mjoOelk Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Jeg har bestemt meg for å installere Redhat 8.0/1 (dunno) og har nettop lastet ned 3 ISO filer.. Hørte jeg ikke trengte de to siste pga de var source eller noe.. Skal jeg da brenne ISOfiler som image og sette i CD1, Boote fra cd rom og så instalere? eller hür? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Jepp, brenn som image (alle cd-brennerprogrammer som er verdt noe klarer dette). Deretter må du passe på at maskinen er satt opp til å boote fra cd-rom Lenke til kommentar
mjoOelk Skrevet 25. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2003 et problem til :-? jeg brukte Partition Magic til å dele min 80GB til 1-50, og 1-30 ca men jeg reinstalerte winxp og nå finner jeg ikke "linux-HD'en på maskina" skader det om jeg legger Linux på NFTS over winxp? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Jeg har bestemt meg for å installere Redhat 8.0/1 (dunno) og har nettop lastet ned 3 ISO filer.. Hørte jeg ikke trengte de to siste pga de var source eller noe.. Skal jeg da brenne ISOfiler som image og sette i CD1, Boote fra cd rom og så instalere? eller hür? Når jeg installerte Redhat så spurte den om alle CD'ene.... Lenke til kommentar
HMKG Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Merkelig...skal bare trenge de 3 første for å instalere. Som du sa de 2 siste er kildekode. Fikk du alikevel instalert eller? Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Jeg har bestemt meg for å installere Redhat 8.0/1 (dunno) og har nettop lastet ned 3 ISO filer.. Hørte jeg ikke trengte de to siste pga de var source eller noe.. Skal jeg da brenne ISOfiler som image og sette i CD1, Boote fra cd rom og så instalere? eller hür? Når jeg installerte Redhat så spurte den om alle CD'ene.... RedHat består vell egentlig totalt av 6CD'er, 3 stk. med OS og Programmer, 2stk. med Source og en siste CD med Docs og tull... Skal ikke påstå det er rett, men uansett så er det bare de 3 første man trenger for å kunne installere og bruke RedHat. Lenke til kommentar
mjoOelk Skrevet 25. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2003 "Hvis du ikke velger development eller server pakka, trenger du bare de to første cd'ene... " Lenke til kommentar
mjoOelk Skrevet 25. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2003 Hva skal jeg gjøre da? Har foresten ingenting på HD Jeg prøvde å instalere Redhat nå, men når jeg fikk et spørsmål om hvor jeg skulle instalere fra, og jeg antok at jeg skulle instalere fra CD, så fikk jeg beskjeden "Finner ingen Redhat instalasjons CD" Jeg satt i første ISO cdn Lenke til kommentar
mjoOelk Skrevet 25. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2003 seriøst? er sånn rimi kvalitet da så... men får jo startet instalasjonen osv oO! Lenke til kommentar
mjoOelk Skrevet 25. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2003 Woohoo! Sitter på nett med Redhat ! Men en ting jeg lurer på.. Jeg kjører i Gnome nå. Hvordan skifter jeg til KDE etc? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Woohoo! Sitter på nett med Redhat ! Men en ting jeg lurer på.. Jeg kjører i Gnome nå. Hvordan skifter jeg til KDE etc? Du kan ikke velge i login-vinduet (kdm eller hva den nå enn bruker)? Mange distroer er nemlig satt opp sånn, men da må du selvsagt ha installer gnome da. Ellers kan du lage en fil .xsession i hjemmeområdet ditt hvor du starter gnome (programfila heter "startgnome" hos meg, finner du ikke den kan du prøve "gnome-session") Lenke til kommentar
wil Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Du mjoOelk? hva mente du med at linux harddisken din forsvant? husk at windows kan ikke se en linux partisjon, og jeg har erfart at hvis jeg har windows og linux installert samtidig, og hvis jeg har lyst til å reinstallere widnows igjen så går det dårlig. da overskriver widows bootloaderen linux sin egen bootloader og da må du reinstallere linux igjen. jeg tviler faktisk på at red hat 8.0 spør etter alle cdene, det har jeg vanskelig for å tro, for under red hat installasjonen så kommer det bare en melding som at installasjons programmet vil sjekke alle red hat cdene. da kan de hende at den spør om alle cdene, men den sjekken er det ikke noe vits å ta, for det tar bare tid. under selve Red Hat installasjonen så spør den bare om de 3 første cdene, dvs. Install cdene. har vært gjennom den red hat installasjons prosessen såpas mange ganger så jeg vet at den ikke trenger alle cdene. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Selv om windows overskriver boot-loaderen til GNU/Linux trenger du ikke reinstallere distroen.... nokk og skrive bootloaderen til MBR på nytt, så er alt ve'å'vel igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå