Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Vel, har så klart støtt borti det vanlige problemet med steam i ubuntu. Får ikke fram skrift. Har så klart lasta ned Tahoma osv. Problemet er egentlig at overalt står det at jeg skal kopiere den i .wine/drive_c/windows/fonts eller noe. Jeg har gjort det, men får det fortsatt ikke til å funke. Har lasta ned Playonlinux, og når jeg installerte, kom det opp melding om at fonts ville bli installert automatisk, men det har det ikke blitt. Ligger ingen fonts i .wine/drive_c/windows/fonts, bortsett fra Tahoma.ttf som jeg har lagt dit. Skjønner ingenting.. Noen som har peiling? Sorry om det blei rotete post Edit: Står også noen plasser at jeg skal laste ned, pakke ut og skrive wine Tahoma.exe, men funker heller ikke. Har fulgt nesten alle guidene jeg har vært borti, men har ikke fått til noe. Er rimelig fersk i Linux btw. Edit2: Kan vel legge til at det var Playonlinux som installerte wine for meg.. Ser ut som det er skikkelig installert. Endret 16. mars 2008 av Slettet-U4NJ3Omm Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 sudo apt-get install msttcorefonts Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Har prøvd det flere ganger. funka ikke. Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Bare for og være på den sikre siden. Har du lastet ned tahoma font filen og kopiert den inn i font mappen i wine? Har du også gjort dette så vill jeg bare anbefale deg og fjerne wine og installere det på nytt. Legg inn apt linjene i synaptic og installer den via synaptic. Da vill du også til enhver tid alltid ha den siste Wine verjsonen installert. Når du da evt har installert den på nytt kan du jo legge inn tahoma.ttf i /windows/font/ mappen. Wine APT Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Har lagt Tahoma i fontsmappen ja. Prøver å reinstalle wine nå. Har prøvd å reinstalle Steam. Edit: Når jeg prøver å avinstallere wine, kommer det opp melding om at andre programmer er avhengig av det, derfor kan jeg ikke. Jeg har avinstallert alle programmer som bruker wine utenom Playonlinux, som jeg ikke vet hvordan jeg avsintallerer, for det ligger ikke i menyen, og heller ikke i add/remove.. Endret 16. mars 2008 av Slettet-U4NJ3Omm Lenke til kommentar
vegham Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Sørg for at du har ~/.fonts/tahoma.ttf også restart wineserver eller alt WINE relatert. tahoma.ttf, ikke Tahoma.ttf. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Var tahoma.ttf ja. Prøvde å reinstalle hele ubuntu, men da skar alt seg, så kjører windows til skolen begynner, så kan jeg stikke på IKTavdelinga på skolen, og høre om de har noe fornuftig å si. Lenke til kommentar
vegham Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 I ~/.fonts/? Jeg anbefaler deg til å se på wine-doors. Det gjør jobben mye lettere. Steam virker utmerket på min installasjon. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Må vente til påskeferien er over før jeg kan gjøre noe mer nå. Tror jeg har skakkjørt dritten.. Går ikke an å installere skikkelig igjen.. Menmen, kan game i windows så lenge. Har foresten fått til Steam perfekt i Ubuntu før. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Prøvde å installere ubuntu igjen nå, men nå går det ikke an å installere wine, eller playonlinux. får noe om at møkka ikke finner E eller noe. Har lyst å tenne på pcn og pælme den til helvete utfor en skyskraper eller noe! Blir så oppgitt! Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 http://www.winehq.org/site/download-deb prøv den... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Har prøvd den 700 ganger.. Lenke til kommentar
Krabba Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) - Endret 19. mars 2008 av Krabba Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå