Leif1990 Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 hei. har fått trojansk hest på pcen? hvordan fjerner jeg dt? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Pisk Nei de er som regel ganske enkle å fjerne på egenhånd egentlig ved å bruke Autoruns fra Windows Sysinternals i sammarbeid med Process Explorer som også kan lastes ned fra Windows Sysinternals. Disse viser hvor filen befinner slik at du kan slå dem av og slette den. Men du kan selvsagt kjøre et Antivirus søk i sikkermodus men dette er så kjedelig Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Last ned HijackThis legg i egen mappe på skrivebordet. Start programmet og velg "Trykk scan og save log" . Loggfilen kopierer du og limer inn i posten din. Helst med skjult tekst [1skjul] logg her [1/skjul] fjern 1 for skjult tekst. Formater Nei. fenderebest ditt råd er ikke noe bra. Måten dette løses på er og se hva slags infeksjon. Bruker riktig verktøy for fjerning. Endret 16. mars 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Hvis du klarer å identifisere trojaneren, kan du gå på denne siden og laste ned et verktøy for akkurat den trojaneren og få den fjernet. http://www.symantec.com/norton/security_re...emovaltools.jsp Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Om man har peiling på hva man driver med er det ikke noe problem i å fjerne et virus manuelt Hva i alle dager er det for noe fantastisk spesialverktøy som kan gjøre noe jeg ikke kan gjøre manuelt selv? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) --slettet-- Endret 16. mars 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Off topic er fjernet fra tråden. Så starter vi å hjelpe trådstarter igjen . Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) hei. har fått trojansk hest på pcen? hvordan fjerner jeg dt? De ganger jeg har fått trojansk hest på maskinen, vet jeg dette pga. att jeg blir informert om dette av AVG eller Dr.web. Når det gjelder AVG blir da denne trojanske hest flyttet til Vault, med dr.web får jeg valg etter scanning om hva jeg vil gjøre. Uansett så sletter jeg dem rett og slett når de er identifisert ved å trykke på delete, og jeg sletter også gjennopprettingstidspunktene, og tar en sikkerhetsscanning påny og faktisk så er de alltid borte. Dette gjelder når trojanske hester er identifisert, og jeg går ut fra at du har fått en slik beskjed via antivirus programmene dine ( siden du vet at du har trojansk hest )?, og da har du flere forskjellige valg som delete, rename, heal, osv, alt etter hvilke sikkerhetsprogram du kjører. Endret 17. mars 2008 av ulfjoh01 Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Uansett, tror jeg det er lurt å følge snippsat sitt tips om å starte med hijackthis og ta det derfra, for da vet vi at trådstarter får fjernet det han vil fjerne. Godt mulig at det er noen filer som ikke blir detektert av virusprog. Lenke til kommentar
notalone Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 hei. har fått trojansk hest på pcen? hvordan fjerner jeg dt? De ganger jeg har fått trojansk hest på maskinen, vet jeg dette pga. att jeg blir informert om dette av AVG eller Dr.web. Når det gjelder AVG blir da denne trojanske hest flyttet til Vault, med dr.web får jeg valg etter scanning om hva jeg vil gjøre. Uansett så sletter jeg dem rett og slett når de er identifisert ved å trykke på delete, og jeg sletter også gjennopprettingstidspunktene, og tar en sikkerhetsscanning påny og faktisk så er de alltid borte. Dette gjelder når trojanske hester er identifisert, og jeg går ut fra at du har fått en slik beskjed via antivirus programmene dine ( siden du vet at du har trojansk hest )?, og da har du flere forskjellige valg som delete, rename, heal, osv, alt etter hvilke sikkerhetsprogram du kjører. Lenke til kommentar
notalone Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Hei. Er ny bruker av forumet, og vil trenge ny læring inn med teskje.. Jeg bruker AVG Free Edition, som rydder kontinuerlig,og flytter trojanerene til Vault, og jeg fjerner eller tømmer Vaulten. Men, med en gang jeg går på nett igjen, så er problemene der igjen. Er ikke AVG versjonen min god nok? Hva må jeg gjøre for å bli kvitt problemet? Takknemlig for svar. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Det er flere grunner til at infeksjoner ikke lar seg fjerne sånn uten videre. Når du nå har forsøkt med AVG, så kan du kjøre gjennom langversjonen i følgende post: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246. Loggene det spørres om, kopierer du og limer inn i din egen tråd her. Lenke til kommentar
Jolsrud Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Hei! Jeg har fått samme problemet, altså en trojansk hest på maskinen. Hva gjør jeg etter det du allerede har nevnt? Last ned HijackThis legg i egen mappe på skrivebordet.Start programmet og velg "Trykk scan og save log" . Loggfilen kopierer du og limer inn i posten din. Helst med skjult tekst [1skjul] logg her [1/skjul] fjern 1 for skjult tekst. Formater Nei. fenderebest ditt råd er ikke noe bra. Måten dette løses på er og se hva slags infeksjon. Bruker riktig verktøy for fjerning. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Når du har fått laget deg en logg, kopierer du den loggen og limer den inn i en egen tråd som du oppretter ved å klikke på Nytt Emne-knappen. Lenke til kommentar
Jolsrud Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Gjort Når du har fått laget deg en logg, kopierer du den loggen og limer den inn i en egen tråd som du oppretter ved å klikke på Nytt Emne-knappen. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) @sjefen_no1: Kan ikke se at du har postet noe logg, så hvorfor ikke følge denne siden og gjøre slikt: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...t&p=7627252 Da tipper jeg du får god hjelp er på Diskusjon.no Endret 23. januar 2009 av Gjest Lenke til kommentar
JkDc Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 (endret) .... Endret 4. april 2011 av JkDc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå