Gå til innhold

Arkitektur og portrett - skoleoppgave


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg legger ut to bilder jeg selv har tatt til en skoleoppgave som omhandler arkitektur og portrett. Arkitekturoppgaven gikk på temaer rundt elva og nybygg/eldre bygg, og portrettoppgaven gikk på å fange en ungdom i sitt rette miljø.

 

Jeg tok masse bilder, og fikk plukket ut 9 til slutt tror jeg, men her er de jeg mener ble best.

 

Slakt.

 

post-150865-1205670354_thumb.jpg

 

post-150865-1205670331_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Portrettet: Syntes settingen og omgivelsene er fine, selv om det kanskje er noen smådetaljer som trekker oppmerksomheten vekk fra personen. Men jeg syntes posituren var litt underlig, og så litt anspent ut. Skulle gjerne hatt litt mer øyekontakt med personen også.

 

Arkitekturbildet: Det er bygninger på bildet, men dette er ikke helt hva jeg forbinder med et arkitekturbilde. Det er litt vanskelig å skjønne hva du fokuserer på, og hva historien i bildet er. Hvem er hun, og hvorfor går hun vekk?

Lenke til kommentar

Portrettbildet kunne blitt veldig bra, likte bakgrunnen og modell hadde et passende ansiktsuttrykk. Men posituren / sittestillingen er særdeles uheldig, det ser nesten ut som han holder på å trøkke ut en lang en med buksa på i full offentlighet..

Ville brukt samme motiv og modell, men tatt bildet på nytt da potensialet er veldig bra.

 

Arkitekturbildet fikk jeg ikke mye ut av egentlig. Synes det er tatt for langt i fra motiv(ene) og damen virker forstyrrende. Synes heller ikke svart/hvitt tilførte bildet noe, kanskje snarere tvert imot. Kanskje finne et annet motiv, eller komme deg nærmere og / eller fra en annen vinkel?

Lenke til kommentar
4'ern var grei men litt kjedelig... Men falt veldig for bilde 5 jeg da. Tok meg friheten til å Gimpe det litt kjapt (rettet opp og kuttet). :whistle: Syntes det var noen morsomme linjer i det. (Om det ble bedre - nei, det er en annen sak...)

 

post-34853-1205786065_thumb.jpg

 

Nr 4 er grei forsåvidt, men skeiv. Har ikke orket å rette det opp.

 

Men det bildet du har kuttet er fra før av mye større og allerede kuttet i. Var litt vanskelig å finne et riktig utsnitt, men bra jobb du har gjort her i alle fall :)

Lenke til kommentar
Og siden det er i skole sammenheng (medier og kom?:p) så burde du gå litt mere etter boka. Blir litt for abstrakt og litt for lite arkitektur.

 

Spørs vel helt på lærern, vi hadde en lignende arkitektur oppgave på vår skole(medie og kom), jeg tokk bilde av refleksjonen av en byggning i ett vann. Da fikk jeg mye skryt for at jeg ikke gjorde det helt a4:P Så kommer vel veldig ann på lærern.

Lenke til kommentar
Og siden det er i skole sammenheng (medier og kom?:p) så burde du gå litt mere etter boka. Blir litt for abstrakt og litt for lite arkitektur.

 

Spørs vel helt på lærern, vi hadde en lignende arkitektur oppgave på vår skole(medie og kom), jeg tokk bilde av refleksjonen av en byggning i ett vann. Da fikk jeg mye skryt for at jeg ikke gjorde det helt a4:P Så kommer vel veldig ann på lærern.

 

Læreren min er kinda mer som din. Så disse er bilder han syntes var av de bedre. Læreren er mer fotograf enn lærer for å si det på den måten. De som var ikke noe annet enn bygningen selv syntes han ble kjedelig og for likt det alle andre har valgt. Men håper på noen gode karakterer i alle fall :p

Endret av Matsest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...