Gå til innhold

Anbefal meg en bra sci-fi serie, takk!

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Babylon 5 er den eneste serien jeg har hørt om der hele historien er skrevet på forhånd. Det gjør at serien henger veldig bra i sammen.

Det er også endel veldig bra filmer, som passer rett inn i serien på forskjellige tidspunkt.

Når du bør se filmene (etter hvilke episode av serien) må du nesten sjekke opp på internett.

Ta feks filmen "In the beginning", som er en 10-12 år før serien begynner. Men jeg tror man må se hvertfall første sesongen for å skjønne tyngden i hva som skjer i denne filmen. Er så lenge siden jeg har sett alt nå, så som sagt, søk det opp på internett.

En ting er i hvertfall sikkert: B5 er den beste sci-fi serien jeg noen gang har sett.

Der de pysete kapteinene i Star Trek bare kjører rundt på syke folk og fanger, og en sjelden gang tør å skyte "full-guffe" på noe som helst. Så åpner B5 opp full ild med engang uten å stille spørsmål. Blir som å sammenligne semi-homofile(not that theres anything wrong with that)-pasifister med radikale-neo-militante.

Min andre favoritt er også en kjenning her i tråden: Farscape. En veldigbra sammensatt serie med mye humor, selv om det ikke er komedie.

Det er ikke sjelden situasjonen blir, som Jim Lahey ville sagt: There's a shitstorm coming, and there are no shit-stormtroopers. Og da skjønner man godt at Crichton klikker fullstendig med gjevne mellomrom.

Det er også her laget en mini-serie som avslutter hele serien.

Lenke til kommentar

Skal vi snakke om sci-fi serier må vi vel nevne LEXX. :D Herlig absurd.

Ellers bør vel Dr. Who nevnes. Dark Angel er vel også å anbefalle, og det skader vel ikke akkurat at Jessica Alba har hovedrollen. 4400 kan vel også nevnes, selv om at jeg ikke har sett den helt ferdig.

Mutant X, Eureka og Kyle XY er ikke akkurat det beste i verden, men fremdeles forholdsvis underholdene.

Lenke til kommentar
4400 kan vel også nevnes, selv om at jeg ikke har sett den helt ferdig.

Gadd ikke se den ferdig jeg heller. Var spennende i begynnelsen, men føler at man liksom aldri kommer helt av flekken i den serien.

Eureka er litt bra, den har jeg faktisk sett ferdig.

Har blitt slik at jeg har sett i litt rykk og napp. Så vel hele første sesongen, pluss noen episoder, før jeg sluttet. Så tok jeg den opp igjen, så noen episoder, før jeg sluttet igjen. Dette gjentok det en gang til. Nå har jeg igjen ca. halvparten av siste sesongen.

Kommer sikkert til å se de siste episodene neste gang blir litt smålei av å se film.

Selv om handlingen i Eureka ikke er så alt for god, har den en herlig feelgood stemning over seg.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

BESTE Sci-Fi serien noensinne MÅ være X-Files. Serien holdt seg på topp lenge. Vet ikke om jeg helt husker detaljene, men mener at serien var på 300% over the top i sesong 3. Ellers en veldig god og underholdene serie. Helt fram til David Duchovny ikke gadd mer. Han slutta vel serien i sesong 7 eller 8. Deretter var det bare Dana Scully igjen i 2 sesonger. Robert Patrick som ersatter for Duchovny var heller ikke så galt, men ble ikke helt det samme. Mulder dukker til tider opp i sesong 8 og 9. Men ellers en fantastisk bra serie.

Endret av 666=TRIPPLE-SEX
Lenke til kommentar

Jeg hadde hørt mye om Farscape og fant første sesong på Platekompaniet til en grei pris. Det startet litt kjedelig, men etter tre, fire episoder tok det seg betrakelig opp. Det er ikke i nærheten av like seriøst som Star Trek, men er langt mer seriøst en Red Dwarf. Jeg kan trygt anbefale den til alle som liker sci-fi alá Star Trek, StarGate og slike serier.

Som en morsom detalje kan jeg nevne at både han som spiller John Crichton og hun som spiller Aeryn Sun i Farscape har spilt i StarGate SG-1 i flere episoder. :)

Edit: Så den traileren og har lyst til å glede meg til den. Noen som vet om det bare blir de evige romvesenkonspirasjonene som vanlig, eller blir det god, gammel x-files igjen? Let's just say I want to believe it's a good movie. :p

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Farscape oppfatter jeg ikke som spesielt seriøs science fiction. Den er ganske sær/sprø innimellom. Men det er aldeles utmerket at det var rom for den.

Red Dwarf må heller ikke sees på som seriøs science fiction, men mer som en serie parodier på alle mulige sci-fi-klisjéer.

Lenke til kommentar

Jeg mener "Ikke fullt liker seriøs" som for eksempel:

John Crichton: I must be smarter than I look.

Aeryn Sun: That would be easy.

John Crichton: Bill Gates can't guarantee Windows. How can you guarantee my safety?

Aeryn Sun: Who are you to order me around?

John Crichton: Order? I was offering a suggestion.

Aeryn Sun: Well, who are you to offer suggestions?

Aeryn Sun: This is a bad combination: Zhaan distracted, Crichton confused.

General Ka D'Argo: Crichton is always confused.

John Crichton: Lately, do I seem a little crazy to you?

Aeryn Sun: What do you mean, 'lately'?

:lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...