Gå til innhold

Multiplayer for unger?

Anbefalte innlegg

Jeg er en skikkelig noob når det gjelder multiplayer spilling i SOF2 og CS. Men ettersom jeg nå har fått bredbånd så tenkte jeg å prøve meg litt allikevel. SOF2 har jeg spilt igjennom og syntes det var skikkelig kult. CS hadde jeg aldri prøvd før.

Etter noen runder på nettet så skal jeg si at jeg fikk så øra flagra! Det haglet med "NOOBALERT", "NOOB!", "SUCKER" og gud vet hva !!

At jeg ikke er noen mester skal jeg gjerne innrømme, men at den form for barnslig opptreden er godtatt på serverene synes jeg er helt tåpelig!

Jeg spilte kun vanlig DM og TDM matcher og kan ikke fatte hva som var problemet med at jeg ikke traff på hvert eneste skudd :-?

Det er mulig at alle som spiller disse spilla ble født proffer, men det er altså ikke jeg.

Så det jeg lurer på er om multiplayer er kun for unger, eller er det noen som vet om noen servere der det er mulig for folk over 20 å spille som kanskje føler seg litt usikre?

Takker for alle svar!

PS! Lurte på en ting til.....hvordan klarer noen å springe i sikksakk fremover, skyte, hiver granater og hoppe samtidig??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette oppstod når en liten dri**unge oppdaget muligheten til å bruke tall som bokstaver og trodde det var kult. Herregud, vi old-timers har jo skrevet ESEL, SISSEL og ELG baklengs på kalkulatoren i årevis!

Neida, seriøst: CS er jo infisert med pakk og slik jeg forstår det er SoF nesten like gale. Finn deg spill med modnere brukere (Battlefield 1942, UT2k3, MoHAA) og hold deg til faste servere så blir du kjent med folka! Alle disse spillene har nok samme problemet men i mye mindre grad enn spesielt CS.

Se også etter serverportaler (f.eks. Gamesurf.no, Battlefield.no) istedet for klanservere.

Lenke til kommentar

slike folk er skikkelig irriterendes, det er også de som ikke klarer å finne seg en server som er spillbar men bare whiner og klager fordi de spiller på en drittserver. alle spill har drittservere med mongiser som spiller innpå.

jeg spiller nesten bare på strike.wondernet.nu deilig å spille på den, slipper alt det som alle klager på innpå forumet her.

Lenke til kommentar
Ja, jeg hater ordet n00b.

helt forbanna enig...

spesielt når idioter du spiller med kaller deg det bare fordi du har dårlige stats...so farking what? bare fordi jeg ikke har spillt CS nonstop i 4 år eller no slikt??

selfølgelig blir man bedre etter lang tids spilling...

dem som bruker "ordet" mest, er ofte "n00bs" i livet...dvs. ikke over 15.. :)

finn en server med voksne spillere, eller iallefall unger som kan oppføre seg, så blir CS ikke så hat lengre heller... :)

Lenke til kommentar

dem som bruker "ordet" mest, er ofte "n00bs" i livet...dvs. ikke over 15.. :)

Når det kommer til cs så er dette desverre tragisk, men sant.

Et genialt spill, men "normale" folk holder jo ikke ut public-servere grunnet all sytingen ifra folk som "tror" de er gode.

UT og UT2k3 har jo en ganske "voksen" brukermasse, ihvertfall UT! er ikke like sikker på ut2k3 da! :shrug:

Lenke til kommentar

Hva hadde spill vært uten multiplayer? Ikke noe som helst, folk hadde spilt igjennom det og blitt lei relativt fort, å spille mot hverandre er både mer utfordrene og mer gøy. Det er mange som klager når det gjelder online-gaming, men jeg ser ikke mye til det, det har kanskje sin grunn i at jeg er med i en klan og spiller litt mer seriøst. :wink:

Lenke til kommentar

hmmm.......virker ikke som at de som jeg traff i multiplayer bruker dette forumet :)

Jeg tror jeg kommer til å skrinlegge CS foreløpig. Fant en server i går kveld der jeg ikke hørte ett eneste negativt ord. Var sikkert reinspikka råflaks, men jøsses så gøy det var :D

Følte også at jeg spilte bedre, men tror nok at det ikke var mange som var særlig imponerte over k/d raten min :oops: :lol:

Kan jo forstå at folk kan bli litt plaget hvis (les når) jeg trekker ned poengsummen i f.eks TDM og dermed "ødelegger" for dem, men hva med noen tips da? Hvordan blir man bedre? Ved oppmuntring eller ved utskjelling? Sikkkert noen som føler at jeg syter veldig nå.......vel....da skulle dem hørt folka online ;)

Jeg har også spilt igjennom MOHAA, og tenkte også å prøve dette i multiplayer.

Takker for alle forslagene (mulig jeg tester Tribes2, men vet ikke om jeg vil begynne å lære meg ett helt nytt spill fra byrjan igjen), og håper jeg finner flere servere som i går. Kommer aldri til å bli noen proff, men satser på at jeg finner flere som er ute etter det samme som meg........å ha det gøy ;)

Takker for svara.......dem retta opp ett litt nedtrykt syn på multiplayer :yes:

Lenke til kommentar

Mange synes (dessverre!) at det å cheate i multiplayer og rakke ned på dem med dårlige stats er rågøy. De skjønner ikke at et godt spill skal SPILLES, ikke brukes som et verktøy for neste generasjon guttestreker. Selv er jeg faktisk 14 (vel, 15 om drøye en uke :smile: ), men jeg har likevel opplevd den fantastiske gleden en Amiga 500 kan gi! Hadde det ikke vært for at den gikk i stykker for noen år siden, ville jeg fortsatt spilt Kick Off, Stunt Car, Pac Man og alle de andre geniale spillene dens. Jeg har fortsatt tilgode å more meg mer med PCen enn med Amiga'n. Gud, som jeg savner den! :(

Lenke til kommentar
Jeg har også spilt igjennom MOHAA, og tenkte også å prøve dette i multiplayer.

Jeg spiller selv en del MoHAA online og vil anbefale det på det sterkeste! Spillet har et veldig modent community og iløpet av et års spilling online har jeg sett minimalt med "bitching"/"flaming" på serverne. Det finnes en god del skandinaviske servere med en forsåvidt stor playerbase. Vil anbefale gamesurf.no sine servere (hvis du har Tiscali. Hvis ikke får du elendig ping der), de danske Boomtown, EF og selvfølgelig Norwegian Vikings sine servere.

Kos deg!

Lenke til kommentar
Herregud, vi old-timers har jo skrevet ESEL, SISSEL og ELG baklengs på kalkulatoren i årevis!

hmm.. tenkte aldri på å skrive Sissel åg Elg på kalkisen :(..

husker bare at vi skrev Bolle(37708) åg Lesbe(38537) og sånt..

jaja.. man lærer så lenge man lever

bolle hos shell var vanskelig på 8tals kalkulator, måtte bruke minnet og slikt :roll:

men ellers, du er ikke den eneste som ikke er så god, sliter i mohaa når jeg spiller det hos venner sikert fordi jeg ike liker instillingene på pcne deres men hjemme er jeg middels på bf1942 og det er tøft

Lenke til kommentar

Etter at jeg bygde meg ny pc for få uker siden (og oppgraderte adsl abn) har jeg stort sett sittet å spillt døgnet rundt (utenom når jeg jobber :roll: )

Nå har jeg aldrig prøvd cs. Litt på grunn av at jeg har en klar oppfatning av at spillet/miljøet online er dominert av drittunger.

Det jeg sitter å spiller er BF-1942. At det i en alder av 25 skal være mulig å bli så hekta på et dataspill hadde jeg ikke trodd :D

Den første uka skjønte jeg ikke stort, og var fornøyd bare jeg klarte å koble meg på en server. Men så fant jeg ut at det var noe som het "patcher" og "expansion pack" :roll: å plutselig hadde jeg et vell av servere å velge i mellom.

Etterhvert merker man seg hvilke servere som holder en litt mere moden brukergruppe, og da blir spillingen enda artigere. (holder meg nå stort sett unna feks EA sine public servere)

Så selvom man de første dagene man prøver et spill online, blir skjelt ut etter noter av en liten unge ett eller annet sted i verden, burde du ikke la det stoppe deg fra å fortsette spillingen.

Dataspill er ikke laget bare for gruppen "13 år og rappkjefta", men også for deg og meg :wink:

Onlinespilling er alt for artig til å la seg avskrekke av disse folka.

Lenke til kommentar
Ja, jeg hater ordet n00b.

okay, litt halvveis off topic, men så vidt jeg fikk med meg var du på VoC i vinterferien? jeg er SÅ FORBANNA lei alle som skriker LOOOOOOL eller LOL tatt helt ut av en sammenheng, og fikk du med deg han som p.g.a. frustrasjon i CS klikka; han pælma først headsettet sitt i gulvet, for så å smadre tastaturet... :woot::lol:

CS utgår med skyhøye kneløft...

MrVilla: skulle ikke tenke på å sette deg inn i et populært strategispill, da? :) kan jo nevne StarCraft, WarCraft 3 og Generals som spilles mye på nettet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...