OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) På den ene pcen min så har jeg 2 nettverkskort. Et som det kommer internett fra ventelo inn på og blir brukt til LAN og et annet som det kommer NGT inn på og ikke bruker til LAN. Hvordan kan jeg gjøre sånn at jeg får internett fra NGT kortet mens ventelo kortet bare blir brukt til LAN? Endret 16. mars 2008 av tonna Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Hæ? Skjønte ærlig talt ikke en dritt av hva du mente, men om du har kablet nettverk, så er det jo bare å bytte om på kablene det? Endret 16. mars 2008 av Ethernet Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Jeg har 2 pcer og vil ha internett fra NGT på den ene pcen og fra Ventelo på den andre. Prøvde å tegne hvordan jeg vil ha signalene til å gå. Nå holder Pc1 seg til ventelo, men Pc2 veksler mellom NGT og ventelo hele tiden. Hvordan kan jeg få Pc2 til å bare bruke NGT men fremdeles være på LAN mot Pc1? Regner med at jeg må deaktivere noe i LAN kortet i Pc2, men vet ikke hva. Endret 16. mars 2008 av tonna Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Da må du nesten tegne opp hvordan du har de og. Men du har jo tegnet opp løsningen din der? Jeg skjønner ikke helt problemet ditt. Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 Det er sånn det er koblet opp, men signalene går sånn som dette: Så da får ikke Pc2 bestemt seg for hvilken av internett linjene den skal bruke. Lenke til kommentar
wahwahwah Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Bare et infall. Men kanskje det hjelper å rote litt rundt med metric parameteren på de to interfacene, sette den til en høgere verdi for det interfacet som du ikke vil bruke til internett på PC-en. Her kan kanskje være noe som er til hjelp. http://support.microsoft.com/kb/894564 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå