Gå til innhold

Retur på Itbutikken. Umulig?


Anbefalte innlegg

Jeg fikk en defekt 2.53MHz 533bus etc fra itbutikken ca. 20. Januar. Sendte med èn gang CPU i retur da jeg hadde opprettet en retursak på itbutikken.no. Fikk RMA# som jeg skulle bruke på pakka med cpu'n i. Sendte den til et sted i Oslo som tydeligvis skulle sende den videre til Danmark. Dette tok 2 uker. Da den kom frem til ITbutikken tok det LANG tid før de sendte den videre til en tekniker som brukte utrolig lang tid på å erklære CPU DOA. Fikk vite at prosessoren hadde kommet fra Intel og var på vei til meg (etter noen mailer og telefonsamtaler). Så da ventet jeg... LENGE.

 

Men så ble jeg lei og ringte og fikk et sendingsnr. og det viste seg at de hadde sendt ei pakke til Grimstad (!) som han i telefonen påstå skulle være til meg. Etter at jeg hadde forklart han at jeg ikke bodde i Grimstad så sa han at han skulle fikse det og ringe DAGEN ETTERPÅ spurte jeg om navnet og mobiltelefon nr.'et hans. Han ringte IKKE dagen derpå og jeg prøvde å ringe han, men ingen tok telefonen. Flere dager etter det ringte jeg til salgsavdelingen (ingen tar telefon noe annet sted?!?) og truet med politianmeldelse osv. Da fikk jeg beskjed om at de sendte en 2.66 GHz 533 til meg.

 

Får jeg se om jeg får den da eller om jeg må opp i Alta for å hente pakka.

20. Januar... nå er det 25. februar. Over en måned! :roll:

 

Noen andre med dårlige erfaringer hos Itbutikken.no?

Trodde de var interessert i å beholde kunder. Huff, handler nok ikke der på en stund :evil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde også en dårlig erfaring med itbutikken for en stund tilbake... kjøpte en bærbar PC, da jeg fikk den var alt på dansk :shrug: !

 

Sendte en mail til itbutikken om dette og fikk beskjed om at alle bærbare PCer var dette... men fikk ett returnr.

 

Sendte den bærbare PCen samme dag. Etter 2 uker (!) hadde posten fått frem den bærbare til itbutikken.

 

Etter noen dager kom statusen på sidene deres at jeg skulle få pengene tilbake, etter 1-2 uker fikk jeg pengene tilbake, men med 1300kr. i minus! :evil: Dette var for at de ikke kunne selge denne PCen som ny igjen!!!

 

Sendte en veldig sint mail om dette, og fikk som svar at siden "pakken" var åpnet, så kunne jeg ikke få disse tilbake!

 

Etter veeeeeeeeeeeeeeldig lang tid med telefoner og mail fikk jeg endelig kr. 1500(!) inn på kontoen fra ITbutikken....! :-?

Lenke til kommentar
Hold dere langt unna Itbutikken.De vet ikke hva retur og kundebehandling er.

 

enig der, jeg trua til slutt med å politianmelde dem så sa de at de skulle sende en 2.66GHz til meg. Litt senere fikk jeg den 2.53GHz'en jeg EGENTLIG skulle hatt. Litt sent?? To dager senere fikk jeg den på 2.66GHz. Haaha... Fikk jeg to. Da selger jeg den ene og tar de pengene og putter de i lomma for tort og svie.

 

Itbutikken må ha det dårligste retursystemet noen sinne! Handler nok ikke der på en stund selv om jeg har handla en del der og vært ganske fornøyd.

Lenke til kommentar
Disse historiene minnet mye om databutikken.com, mye vonde minner derfra :(

 

heh, apropo databutikken.com....

 

Kjøpte en billig 17" skjerm derifra for en stund tilbake og den "gikk i stykker" nesten med engang og prøvde å klage, men de var nesten umulige å få tak i så jeg ga opp etterhvert.

 

Holder meg til norske og mer eller mindre KJENTE webshops som f.eks microplex/komplett/psdata/pcutstyr/osv

Lenke til kommentar

har en sak gående der nå..ikke tatt så lang tid enda..jeg så på bildene av pakkingen, at de pakket feil hovedkort til meg (hvordan går det ann å se feil av a7n8x og p48533 forresten?!) Så jeg prøvde febrilsk å få tak i de på tlf før posten fikk hentet den hos de, men de svarte jo faen ikke på tlf, eller mail...Fikk tak i en i norge på tlf etter å ha prøvd ca 100 ganger. Mailen svarte de ikke på før dagen etter på.. Og da var det jo selvsagt for sent. "Bare" send den i retur du, så ordner det seg får jeg som svar..ÅÅÅ tenker jeg, hater sånne ting, det betyr alltid dritt..De er trege, må vente lenge, osv, osv..Pluss at jeg betalte for den feile varen...Men, vi får vente litt å se før jeg blir helt sinna =)

Lenke til kommentar
Da selger jeg den ene og tar de pengene og putter de i lomma for tort og svie.

 

Hvis flere kunder gjør som deg, er det ikke rart de ikke har råd til skikkelig kundebehandling. :p

 

kan umulig koste mye å få et mye bedre retursystem. Dessuten betaler jeg ikke 100,- for å sende tilbake CPU'n :)

Lenke til kommentar

Kjøpte en hardisk som var defekt, det tok faktisk et halvt år før jeg fikk pengene tilbake. Hold dere unna denne butikken, service er et fremmedord for itbutikken, dette gjelder ikke minst den norske representanten i Oslo som skal "ordne opp", men gjør ingenting!!

Lenke til kommentar
har en sak gående der nå..ikke tatt så lang tid enda..jeg så på bildene av pakkingen, at de pakket feil hovedkort til meg (hvordan går det ann å se feil av a7n8x og p48533 forresten?!) Så jeg prøvde febrilsk å få tak i de på tlf før posten fikk hentet den hos de, men de svarte jo skitt ikke på tlf, eller mail...Fikk tak i en i norge på tlf etter å ha prøvd ca 100 ganger. Mailen svarte de ikke på før dagen etter på.. Og da var det jo selvsagt for sent. "Bare" send den i retur du, så ordner det seg får jeg som svar..ÅÅÅ tenker jeg, hater sånne ting, det betyr alltid dritt..De er trege, må vente lenge, osv, osv..Pluss at jeg betalte for den feile varen...Men, vi får vente litt å se før jeg blir helt sinna =)

 

Det er jeg noe ordentlig scheiss fordi retur til dem tar jo minst 1 måned :roll:

 

Jeg ville krevd pengene tilbake og bestilt et annet sted. Han fyren i Norge må være en stor tosk. Umulig å få tak i han omtrent og når du får tak i han så er han ikke til store hjelpa akkurat.

Lenke til kommentar

Ja, jeg veit..Jeg er dritt lei itbutikken nå..jeg sendte pakken i retur onsdag forrige uke, og de sier fortsatt at den ikke er fremme i danmark..han norske fyren sa den skulle være fremme..jeg trur jeg gir faen i itbutikken nå..og krever pengene tilbake å bestiller på komplett der jeg veit det fungere, har ALDRI hatt problemer med komplett...eneste grunnen til at jeg bestilte på itbutikken denne gangen, var de hadde kortet inne, men det hadde ikke komplett så jeg trudde jeg skulle få det før..men itbutikken pakka feil, og da begynte det..faen ass, komplett hadde levert for lenge siden...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

unnskyld at jeg spør,men er det INGEN som leser webshop guiden til hw.no ?

der skriver privatpersoner sine erfaringer med diverse nettbutikker...

hadde du gjort det så ville du sluppet dette problemet.

Jeg betaler gjerne ( som oftest ) 150 kr mer for f.eks en cpu slik at jeg samtidig er sikret at skulle det dukke opp et problem så er jeg sikret god kundebehandling istedenfor å få en dør slengt i ansiktet.

Lenke til kommentar

Her selv hat dårlgie erfaringer med Itbutiken. Er ikke alene, se her. Det som spesielt irriterende var at jeg prøvde å få tak i den fjompen av en norsk representant, men var ikke mulig. Og til danamrk koster det en formue. Men måtte ringe, for mailer svarte de helt sløkket på. God dag man økseskaft gikk igjenn.

Lenke til kommentar

Hei

 

har ikke noe god erfaring jeg heller med itbutikken når det gjelder retur.

hadde en retur sak i 2001 og har ikke handlet der siden. Da jeg skrev min erfaring her inne var jeg temlig sint og møkka lei. så bær over meg om inlegget kan vær enoe rotete. gå på denne linken og se på erfaringen jeg skrev in da den 15.2.2001

 

http://www.hardware.no/webshoper/erfaringe...id=34&start=100

 

det virker ikke som de har forbedret seg enda så kjøp fra butikker her i norge så blir ikke det noe problem.

 

Jentoftsen

Lenke til kommentar

Har også hatt en ganske så grusom opplevelse(for lommeboka) med Itbutikken. I fjor når jeg kjøpte ny pc så bestilte jeg Lite-on dvd og brenner, audigy og inspire 5.300 fra de. Nå husker jeg ikke helt hvilken av varene som var det og det når dette skjedde, men når jeg bestilte så hadde de inne to av varene og resten skulle komme innen en måned(!).. "så lenge gidder jeg ikke å vente",tenker jeg og spør om det er mulig og sende varene som er inne nå og få resten seinere.. Ok, sier den norske karen og dagen etterpå blir en(!) av varene sendt. Hiver meg på telefonen og spør hvor det blir av den andre.

"En liten svikt i danmark", sier han og sier jeg skal få avslag lik den ekstra frakten... Men så klarer de det kunststykket å få inn de to andre varene dagen etterpå, men sender de ikke samtidig, men den ene den ene dagen og den andre dagen etter. Altså; vare 1;dag 1, vare 2;dag2, vare3;dag3 og vare4;dag4.. samlet sum; 1000 og noen kr i frakt :evil:

 

Og nå streiket subben min.. tror ikke jeg tørr å sende den inn.. tar heller å kjøper ny.. sikkert mye billigere :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...