Gå til innhold

Kan noen sjekke dette på sitt Nforce2 HK ?

Simen1

Anbefalte innlegg

Det er ikke sikkert at du trenger å skru V så veldig langt ned med tanke på varmeutviklingen fra en Tbred... Det viktigste vil vel bli at hovedkortet er skikkelig stabilt og at det har en passiv kjøler på chipset. Ville også tro at en oc vennlig cpu er uc vennlig også (kan kjøres på høyere hastighet selv ved lav V). Det er vel noe som er verd å ta meg seg da varmeutviklingen vel først og fremst kommer fra V.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke sikkert at du trenger å skru V så veldig langt ned med tanke på varmeutviklingen fra en Tbred... Det viktigste vil vel bli at hovedkortet er skikkelig stabilt og at det har en passiv kjøler på chipset. Ville også tro at en oc vennlig cpu er uc vennlig også (kan kjøres på høyere hastighet selv ved lav V). Det er vel noe som er verd å ta meg seg da varmeutviklingen vel først og fremst kommer fra V.

Ja, det er en god antagelse. (i hvertfall fra erfaringer med min gamle athlon 1000). Kort fortalt finnes det en kurve som beskriver hvor høy spenning man må ha for at prosessoren skal bli stabil på en gitt hastighet. So vi alle kjenner til vil høyere spenning gjøre CPU'en stabil på høyere MHz. Denne kurven går også andre veien. Ved lavere MHz trengs lavere spenning for å holde den stabil.

Med en stor kjøleribbe mener jeg at CPU'en skal bli mulig å kjøle nok på passiv måte hvis effekten ligger på ca 20W eller mindre. Ved å beregne litt, så kommer jeg frem til at en XP2400+ på 1,5GHz og 1,1V utvilker ca 20W.

Lenke til kommentar
.....Med en stor kjøleribbe mener jeg at CPU'en skal bli mulig å kjøle nok på passiv måte hvis effekten ligger på ca 20W eller mindre. Ved å beregne litt, så kommer jeg frem til at en XP2400+ på 1,5GHz og 1,1V utvilker ca 20W.

kan bli en bra maskin det :yes: når en tar med i beregningen at en AMD har høyere l1 cahce enn Intel, samt at ved Barton har en 512 l2. :yes:

Lenke til kommentar
Skal vist være mer stabilt og gjøre kortet bedere. De har også gjort at festehullene rundt socket har fått bedere klaring.  

På rev. 1.1 var det noen sånne små duppeditter som var i veien så man måtte kutte litt på skivene man må bruke. Dette gjlder jo bare de kjølerene som bruker 4 hull rundt socket.

Hmm. NF7 mangler jo de hullene da....

(eller så er det bare at de som har blitt testa enkelte steder ikke hadde det... :shrug: )

Lenke til kommentar
Skal vist være mer stabilt og gjøre kortet bedere. De har også gjort at festehullene rundt socket har fått bedere klaring.  

På rev. 1.1 var det noen sånne små duppeditter som var i veien så man måtte kutte litt på skivene man må bruke. Dette gjlder jo bare de kjølerene som bruker 4 hull rundt socket.

(eller så er det bare at de som har blitt testa enkelte steder ikke hadde det... :shrug: )

Nei, har blitt fiksa i 1.2 versjonen.

Lenke til kommentar

Nei, har blitt fiksa i 1.2 versjonen.

Ble fiksa i 1.1 faktisk, men det var dårlig plass til skiver. Det var liksom bare borra hull, ikke lagd plass til skiver osv.

I 1.2 er det bedere og brukbare hull.

Lenke til kommentar

Skal visst også ha ordnet problemer med støy på mic ingangen. Kan noen som har ver 1.0 eller 1.1 bekrefte at det er problemer med mic inngangen ? Hører så mye rykter uten skikkelige bekreftelser. Kunne også vært artig å høre om dere er fornøyd med kortet og om dere vil anbefalle det :)

Lenke til kommentar
På min email henvendelse til komplett, svarte de at de ikke visste hvilken revisjon NF7-S de hadde nå, og heller ikke hvilken de fikk inn neste gang :-?

Du sendte vel ikke mail til [email protected]? De har ikke særlig greie på hvilken versjon av ting som er inne.

Jeg og sendte mail til [email protected], men de svarte akkurat det du skrev.

Men jeg sendte også mail til [email protected], og de stoler jeg på siden de har med innkjøp gjøre.

Hei, vi har versjon 1.1 på lager...

ABIT begynnte å shippe versjon 1.2 fra Taiwan denne uken, noe som vil si at vi vil ha den på vårt lager om ca 2uker !

Lenke til kommentar

Fine greier! Er også på jakt etter dette, etter nå å hatt to stk, begge med mic-feil.

Jfr Overclockers.com og mange innlegg der, har Abit tydeligvis enda problemer med lav Vcore-spenning. Se selv om dere vil. Mange som har irritert seg grønn over dette.

Har heller dessverre ikke funnet noen bekreftelse noen sted på at mic og høyt funker på det nye. Noen andre som har funnet det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...