Gå til innhold

Speedtouch 546 (NGT) og DLink DIR-655 - Port Forwarding

Anbefalte innlegg

Heisann

Har et lite problem som jeg ikke trodde jeg kom til å få. Jeg har bredbånd fra NGT, med en Speedtouch 546 router. Trengte en god trådløs router, og gikk da til innkjøp av Dlinken som fungerer utmerket.

Det eneste problemet jeg har (som jeg trodde jeg hadde løst) er port forwarding. Speedtouchen har jo "Game & Application Sharing" som port forwarding metoden. Egentlig så vil jeg at Speedtouchen har en DMZ som faktisk fungerer for Dlinken å bruke. Har assignet public IP til Dlink slik at den får WAN IP hele tiden og åpnet de portene jeg vil åpne på Dlinken. Men allikevel når jeg tester det med uTorrents interface så får jeg at porten fremdeles er stengt.

Det jeg vil, er at Speedtouch tar av seg PPPoE delen av oppkoblingen (ja jeg har PPPoE ikke PPPoA), men Dlinken tar av seg resten. Kan selvfølgelig vri meg til at Dlink håndterer alt og at modemet bare bridges, men har lest at det kan være litt tricky med NGT modem pga firmwaren de har på modemene.

Noen tips?

Mvh TuxFlux

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet er nok at du må både forwarde porter med TELNET og webinterface for å være sikker på at det funker. Tragisk men sant.

EDIT: Dette gjelder 546i.

Ja, jeg har hørt om dette også. Men port forwarding fungerte fint med kun webinterface før jeg koblet til Dlinken. Er det ingen måte å bare la all trafikk igjennom ala DMZ? Enten via web eller telnet...

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det kan settes i DMZ.

Du kan laste ned internasjonal firmware fra speedtouch.nl og sette det i bridge om det ikke går med ngtfirmwaren. Det som ofte skjer når du bytter til internasjonal f/w er at hastigheten dropper fra adsl2+ til adsl (GDMT). Dette kan rettes opp via Telnet i autoexec.net filen opermode = multi_adsl2plus såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...