Gå til innhold

Kan noen sjekke dette på sitt Nforce2 HK ?

Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

han skal sannsynligvis bruke bare kjøleribbe uten vifte for å unngå støy, da er det viktig med lav spenning, selv tok jeg å kobla fra vifta på min 800 duron (kjørte på 1000 mhz til vanlig), og kjørte den på 600 mhz, ved 1,3 v. når jeg skulle se svcd og divx. (når har jeg vannavkjøling)

Lenke til kommentar
Hvorfor skal du underklokke?
han skal sannsynligvis bruke bare kjøleribbe uten vifte for å unngå støy, da er det viktig med lav spenning, selv tok jeg å kobla fra vifta på min 800 duron (kjørte på 1000 mhz til vanlig), og kjørte den på 600 mhz, ved 1,3 v. når jeg skulle se svcd og divx. (når har jeg vannavkjøling)

Det er helt riktig! Jeg regner med å kunne kjøre en barton 2500+ på rundt 1,5GHz (ca 2000+ ?) med 1,1V og uten vifte.

Jeg har god erfaring med dette fra en tidligere PC: Athlon 1000 @ 800MHz med 1,1V. Tempen var oppe på max 50C uten vifte. Mitt nåværende system kan ikke undervoltes og MÅ derfor bestandig støye noe. Så jeg ønsker noe nytt.

Min prioritering: 1. Stillhet! 2. Stillhet! 3. Stillhet! (Deretter ytelse, pris osv)

Det neste blir å prøve å fjerne den siste vifta i systemet (PSU'en) uten å få for høye temperaturer noen plasser. Det kan bli litt tricky men jeg tror jeg skal klare det med et åpent system store kjøleribber og kjølige komponenter valgt med omhu.

Lenke til kommentar
Ojsann, her er det noe jeg ikke har fått med meg.. Hva er det som er nytt med rev. 1.2 av det kortet? (Abit NF7)

Er det noe jeg også burde vente på? Er det støtte for offisiell 200MHz FSB? (dvs. Athlon 3200+)

Skal vist være mer stabilt og gjøre kortet bedere. De har også gjort at festehullene rundt socket har fått bedere klaring.

På rev. 1.1 var det noen sånne små duppeditter som var i veien så man måtte kutte litt på skivene man må bruke. Dette gjlder jo bare de kjølerene som bruker 4 hull rundt socket.

Også støtter rev. 1.2 2.3vcore, og det er det jeg venter på.

Støtter ikke offisiellt 200Mhz FSB, men den kan jo kjøre det fordet... De fleste nforce2 kort kan kjøre 200Mhz FSB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...