iver89 Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Har tenkt å lage meg vannblokk av kobber, og leser over alt at man bare skal lete på dynga så finner man seg nok noe kobber eller aliminium (er litt rart da, at folk kaster koberblokker på dynga). Så er spørsmålet mitt: på hvilken dynge da? Har kun vært på en og der var det ikke lov å ta noen ting (var helt jævlig å se på alle PCene som ble kastet og som man ikke kunne ta, smuglet med meg et par CPUer og RAM brikker da). Finnes det dynger der man kan kjøpe ting (pr. kilo ol.)? Jeg bor i Oslo. Lenke til kommentar
Turbel Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Skraphandlere pleier å ha et bra utvalg av "brukbart skrot".. Selv kjøpte jeg en liten halvmeter kobberskinne (10 X 80 mm) for rundt 50 kroner, så vidt jeg husker. Tror en pris på rundt 40,- kr/kg er vanlig. Lykke til! Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 25. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2003 Okey, noen som vet om en skraphandler i nærheten av Oslo. Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Men ka med å kjøpe ei? er jo nesten like billi, vist du ikke har utstyr til å lage da! Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2003 Det er nettop derfor jeg skal ha kobber da, fordi jeg HAR utstyr til å lage en vannblokk. Ellers hadde jeg ikke spurt. Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 man trenger vel ikke mye utstyr til å mekke en blokk? er det ikke folk som har lagd kanalene med en Dremel? tror jeg har lest det ett sted, kanskje her på overklokking.no.. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2003 Kanalene kan man lage ved å borre masse hull ved siden av hverandre, jeg har også tilgang til en maskin jeg tror jeg kan frese med. Det er en sånn borremaskin hvor man spenner fast tingen i benken, drar armen på siden nedover og borrer. Lenke til kommentar
Ripper overclock Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Vist du skal ha godt resultat må du bruke en fres! Kapp opp biten, merk område der kanalene skal gå og spør om noen som går mekaniske kan frese den til deg... tar toppen en halvtime og frese. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå