virkelig kunne nyte Revenant Wings. Phantom Hourglass er på en annen side utrolig artig, og lett å sette seg inn i. Det tar ikke mange sekunder før man lærer seg kontrollen, som gjør at den fungerer glimrende, dog den simplifiserer kampsystemet. Det største problemet med PH er vel at det er for lett, så det tar ikke lang tid å runde det, men ikke vær redd for at kontrollen ikke fungerer - det er vel elementet som gir spillet mest sjarm og særpreg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå