ompopo Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Heisann Såvidt jeg har skjønt det så er det meningen at clouds filteret (filter>render>clouds) i Photoshop skal ta forgrunn og bakgrunnsfargen man har valgt og lage "skyer" ut ifra de to fargene. Det er i hvertfall slik det ser ut på de fleste tutorials jeg leser og ser, men problemet mitt er at mine "skyer" kun blir svart og hvite uansett hvilke farger jeg velger. Noen som vet hvorfor? Jeg trenger virkelig å få til dette pga. en eksplosjon jeg lager hvor jeg må lage en "sky" med rødt og gult. Takk til alle som tar seg tiden til å svare. Endret 16. mars 2008 av ompopo Lenke til kommentar
Asmod Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Hmm... funker greit hos meg med forskjellige farger. Du tok utgangspunkt i et hvitt bilde? Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Har du fjerna rgb fargene da? Mener at det klan endres når du skal alge ett helt nytt ark. Lenke til kommentar
ET! Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 image- mode (skal stå på rgb) Lenke til kommentar
ompopo Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 Det står på RGB, skjønner virkelig ikke hva jeg har gjørt... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Image --> Mode --> 8 bits/channel. Filteret virker i 16-bits modus, men gjev ikkje fargar, kun gråtonar. Lenke til kommentar
ompopo Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 Image --> Mode --> 8 bits/channel. Filteret virker i 16-bits modus, men gjev ikkje fargar, kun gråtonar. TAKK SKAL DU HA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det funket perfekt denne gangen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå